کد خبر : 1376904 | 13 آذر 1395 ساعت 11:11 | 17.4K بازدید | 2 دیدگاه

با شکایت جیووا به دادگاهی در سوئیس

دادخواست یک میلیون یورویی جیووا علیه ایران

دادگاهی در سوئیس شکایت شرکت جیووا ایتالیا از فدراسیون فوتبال ایران را دریافت کرده است و اعلام داشته به این پرونده در موعد مقرر رسیدگی خواهد کرد.

دادخواست یک میلیون یورویی جیووا علیه ایران

به گزارش "ورزش سه"، بعد از بازی با قطر کمیته حقوقی شرکت جیووا شکایت خود را تنظیم و به دادگاهی در سوئیس تحویل داده است. دادگاه های رسیدگی کننده به اختلافات طرفین در قرارداد اولیه تعیین شده بود و شرکت جیووا تصمیم گرفت شکایت خود را به دادگاه ورزشی لوزان سوئیس ارایه دهد.


اگر دادگاه ورزشی لوزان سوئیس حق را به شرکت جیووا بدهد به نظر می رسد میزان جرایمی که برای ایران در نظر گرفته می شود نزدیک به یک میلیون یورو باشد. در قرارداد تنظیم شده ابتدایی جریمه برای هر بازی که ایرانی ها لباس شرکت جیووا را نپوشند 150 هزار یورو تعیین شده است. تیم ملی از زمان عقد قرارداد با شرکت جیووا 5 بازی رسمی با آدیداس انجام داده و این یعنی اینکه ایران باید 750 هزار یورو در این خصوص جریمه پرداخت کند.


هم چنین نپوشیدن لباس جیووا از سوی بازیکنان تیم ملی در محل های تعیین شده از جمله زمین تمرین، سالن کنفرانس و ... برای هر بازیکن 5 هزار یورو تعیین شده است!


اگر به شکایت شرکت جیووا پیش از بازی با قطر در فروردین ماه که اولین بازی دور برگشت خواهد بود رسیدگی شود به نظر می رسد دادگاه ورزشی لوزان سوئیس دست کم یک میلیون یورو فدراسیون فوتبال را جریمه کند البته به شرطی که حق را به شرکت جیووا دهد.


این شرکت ایتالیایی در شکایتی که به دادگاه ورزشی لوزان سوئیس ارایه داده درخواست اعاده حیثیت  هم داشته و در شکیات خود آورده فدراسیون فوتبال ایران با فسخ یک طرفه قرارداد آنهم بدون هیچ دلیل منطقی ای به اعتبار برند جیووا ضربه زده است!


معمولا جرایمی که به این خاطر برای خاطی در نظر گرفته می شود جدول مشخصی ندارد و حتی گاهی مبلغ آن از میزان تخلفات و ضررهای مالی که به یکی از طرفین قرارداد وارد شده است، بیشتر است!


فدراسیون فوتبال پیش از بازی با قطر و با اتکاء با نامه ای که در جراید منتشر شد قرارداد خود را با جیووا عملا فسخ کرد و با خریداری لباس از شرکت آدیداس  تیم ملی را با لباس های جدید به میدان فرستاد. این در حالی است که دیگر تیم های ملی هم اکنون لباس جیووا را برتن می کنند. البته شرکت جیووا مدت هاست بعد از حرکت فدراسیون فوتبال همکاری خود را با ایرانی ها قطع کرده و هم اکنون تنها داوران و تیم سایپا هستند که البسه جیووا را برتن می کنند. هم اکنون لباس های جیووایی که ایران وجود دارد ذخیره انبار است و با تمام شدن این لباس ها احتمالا داوران و تیم سایپا هم باید با اسپانسر جدیدی وارد مذاکره شوند.


شرکت جیووا ایتالیایی است و رئیس فیفا هم ایتالیایی است و از همه مهمتر فیفا نشان داده که از اسپانسر ها حمایت می کند. این ها و با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال به یکباره و با تکیه بر دلایل خویش قرارداد را بدون مذاکره رسمی و شفاف قطع کرد نشان می دهد کفه ترازو در دادگاه ورزشی لوزان سوئیس به سود شرکت جیووا سنگین تر است و فدراسیون فوتبال از هم اکنون باید با شرکت جیووا وارد مذاکره شود تا تفاهم نامه ای در این زمینه امضاء شود و در نهایت جریمه ای متوجه فدراسیون فوتبال نگردد!

دیدگاه‌ها