کد خبر : 1370451 | 15 آبان 1395 ساعت 17:55 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

معضل سرمربی بارسلونا با پیروان مکتب بیلسا

بارسلونا-سویا و مواجهه لوئیس انریکه با رادیکال ترین شاگرد مکتب مارسلو بیلسا(سرمربی مشهور و صاحب سبک آرژانتینی)، فردا شب می تواند جذابیت های فراوانی داشته باشد.

معضل سرمربی بارسلونا با پیروان مکتب بیلسا

 

به گزارش "ورزش سه"، خورخه ساماپئولی پس از جدایی از تیم ملی شیلی، مدتی بدون تیم بود؛ اما از تابستان امسال هدایت سویا را بر عهده گرفت.

او کارش را با شکست از رئال در سوپرکاپ اروپا و سپس شکست از بارسلونا در سوپرکاپ اسپانیا شروع کرد؛ با این حال به تدریج توانست سبک خاص خود را در این تیم جای انداخته و سویا را حتی به صدر لالیگا نیز برساند.

 

فردا در سانچیس پیسخوان، بارسلونا میهمان سویا خواهد بود؛ زمینی دشوار برای تمام تیم های اروپایی. بارسلونا فصل گذشته در این ورزشگاه 2-1 مغلوب شد و خاطره خوبی از آن بازی برایش به یادگار نماند.

 

 

1155014

 

 

یکی از مشکلات بارسلونا در بازی فردا، سوای مصدومیت چند بازیکن مهم این تیم مثل پیکه و ژوردی آلبا، معضلی است که لوئیس انریکه در پیروزی بر تیم هایی دارد که مربیانش پیرو مکتب بیلسا هستند یا به عبارتی بیلسیستا هستند. مکتبی مبتنی بر حفظ توپ و پرس شدید حریف از زمین خودش و نیز سلطه کامل بر توپ و میدان.

 

پپ گواردیولا، ادواردو بریتزو و سامپائولی، مشهورترین مربیانی هستند که از آموزه های بیلسا پیروی می کنند و دو تای اول، موفق شده اند بیش از یک بار بارسلونای انریکه را با شکست مواجه کنند.

 

 

 

1035216

 

 

گواردیولا پس از ملاقات با بیلسا در آرژانتین و 11 ساعتی که با وی گذراند، به قدری تحت تاثیر قرار گرفت که در مصاحبه پیش از بازی بارسلونا-بیلبائو(بیلسا در آن مقطع مربی بیلبائو بود)، از بیلسا به عنوان بهترین مربی روی زمین نام برد.

پپ همین چند شب پیش توانست برای دومین بار، بارسلونای لوئیس انریکه را مغلوب کند. او یک بار با بایرن و یک بار هم با سیتی این کار را انجام داده است.

 

 

1153248

 

 

بریتزو، تاکنون سه بار موفق به کسب این مهم شده است. او زمانی که کودک بود و در یک تیم گمنام در روساریو بازی می کرد، مورد توجه بیلسا قرار گرفت که مربی تیم زیر 14 ساله های نیوولزالدبویز بود. این دو بعدها باهم توانستند قهرمانی آرژانتین و رسیدن به فینال لیبرتادورس را نیز تجربه کنند.

بریتزو، تابستان 2014 جایگزین انریکه در سلتا شد و تاکنون سه بار موفق به شکست بارسلونا شده است. آخرینش سه هفته پیش بود که بارسا در زمین سلتا 4-3 مغلوب شد.

حال باید دید انریکه فردا مقابل رادیکال ترین شاگرد بیلسا چه خواهد کرد؛ سویا تیمی کاملا متفاوت نسبت به دو ماه پیش است و بارسلونا نیز این هفته ها روند ثابتی را طی نمی کند.

دیدگاه‌ها