کد خبر : 1377444 | 15 آذر 1395 ساعت 12:30 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

چرا لیورپول مقابل بورنموث شکست خورد؟

وقتی کلوپ غیبت ماتیپ را احساس می کند

با توجه به نقش کلیدی مدافع آلمانی مرسی سایدی ها، به نظر می رسد از همان ابتدا هم نگرانی هواداران لیورپول به علت غیبت جوئل ماتیپ در سفر به جنوب انگلیس منطقی بود.

وقتی کلوپ غیبت ماتیپ را احساس می کند

یه گزارش "ورزش سه"، آمار موید آن است که این مدافع نقش برجسته ای در نتایج مرسی سایدی ها دارد و زمانی که نام او به علت مصدومیت از ناحیه مچ پا در لیست لیورپول قرار نگرفت، مشخص بود که لیورپول کار دشواری در برابر خط حمله آتشین بورنموث دارد.

 

شکست دراماتیک لیورپول در برابر بورنموث در حالیکه آنها در 20 دقیقه پایانی، با دریافت 3 گل پیروزی را با باخت عوض کردند، اولین شکست آنها بعد از 13 هفته و بازی برابر برنلی در ماه آگوست بود و نکته جالب اینجاست که آخرین دیداری که در لیگ برتر، جوئل ماتیپ در ترکیب این تیم قرار نگرفته بود دیدار برابر برنلی بود. گرچه شاید این نکته تصادفی باشد.

 

 

1161466

 

 

مدافع سابق شالکه که در تابستان امسال به آنفیلد مهاجرت کرد، در پیروزی کلاسیک هفته ابتدایی تیمش در برابر آرسنال نیز غایب بود اما در دیگر بازی های لیورپول در ترکیب اصلی قرار گرفت و علیرغم انتقادهای مرسوم از خط دفاعی شکننده لیورپول، در این بازی ها شاهد استحکامی نسبی از دفاع این تیم بودیم.

 

گرچه دیروز کاریوس یکی از گلها را به حریف هدیه داد، اما نباید فراموش کرد چند دقیقه قبل همین سنگربان آلمانی دروازه تیمش را نجات داده بود. آفوبه به راحتی از سد لوکاس لیوا، جانشین جوئل ماتیپ می گذشت و لیورپول نیمه دوم، بسیار از هم پاشیده بازی کرد که یادآور بازی های فصل گذشته این تیم بود.

 

 

1161356

 

 

در حالیکه مدت کوتاهی از یک ساله شدن سلطنت کلوپ در آنفیلد نگذشته است، این چهارمین باری بود که شاگردان وی در یک دیدار 2 گل به ثمر رسانده اما در نهایت قادر به کسب پیروزی نبوده اند. از ماه مارچ که چنین فاجعه ای در برابر ساوتهمپتون رخ داد، هیچ تیم دیگری در لیگ برتر به اندازه لیورپول پیروزی های خود را از دست نداده است.

 

نکته جالب اینجاست که در جریان هیچ کدام از شکست ها، جوئل ماتیپ در ترکیب قرمزهای بندر لیورپول قرار نگرفته که نشان دهنده نقش بی بدیل این مدافع در روند دفاعی این تیم است.

 

لیورپول با دریافت 9 گل در این 3 دیداری که ماتیپ غایب بود، همان تعداد گلی را دریافت کرده که در مجموع 11 دیداری که او به میدان رفته در کارنامه آنها ثبت شده است.

 

 

1161456

 

 

تیم کلوپ در 3 دیداری که ماتیپ به میدان نرفته حداقل 2 گل دریافت کرده است که در زمان حضور این مدافع آلمانی، این اتفاق تنها 1 بار رخ داده است که در آن دیدار نیز لیورپول در نهایت با نتیجه 2-4 از سد کریستال پالاس گذشت. 8 پیروزی، 3 تساوی و بدون شکست، آمار شگفت انگیز زمان حضور ماتیپ در ترکیب اصلی مرسی سایدی ها است. علیرغم نمایش های فوق العاده سادیو مانه در ترکیب لیورپول، باید ماتیپ را بهترین خرید این تیم در فصل جاری قلمداد کرد.

