کد خبر : 1387619 | 26 دی 1395 ساعت 11:44 | 28.1K بازدید | 2 دیدگاه

هیچ‌وقت اصولم را زیر پا نمی‌گذارم 

هاشمیان: جای بازیکن خارجی مدیر خارجی بگیریم!

وحید هاشمیان یکی از چهره های آرام و خاص فوتبال ایران بوده و هست. او که به تازگی مدرک مربیگری حرفه ای را از بوندس لیگا گرفته علاقمند به کار در مربیگری است اما هنوز این زمینه برای او مهیا نشده است!

هاشمیان: جای بازیکن خارجی مدیر خارجی بگیریم! 

 

به گزارش "ورزش سه"، او در یک مصاحبه تلویزیونی به بیان دیدگاه های خود را در مورد فوتبال ایران پرداخته که به اتفاق گزیده ای از آن را می خوانیم: 


یکی از دلایلی که بازیکن حاشیه ای نبودم، البته گاهی حاشیه برای من درست می شود و شاید بهتر  است این طور بگویم کمتر دچار حاشیه شدم به این خاطر بود در  تیم هایی در ایران بازی کردم که نظامی بودند. خب من فوتبال خود را به طور جدی از تیم فتح شروع کردم که یک تیم نظامی بود. کاملا منضبط. بعد از بازی در ایران به آلمان رفتم. کشوری که فوتبالش بر مبنای سیستم و نظم پیش می رود. البته خودم هم این روند را دوست داشتم. فوتبال حرفه ای یعنی تمرکز روی کار.


*سال ها قبل که بازیکن مشهوری نبودم در مصاحبه ای به روزنامه ایران گفتم من برای پیشرفت اصول را زیر پا نمی گذارم. اصول من تلاش و میل به خواستن و رسیدن به هدف در مسیری سالم بوده است. 


*من در فوتبال خیلی سختی کشیدم و باید همیشه برای رسیدن به هدف می جنگیدم. تو ایران که بازی می کردم عضو گروهی نبودم و طبیعتا اگر در فوتبال عضو گروهی نباشی شاید تبعاتی برایت به دنبال داشته باشد. شاید به تو پاس ندهند. شاید، شاید تو را کنار بگذارند. شاید اگر عضو گروهی بودم بیشتر و با سرعت بهتری پیشرفت می کردم اما این طور هم هست همان گروهی که باعث پیشرفت  تو شده ممکن است روزی تو را کنار بگذارند. 
*ما همیشه بازیکن خارجی می آوریم و می گذاریم روی نیمکت. چرا به دنبال مدیران خارجی نمی رویم؟ هر چند فوتبال ما تفاوت هایی با فوتبال روز دنیا دارد و حتی تقویم AFC با یوفا مطابقت ندارد و بین قوانین تفاوت هایی وجود دارد اما مدیران ما در کنار مدیران خارجی می توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند. 


*من در حال حاظر به مربیگری علاقه دارم. شاید روزی در مدیریت فوتبال هم کار کنم. ابتدا به عنوان نفر دوم. اگر کسی در ایران باشد حتما در کنار او مدیریت را یاد خواهم گرفت.اما الان همان طور که اشاره کردم ترجیح می دهم مربیگری کنم. هر کسی که قرار است عضو شورای شهر شود باید از خود بپرسد چرا عضو شورای شهر شده؟ آیا به قوانین شهروندی آشنا است. من در این زمینه هیچ کمکی نمی توانم بکنم چون هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارم. 


* در دوران بازیگری گروهی فکر می کردم و بیشتر به دنبال این بودم که تیم نتیجه بگیرم که این برای مهاجم خوب نیست. معیار ارزیابی مهاجم تعداد گل هایش است. من در بوندس لیگ 23 پاس گل دادم اما بیشتر از گل هایی که زدم صبحت می کنند. 38 تا 40 گل. در حالی که آمار پاس گل هایم قابل قبول است. البته برای برخی از بازی های حساس انرژی و حساسیت فوق العادهی برای گلزنی داشتم. یکی از گل های حساسی که به ثمر رساندم بازی با قطر بود.

دیدگاه‌ها