کد خبر : 1376351 | 11 آذر 1395 ساعت 14:46 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

همدانی: قهرمانی نوبت تراکتورسازی است

مربی جوان و بادانش سابق تیم‌های استقلال و تراکتورسازی معتقد است که سرخ پوشان تهران و تبریز مدعیان اصلی قهرمانی هستند و نباید از تیم استقلال توقع حضور در بالای جدول داشت.

همدانی: قهرمانی نوبت تراکتورسازی است

به گزارش "ورزش سه"، ستار همدانی با اشاره به شرایط لیگ برتر و رقابت تراکتورسازی و پرسپولیس در صدر جدول گفت: «پتانسیلی که تراکتورسازی از نظر مدیریت، کادر فنی و بازیکنان خوب دارد، سه اهرمی هست که می‌تواند به یک تیم و باشگاه کمک کند تا به موفقیت برسد. فکر می‌کنم تراکتورسازی امسال چیزی برای قهرمانی کم ندارد و اگر نوبتی هم باشد نوبت تراکتورسازی است. به عنوان یک تبریزی امیدوارم شاهد قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر باشیم.»


او ادامه داد: «معتقدم تراکتورسازی امسال شرایط مناسبی دارد و می‌تواند با تمام کاستی‌ها در لیگ، برنامه و اجرای بازی‌ها به قهرمانی برسد. البته در این راستا پرسپولیس هم مقتدر و خوب است و رقیب اصلی تراکتورسازی به حساب می‌آید.»


پیشکسوت و مربی سابق استقلال تهران در مورد شرایط این تیم گفت: «دوست داریم استقلال بالای جدول باشد ولی اینکه بخواهیم این تیم در کورس باشد خواسته‌ معقولی نیست چون استقلال تغییرات بنیادی داشته است. مدیریت، کادر فنی و بازیکنان استقلال تغییرات اساسی کرده اند و ما نمی‌توانیم استقلال را مدعی قهرمانی بدانیم چون با این رفتار روی تیم فشار گذاشتیم و خواسته زیادی است ولی استقلال می‌تواند در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.»


همدانی که موفقیت خوبی در تیم‌های تبریزی داشته است پیرامون وضعیت تیم‌های گسترش فولاد و ماشین سازی عنوان کرد: «گسترش و ماشین‌سازی بازیکنان خوبی دارند ولی تفاوت این دو در این است که گسترش امکانات مطلوب‌تر، کادر فنی، مدیریت و بازیکنان خوبی دارد. بعد از سه سال حضور در لیگ برتر به نظرم آنها باید نتیجه‌ای در شأن نام فوتبال آذربایجان و همچنین باشگاه که حمایت خوبی از کادر فنی و بازیکنان دارد کسب کنند.»


او اضافه کرد: «گسترش تیم خوبی است و نمایش خوبی دارد ولی بدشانسی هم آورده است که توپ‌هایش تبدیل به گل نمی‌شود و باید روی این مسئله خاص و ویژه کار کند. فکر می‌کنم گسترش با مساوی‌ای که با استقلال گرفت شرایط بهتری پیدا کند و ممکن است شاهد موفقیتش هم باشیم.»


همدانی با بیان اینکه بحث ماشین‌سازی جدا از گسترش فولاد است، عنوان کرد: «ماشین‌سازی پس از چند سال غیبت به سطح اول فوتبال ایران بازگشته و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت. ماشین‌سازی تیم پرطرفداری است و مردم تبریز آن را دوست دارند. ماشین‌سازی بازیکنان زیاد و بزرگی به جامعه فوتبال معرفی کرده و به همراه تراکتورسازی یکی از ارکان فوتبال آذربایجان است ولی ماشین‌سازی استراتژی غلطی برای حضور امسال در لیگ تعریف کرد که نیاز به بازنگری دارد و باید تغییراتی در ساختار باشگاهی ایجاد شود تا این تیم از زیر فشار انتقادات در بیاید و مورد هجمه نباشد تا به راحتی فوتبال خوبی بازی کند.»


مربی سابق استقلال و تراکتورسازی گفت: «ماشین‌سازی تیم قدرتمندی است و رسول خطیبی دوست بنده، هم‌بازی و همشهری است. او مربی خوب و جوانی است و توانایی این همه فشار را نمی‌تواند داشته باشد. اگر فشارها کم نشود او هم احتمالا آنطور که باید و شاید نتواند کار خود را انجام دهد. ماشین‌سازی اگر با برنامه‌تر از این به بعد پیش برود به موفقیت هم می‌رسد چون در لیگ برتر تیم ‌هایی وجود دارند که ماشین‌سازی هم از نظر امکانات و مدیریت و مالی و ساختاری خیلی بهتر از آنها است. تیم‌های دیگر طبیعتا شرایطشان از این بدتر می‌تواند باشد و این به نوع برنامه‌ریزی مدیریت و کادر فنی ماشین‌سازی برمی‌گردد تا نگاه ویژه‌تری به بازی‌ها داشته باشند و به موفقیت برسند.»

دیدگاه‌ها