کد خبر : 1365616 | 26 مهر 1395 ساعت 11:31 | 29.2K بازدید | 3 دیدگاه

تحلیل کاپیتان های سابق از نبرد آنفیلد

لیورپول-یونایتد به روایت کرگر و نویل

امشب و در ورزشگاه آنفیلد، جدال سنتی جزیره بین لیورپول و منچستریونایتد برگزار خواهد شد. جیمی کرگر و گری نویل، نظرات خود را در رابطه با این بازی ارائه داده اند.

لیورپول-یونایتد به روایت کرگر و نویل

به گزارش "ورزش سه"، دو کاپیتان سابق مرسی سایدی ها و شیاطین سرخ، در رابطه با شرایط فعلی دو تیم، رویکرد مربیان و احتمال پیروزی هر یک از تیم با شبکه اسکای اسپورت گفتگو کرده اند.

 

احتمال بازگشت منچستریونایتد به جاده قهرمانی

 

گری نویل: این بازی می تواند نقش تاثیرگذاری در آینده یونایتدها داشته باشد. شاید گفتن این جمله که حساسیت این بازی برای شاگردان مورینیو بیشتر از لیورپول باشد، کمی کلیشه ای است؛ اما بعد از نتایج نه چندان خوب منچستر در دربی برابر سیتی، واتفورد و استوک سیتی، اگر آنها موفق به کسب همه امتیازات جدال آنفیلد نشوند، کار دشواری برای قرار گرفتن در بین 4 تیم برتر لیگ جزیره خواهند داشت. در ابتدای فصل، من شانس زیادی برای کسب عنوان توسط یونایتدها قائل بودم. اگر آنها آنفیلد را با پیروزی ترک کنند، هنوز هم می توانند در بین مدعیان عنوان قهرمانی قرار بگیرند.

 

 

1150289

 

 

جیمی کرگر: من با صحبت های نویل در رابطه با شکست احتمالی یونایتد و کاهش شانس کسب عنوان توسط منچستیونایتد موافق هستم. آنها روی کاغذ تا به حال به جز دیدار برابر منچسترسیتی، بازی خیلی سختی انجام نداده اند که در آن دیدار نیز بازنده بودند. اگر آنها دومین دیدار مهم فصل را نیز با شکست پشت سر بگذارند، باید در احتمال قهرمانی آنها شک کرد. اگرچه هنوز در مقاطع ابتدایی فصل هستیم، اما از دست دادن این حجم از امتیازات می تواند در آینده دردسرساز باشد.

 

شانس لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر

 

گری نویل: باید اعتراف کنم که نمایش های لیورپول کمی مرا نگران کرده است. آنها در هیچ کدام از رقابت های برون مرزی حضور ندارند و همین موضوع باعث آمادگی بیشتر جسمانی بازیکنان این تیم شده است. اگر آنها به عنوان مثال در لیگ اروپا حاضر بودند، امکان تکرار سیستم فعلی آنها در هر مسابقه و سه الی چهار روز یک بار، دشوار بود. اما انجام تنها یک بازی در هفته، می تواند امتیاز بزرگی برای شاگردان کلوپ تلقی شود.

 

 

1150291

 

 

جیمی کرگر: شاید در حال حاضر و به علت نمایش های اخیر مرسی سایدی ها، احتمال قهرمانی آنها را بیش از شیاطین سرخ قلمداد کنیم؛ اما نباید فراموش کرد که تنها چند هفته است که این نظریه شدت یافته است و قبل از آن، همگان شانس قهرمانی را بین دو تیم شهر منچستر تقسیم کرده بودند. از نظر من، با توجه به تجربه بالای مورینیو در لیگ برتر، یونایتدها هنوز هم شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارند و من هنوز نام آنها را از بین مدعیان حذف نکرده ام. البته امیدوارم لیورپول نیز به روند رو به رشد خود ادامه داده و در پایان فصل، در کورس قهرمانی قرار داشته باشد.

 

چگونه لیورپول می تواند فاتح این بازی باشد؟

 

گری نویل: من معتقدم جنگ اصلی در میانه میدان رقم خواهد خورد. لیورپول تیمی سریعتر و دونده تر در اختیار دارد اما یونایتدها نیز می توانند از حفره های ایجاد شده در بین فضاهای این تیم باز در 60 دقیقه ابتدایی استفاده کنند. کلوپ همانند تیم چند سال قبل راجرز با استرلینگ، سوارز و استوریچ، مهاجمانی خطرناک در فاز هجومی در اختیار دارد و اگر مورینیو بتواند در 1 ساعت اول بازی، چاره ای برای مقابله با حملات تند و تیز حریف بیندیشد، احتمال پیروزی منچستر نیز وجود دارد؛ اما در غیر اینصورت و پذیرش گل در نیمه اول، شرایط دشواری در انتظار شیاطین سرخ خواهد بود.