 

کلوپ در این خصوص گفت: "گرچه ماتیپ با انتقالی آزاد به اینجا مهاجرت کرد، اما ما وی را به علت کیفیت خوب جذب کردیم نه هزینه پایین".

 

 

1161458

 

 

گرچه درخشش ماتیپ نیز باعث نشده اشتباهات مرگبار خط دفاعی لیورپول به طور کامل از بین برود و آمار موید آن است که بعد از وستهام، آنها بیشترین تیمی هستند که از روی اشتباهات دفاعی دروازه خود را باز شده دیدند. موضوعی که نباید تنها سنگربان را در رخ دادن آن مقصر دانست و این تقصیر، بر عهده همه بازیکنان حاضر در زمین است.

 

در جدال برابر برنلی، ناتالی کلین مقصر اصلی بود و در مقابل لستر، لوکاس لیوا اجازه داد تا جیمی واردی دروازه کاریوس را باز کند. گرچه اشتباهات دژان لوورن برابر پالاس در نهایت منتج به دادن امتیاز نشد اما می توان در دیدار دیروز برابر بورنموث، او را از ارکان اصلی اشتباهات سریالی خط دفاعی لیورپول خطاب کرد. در صحنه گل دوم، اشتباهات متوالی لوورن و البته خطای میلنر روی فریزر، یک پنالتی ساده را تقدیم به کالوم ویلسون کرد و تراژدی از همین نقطه کلید خورد.

 

 

1161464

 

 

کلوپ در رابطه با شخصیت ماتیپ گفت: "گرچه او انسان ذاتا آرامی است اما در زمین، بیشترین بازیکنی است که با هم تیمی هایش ارتباط کلامی دارد. در ابتدای ورود به اینجا، ماتیپ به من گفت که قادر است به تیم کمک کند که این نشان دهنده اعتماد به نفس بالای او بود".

 

آمار نشان می دهد که در فصل جاری، ماتیپ هنوز اشتباهی که مستقیما منتج به دریافت گل شود را در کارنامه نداشته است. بیش از هر بازیکن دیگری در ترکیب لیورپول، او مانع استفاده از موقعیت برای حریف شده و فقط جوردن هندرسون بیش از او موفق به قطع بازی حریف در جریان مسابقه بوده است. کلوپ، در فصل جاری بارها عملکرد او را ستوده است و عملکرد او در برابر منچستریونایتد و بازیکنان فیزیکی وست بروم را درخشان قلمداد کرده است.

 

 

1161465

 

 

کلوپ ادامه داد: "اگر تا به حال در آلمان فعالیت داشته اید، بیشتر از جوئل ماتیپ شنیده اید و در هنگام امضای قرارداد، هیچ گونه تردیدی در مورد کیفیت بالای او وجود نداشت.

 

اما هنوز تردیدهای زیادی در مورد سرنوشت لیورپول در فصل جاری وجود دارد. آنها دیروز نشان دادند که حتی با مصدومیت کوتینیو نیز کیفیت خود در هجوم را حفظ کرده اند اما از طرفی، یک بار دیگر شکنندگی مرگبار خط دفاعی این تیم به وضوح دیده شد.

 

 

1161355

 

 

جیمی کاراگر، مدافع سابق مرسی سایدی ها در مورد این دیدار گفت: "چنین بازی هایی، تردید زیادی در اذهان ایجاد می کند. این سنگربان و خط دفاعی می توانند عامل بزرگی برای توقف روند فعلی لیورپول باشند".

 

اگرچه در ادامه، ماتیپ قادر نیست همه بار دفاعی لیورپول را به تنهایی به دوش بکشد، اما با توجه به نقش تاثیرگذار وی در خط دفاعی، باید او را کلیدی ترین مرد ترکیب لیورپول در ادامه فصل قلمداد کرد.

 

منبع: اسکای اسپورتس

 

ترجمه: آریا فاطمی

دیدگاه‌ها