کد خبر : 1368293 | 07 آبان 1395 ساعت 14:40 | 31.8K بازدید | 0 دیدگاه

آبی اناری ها اسیر دادگاه های مختلف

گزارش: بارسلونا و دو سال پر مخمصه

اگر از موضوع پرونده انتقال جنجالی نیمار در سال 2013 بگذریم، باید گفت که در دو سال اخیر باشگاه بارسلونا از لحاظ قضایی منشا اخبار گوناگون بوده است.

گزارش: بارسلونا و دو سال پر مخمصه

به گزارش "ورزش سه"، خود باشگاه به صورت مستقیم یا به واسطه درگیری قضایی بازیکنانش، دو سال پر مخمصه را پشت سر گذاشته است.

شب گذشته باشگاه بارسلونا رسما اعلام کرد که به دلیل اظهارات اخیر رئیس اتحادیه لالیگا(خاویر تباس)، از وی به دادگاه حکمیت ورزشی(TAD) شکایت خواهد کرد. همه چیز به بازی اخیر این تیم در زمین والنسیا و درگیری های انتهای بازی بر می گردد.

 

 

1153143

 

 

پرتاب اشیای مختلف از سوی هواداران والنسیا به سمت بازیکنان بارسا که در حال شادی گل سوم خود بودند، جو مستایا را کاملا متشنج کرد. والنسیایی ها معتقدند که شادی گل تحریک آمیز نیمار، مسی و دیگر بازیکنان بارسا باعث این اتفاق بوده است اما باشگاه بارسلونا به دفاع از عملکرد بازیکنانش پرداخت.

 

خاویر تباس، رئیس اتحادیه لالیگاt دو روز پیش در مصاحبه ای رفتار بازیکنان بارسلونا پس از گل سوم را تقبیح کرد که این اظهارنظر با واکنش تند مدیران بارسلونا همراه شد. حتی رئیس سابق باشگاه بارسلوناt خوان گاسپارت، از تباس خواست که بهتر است از سمت خود استعفا دهد.

 

این تنها دیگری قضایی بارسلونا در سال های اخیر نیست.

 

 

1153146

 

دو سال پیش باشگاه بارسلونا از سوی فیفا به جذب غیر قانونی بازیکنان زیر 18 سال محکوم و یک سال از خرید بازیکن محروم شد. باشگاه بارسونا به اتهام عدم رعایت قانون در جذب بازیکنان زیر 18 سال خارج از اتحادیه اروپا، سال 2015 را بدون خرید بازیکن سپری کرد. مدیران بارسا به این حکم در دادگاه حکمیت ورزشی اعتراض کردند ولی نتیجه ای حاصل نشد.

 

همان سال بارسلونا به دلیل محرومیت سوارز، به دادگاه TAD تقاضای فرجام خواهی داد. سوارز که تابستان 2014 به بارسلونا پیوسته بود، به دلیل گاز گرفتن کیه لینی در جریان بازی تیم های ملی اروگوئه و ایتالیا در جام جهانی برزیل، به مدت 4 ماه از حضور در میادین محروم شد. بارسلونا به این حکم اعتراض کرد ولی نتیجه ای نگرفت.

 

 

1153145

 

 

همچنین بارسلونا در دو سال اخیر به دلیل حضور پرچم های کاتالونیا در هنگام برگزاری بازی های لیگ قهرمانان به مشکلات زیادی با یوفا برخورد کرده است.

از سوی یوفا حضور این پرچم ها غیر قانونی است و بارسا دو بار به همین دلیل با جرایم مالی روبرو شده؛ با این حال هواداران بارسا هر بار تعداد بیشتری از پرچم های کاتالونیا را به ورزشگاه برده اند. باشگاه بارسلونا نیز پس از هر بار جریمه شدن به دادگاه حکمیت ورزشی تقاضای فرجام داده است.

 

 

1153144

 

 

آخرین مورد از درگیری های قضایی بارسلونا به مساله دادگاهی شدن مسی به اتهام فریبکاری مالیاتی بر می گردد. مسی به همین دلیل ماه جولای به 21 ماه زندان محکوم شد. فوق ستاره آرژانتینی در جلسات دادگاه مدعی شده بود مساله پرداخت مالیات هایش را به پدر و وکلایش واگذار کرده و خود از چیزی اطلاع نداشته است.

دیدگاه‌ها