کد خبر : 1373138 | 26 آبان 1395 ساعت 18:35 | 227.3K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور سید جلال، پورعلی گنجی و عزت الهی

تیم منتخب دور رفت مقدماتی جام جهانی

دور رفت رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا به پایان رسید و ایران و عربستان موفق شدند صدرنشین باشند. با هم 11 مرد منتخب آسیا به انتخاب کارشناسان ورزش سه را در این دور مرور می کنیم.

تیم منتخب دور رفت مقدماتی جام جهانی

به گزارش"ورزش سه"، دور رفت مسابقات انتخابات جام جهانی در قاره آسیا به پایان رسید و ایران  وعربستان سر گروه های دو گروه پس از پایان این دور هستند و امیدوارند بتوانند به جام جهانی صعود کنند. البته وضعیت گروه دوم آسیا بسیار پیچیده تر از گروه اول است.سیستم تیم را به دلیل کثرت هافبک ها و مهاجمان 2-5-3 انتخاب کردیم.

 


11 بازیکن منتخب انتخابی جام جهانی در قاره آسیا را با هم مرور می کنیم:

 

 

دروازه بان:


ابراهیم عالم(سوریه):
عالم دروازه بان تیم ملی سوریه در 5 بازی قبل تنها دو گل خورده است و بعد از علی بیرانوند که در چهار بازی هیچ گلی نخورده بهترین عملکرد را دارد. اما دلیلی که مارا مجاب کرد تا ابراهیم عالم را انتخاب کنیم، تعداد بالای سیوها و مهار های این بازیکن بوده است که البته ایرانی ها دل خوشی از او بابت آن وقت کشی هایش ندارند.عالم در تیم الوحده سوریه گلری می کند.

 

1157302


مدافعان:

سید جلال حسینی(ایران):


تیم ملی ایران در هیچ کدام از 5 بازی ابتدایی گلی دریافت نکرده است و یکی از اصلی ترین عوامل این موفقیت حضور پر رنگ سید جلال حسینی در خط دفاع بوده است.بازیکن با تجربه تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران نمره کاملا خوبی در خط دفاع گرفته است.سید جلال گل سه امتیازی ایران به ازبکستان را نیز به ثمر رساند. گفتنی است مجله معتبر فرانس فوتبال سید جلال را در ترکیب تیم منتخب انتخابی جام جهانی در کنار پوگبا، کریس رونالدو،لواندوفسکی قرار گرفت.

 

 

 

مرتضی پورعلی گنجی(ایران)


زوج سید جلال حسینی در 4 بازی مرتضی پورعلی گنجی بوده است، او انقدر خوب در ترکیب کار کرده است که منتظری حتی پس از مصدومیت نیز در ترکیب قرار ندارد. مدافع تیم السد قطر مطمئنا یکی از عوامل موفقیت تیم ملی در 5 بازی بدون گل خورده بوده است.

 

 


ایگور کریمتس(ازبکستان):


مدافع وسط تیم ملی ازبکستان روزهای خوب یدر خط دفاع کشورش دارد. او که در تیم بجینگ چین توپ می زندف علاوه بر اینکه در خط دفاعی تیم ملی کشورش خوب بازی کرده است؛ یک گل سه امتیازی برای تیم ملی خود برابر قطر نیز به ثمر رسانده است.

 

1147971


 

هافبک ها:

 


سعید عزت الهی(ایران):


سعید عزت الهی هافبک ایرانی تیم روستوف در تفکرات کارلوس کی روش جا دارد، او در هر 5 بازی تیم ملی ایران در این رقابت ها به صورت فیکس به میدان رفته و آنقدر علی رغم سن و تجربه کمش خوب بازی کرده که کی روش را مجاب کرده دست به تعویض او در ترکیب اصلی نزند. سعید عزت الهی در میانه زمین آنقدر خوب جنگ ها را انجام داده که فشار زیادی به دروازه و دفاع تیم ملی نرسد. البته او در بازی با سوریه برای اولین بار تعویض شد و جایش را به پورقاز داد. عزت الهی می تواند با حضور در ترکیب روستوف و همچنین تیم ملی ایران تجربه اش افزوده شود و بتواند راه موفقیت و پیشرفت را بپیماید.