 

 

1150290

 

 

جمی کرگر: من معتقدم که اشارات نویل در رابطه با شکل بازی لیورپول صحت دارد و البته مورینیو نیز از این موضوع کاملا آگاهی دارد. با داشتن بازیکنانی مثل زلاتان در خط حمله، نمی توان با همان روش ذکر شده به مصاف لیورپول رفت و قطعا مورینیو چاره ای دیگر خواهد اندیشید.

 

رویکرد مورینیو برای دیدار امشب

 

جیمی کرگر: در رابطه با لیورپول، دوران راجرز و آن مثلث آتشین خط حمله صحبت کردیم؛ اما به یاد داشته باشیم که مورینیو در زمان هدایت چلسی، چه روشی را برای مقابله با این تیم برگزید. روش چلسی در آن دیدار استفاده تمام و کمال از توپ های بلند، حتی در شروع مجددهای سنگربان این تیم بود. چلسی روند بازی را کند کرد و هیاهوی حریف را به خوبی کنترل کرد. شاید جالب باشد که سرمربی پرتغالی باز هم از همان روش استفاده کند؛ البته از یاد نبریم که زمانی که شایعات هدایت یونایتدها توسط مورینیو پررنگ تر شد، بسیاری از هواداران معتقد بودند که او سیستم هدایت چلسی را در این تیم به کار نخواهد بست.

 

 

1150292

 

 

گری نویل: شاید در چنین دیدارهایی، تمرکز هواداران روی روش بازی کردن نباشد. من فکر نمی کنم هیچ کدام از طرفداران یونایتد از جمله خود من، به این فکر کنیم که منچستر در این مسابقه، نمایشی زیبا یا مبتنی بر مالکیت توپ از خود ارائه دهد. باید این حقیقت را پذیرفت که برای هیچ کدام از ما، زیبایی سیستم ارائه شده توسط بازیکنان در دیدار دوشنبه شب اهمیتی ندارد و هواداران تنها خواستار بازگشت تیم به منچستر با حداکثر امتیازات هستند.

 

تفکرات یورکن کلوپ

 

گری نویل: نمایش های لیورپول مبتنی بر توانایی های بازیکنانی مثل مانه، وینالدوم، کوتینیو، فیرمینیو و ... طراحی شده است و باید اعتراف کرد که آمادگی بدنی آنها غیرقابل باور است. سرعت بازی با توپ و دقت آنها در طراحی ضد حملات بسیار بالا است و زمانی که توپ در مالکیت لیورپول باشد، شرایط دشواری را برای حریف رقم می زنند. البته با مرور فاتحان سالهای اخیر لیگ برتر مثل منچستریونایتد، منچسترسیتی، چلسی و حتی لسترسیتی، باید اعتراف کرد که تنها قدرت، عامل مشترک همه تیم های مذکور بوده است.

 

 

1150293

 

 

جیمی کرگر: زمانی که در رابطه با شکل بازی لیورپول صحبت می کنیم، باید در نظر داشته باشیم که دیگر تیم های مدعی لیگ برتر همانند تاتنهام و منچسترسیتی نیز همین روش را برگزیده اند و مقابله با چنین تیم هایی می تواند در ادامه فصل برای منچستریونایتد مشکل ساز باشد.

 

احتمال رخ دادن چه اتفاقاتی در زمین وجود دارد؟

 

گری نویل: باید اعتراف کنم که با توجه به شرایط لیورپول و آمادگی بالای این تیم در هفته های اخیر، شاید نتیجه تساوی، هم مورینیو و هم همه هواداران شیاطین سرخ را راضی نگه دارد.

 

جیمی کرگر: بازی بزرگ با بازیکنان آماده ای را شاهد خواهیم بود. البته در فصل جاری، همه مسابقات لیگ برتر به مثابه یک بازی بزرگ برگزار شده اند. البته این دیدار کمی با دیگر بازی ها متفاوت است و من با توجه به شرایط فعلی مرسی سایدی ها، احتمال برتری این تیم را بیشتر می دانم.

 

منبع: Sky Sports

ترجمه: آریا فاطمی مفدم

 

دیدگاه‌ها