کد خبر : 1364512 | 21 مهر 1395 ساعت 15:53 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

سرنوشت مشابه رده‌پنجمی‌های گروه AوB در آسیا؛

تشابه جالب قطر و عراق در مقدماتی جام جهانی

تیم ملی عراق و قطر با گذشت چهارمین هفته از مسابقات مقدماتی جام جهانی با تنها یک پیروزی سه امتیازی هستند. این در حالی است که هر دو تیم استحقاق کسب امتیازات بیشتری را از خود نشان داده‌اند.

 تشابه جالب قطر و عراق در مقدماتی جام جهانی

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی قطر در گروه A مسابقات و در جدولی قرار گرفته که یکی از تیم‌های آن هم ایران است؛ دیگر تیم های این گروه را کره جنوبی، ازبکستان، چین و سوریه تشکیل می دهند. در سوی دیگر تیم ملی عراق قرار دارد که با تیم های استرالیا، ژاپن، امارات، عربستان و تایلند هم‌گروه شده است.

 


اما نکته جالبی که این دو تیم در مسابقات مقدماتی جام جهانی ثبت کرده‌اند مربوط به نوع امتیازگیری و بازی‌های این دو تیم می باشد. هر دو تیم برخلاف پتانسیل بالایی که داشته‌اند در جمع آوری امتیازات به همین مقدار خوب عمل نکرده اند.

 


قطر و کسب محتمل‌ترین پیروزی؛
تیم ملی قطر در بازی اول مقابل ایران نمایش خوبی ارائه داد و فقط با اشتباه دروازه بان خودی بود که قافیه را در آزادی به میزبان خود واگذار کرد. در بازی دوم هم سناریویی مشابه این بار در ورزشگاه خانگی انتظار تیم ملی قطر را می کشید و در دومین دیدار آن ها در خانه مغلوب ازبکستان شدند؛ باز هم با گل دقایق پایانی. قطر در بازی سوم مقابل کره جنوبی هم خیلی خوب کار کرد و در خانه این کشور با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کره‌ای ها شد، در حالی که عملکرد خوبی از شاگردان فوساتی که در این بازی جایگزین هموطن خود کاریو شده بود، مشاهده کردیم. در نهایت بازی چهارم قطری‌ها موفق شدند قفل بدشانسی خود را بشکنند و اولین سه امتیاز خود را در مقابل ضعیف ترین تیم گروه (طبق نظر کارشناسان) کسب کنند. سه امتیازی که خیلی زودتر هم می توانست به حساب عنابی ها واریز شود.

 

 

1149248


عراق و شکست ضعیف‌ترین تیم جدول؛
تیم ملی عراق هم از این حیث شرایط بهتری نداشت. آن‌ها در بازی اول میهمان استرالیا بودند و مانند قطر در ایران، با دو گل از این تیم شکست خوردند. بدشانسی های عراقی‌ها از بازی دوم و در مقابل عربستان آغاز شد. در دیدار مقابل عربستان سعودی که به میزبانی عراق و در کشور مالزی برگزار می شد، این تیم تا دقیقه 80 با یک گل از حریف خود پیش بود ولی در ادامه دو پنالتی برای عربستانی ‌ها گرفته شد تا عراق بازی را در دقایق پایانی به حریف خود واگذار کند. بازی سوم عراقی‌ها در مقابل ژاپن و به میزبانی این کشور بود؛ هفته سوم برای عراقی‌ها شاید تلخ‌تر از هفته های پیشین هم بود و آن‌ها در ثانیه‌های پایانی یک امتیاز ارزشمند در خانه ژاپن را با باخت تعویض کردند. سرانجام تیم ملی عراق در دیدار مقابل تایلند و ضعیف‌ترین تیم گروه موفق به کسب اولین سه امتیاز خود شد، سه امتیازی که برای عراق هم می‌توانست زودتر از این‌ها رخ دهد.


به هر ترتیب این دو تیم با گذشت 4 هفته تنها سه امتیاز را دشت کرده‌اند و با صدر جدول فاصله دارند. امید این دو کشور برای کم کردن فاصله  امتیازات با صدر و در نهایت قرار گرفتن در بین تیم‌های بالایی و صعود مستقیم به جام جهانی و یا رسیدن به پلی‌آف خیلی دور از ذهن به نظر می‌آید. این موضوع وقتی دشوارتر به نظر می‌رسد که عملکرد چهار تیم بالای سر این دو تیم را بررسی کنیم؛ این تیم‌ها کم نوسان‌تر و با انسجام بیشتری در مسابقات ظاهر شده‌اند و نشان داده‌اند که به سختی امتیاز می دهند.

 

1149249

 

 


البته در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست؛ منتها این دو تیم برای رسیدن به رتبه‌های بالایی جدول و قرار گرفتن در میان تیم های صعود کننده به جام جهانی به عملکردی به مراتب کم اشتباه‌تر و هوشمندانه‌تر نیاز خواهند داشت؛ کاری که بیشتر شبیه انجام یک ماموریت غیرممکن است.

دیدگاه‌ها