 

 


مایل یدیناک(استرالیا):


هافبک دفاعی تیم استون ویلا در تیم ملی استرالیا فوق العاده تاثیر گذار بازی می کند و پنالتی زن اول تیمش است. او در دو بازی اخیر موفق شده است سه پنالتی که به او محول شده را به گل تدیل کند و تخریب بازی حریفان از دیگر وظایف او بوده که توانسته موفق عمل کند.

 

1157517

 


 

نواف عابد(عربستان):


تیم ملی عربستان روزهای خوبی را در گروه دوم می گذراند و علی رغم شکست برابر ژاپن همچنان در رده اول قرار دارد. نواف عابد هافبک تیم الهلال در تیم ملی کشورش خوش درخشیده است. او برای عربستانی ها تا کنون 4 گل زده است، اگر چه سه گل آن از روی نقطه پنالتی بوده اما همین گل ها تیم عربستان را اولین مدعی صعود در گروه دوم معرفی می کند، این را نیز می دانیم گل کردن پنالتی خودش هنری است که آمار صد درصدی داشتن در یک دوره از مسابقات کار هر بازیکنی نیست.

 

 

1157518

 

عمر عبدالرحمان(امارات):


مسی فوتبال آسیا علاوه بر اینکه با العین توانسته به فینال رقابت های جام باشگاه های آسیا برسد، روزهای خوبی با تیم ملی کشورش دارد. عبدالرحمان در میانه زمین با حرکات فوق العاده و پاس های دقیقش موفق شده است تا علی مبخوت و احمد خلیل دیگر مهاجمان تیم ملی کشورش را در موقعیت گلزنی قرار بدهد.موفقیت های عموری، ای اف سی را مجاب کرد تا وی را در بین سه بازیکن برتر آسیا قرار بدهد. عمر عبدالرحمان توانسته تا کنون 2 پاس گل بدهد.

 

 

1157519

 


کو جا چئول(کره جنوبی):

 

مطمئنا انتخاب سختی از بین هافبک های تیم کره جنوبی داشتیم.علی رغم اینکه سونگ هیونگ مین هافبک کره ای ها که در تاتنهام بازی می کند بازی های خوبی برای تیم ملی کشورش انجام داده اما گزینه ما از بین او چئول نفر دوم است. چئول در تیم آگزبورگ بازی می کند و در این رقابت ها دو گل زده است. او در دیدار برابر چین و ازبکستان برای تیم کره گل زد، در حالی که سونگ هیون مین ستاره تاتنهام تنها درخشش برابر با قطر بود که یک گل و یک پاس گل داده بود.

 

1157520

 


مهاجمان:


گنکی هاراگوچی(ژاپن):


هاراگوچی که در تیم هرتابرلین آلمان از سال 2014 حضور دارد یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت تیم ملی ژاپن است. هاراگوچی در 4 بازی اخیر تیم ملی ژاپن 4 گل زده است تا ژاپن در این 4 بازی رنگ باخت را نبیند. مطمئنا او گزینه مناسب کارشناسان ورزش سه برای خط حمله تیم منتخب دور رفت خواهد بود.

 

1157521

 

 

احمد خلیل(امارات):


احمد خلیل مهاجم تیم ملی امارات از ابتدای فوتبال حرفه ای اش در تیم الاهلی امارات توپ زده است و بیش از 200 بازی برای این تیم بازی کرده است. او در مجموع برای تیمش از ابتدا تا کنون 15 گل زده است اما در رقابت های این دور 4 گل زده است تا زوج هاراگوچی در خط حمله باشد.البته علی مبخوت نیز فوق العاده عمل کرده و 2 گل زده و 1 پاس گل تا کنون داده است اما به نسبت خلیل عملکرد ضعیف تری داشته است.

 

1157523

دیدگاه‌ها