کد خبر : 1387894 | 27 دی 1395 ساعت 13:06 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

فرقی نمی‌کند بهترین گلزن جهان من باشم یا دایی

آزمون: مقایسه با نیستلروی برایم افتخار است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، سردار آزمون را مهاجم اول خود معرفی کرد حالا این بازیکن توانسته نامی برای خودش در بین بزرگان دست و پا کند.

آزمون: مقایسه با نیستلروی  برایم افتخار است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، دو سال بعد از این که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، سردار آزمون را مهاجم اول خود معرفی کرد حالا این بازیکن توانسته نامی برای خود در بین بزرگان دست و پا کند. درخشش این بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا و عملکرد خوب با تیم‌ ‌ملی ایران در انتخابی جام جهانی روسیه باعث شده تا سردار آزمون به بازیکنی بزرگ تبدیل شود.

 

در بین جمعیت زیاد در ورزشگاه آزادی چهره سردار آزمون را می‌توان دید که خود گویای همه چیز است و نیازی به توصیف آن نیست. او می‌گوید دیدید من برنده شدم؟ بهتان که گفته بودم! این جملات بعد از یکی از مهم‌ترین بازی‌های ایران در سال از طرف آزمون بیان‌ شد. جایی که تیم‌ ‌ملی ایران موفق شد کره جنوبی را در ورزشگاه آزادی شکست دهد و سردار آزمون دروازه‌ کره را باز کرد. در این بازی همه از تقابل آزمون و سون هیونگ مین صحبت می‌کردند که در نهایت این آزمون بود که توانست برنده این جدال باشد.

 

در جهنم ورزشگاه آزادی سون هیونگ مین همراه بازیکنان کره دفن شد و این سردار آزمون بود که بازیکن سابق هامبورگ، لورکوزن و تاتنهام را کنار زد و ستاره تیمش در این بازی شد. او گل مهمی برای تیم‌ ‌ملی ایران به ثمر رساند که شاید بتواند راه تیم‌ ‌ملی ایران را برای صعود به جام جهانی هموار کند.

 

سردار آزمون به این گل نیازی نداشت تا خودش را به عنوان یک استعداد شگرف در فوتبال ایران نشان دهد. او دو سال پیش در جام ملت‌های آسیا استرالیا برای اولین بار در سطح ملی مطرح شد. مهاجمی با اعتماد به نفس بالا که در خط حمله تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران می درخشید.

 

در بازی با قطر بود که سردار آزمون یکی از زیباترین گل‌های جام را به ثمر رساند. گلی که تحسین کارلوس کی‌روش را بر انگیخت و درباره آن گفت‌: یک گل فوق‌العاده‌ با حرکت منحصر به فرد از آزمون به ثمر رسید. شبیه همان گل‌هایی که رود فان‌نیستلروی به ثمر می‌رساند. کی‌روش البته خیلی با بهترین مهاجمان دنیا غریبه نیست و زمانی که دستیار فرگوسن در منچستریونایتد بود، با این مهاجم کار کرد.

 

سردار آزمون درباره مقایسه با نیستلروی به مجله فوتبال آسیا، گفت‌: البته این طور مقایسه‌ها کار من را سخت می‌کند و وظیفه‌ام را به عنوان یک بازیکن خیلی سخت‌تر می‌کند. وقتی یک مربی بزرگ همچون کی‌روش بازیکن جوانی مثل من را در یک نشست خبری با رود فان نیستلروی مقایسه می‌کند، افتخار بزرگی برای من است. کارلوس کی‌روش با رود فان نیستلروی کار کرده و از توانایی‌های او آگاه است و می‌داند که توانایی‌های من در چه حدی است. به همین خاطر این جور مقایسه ها برایم افتخار است. ما مهاجمان خیلی بزرگی در تیم‌ ‌ملی داریم. مثل کریم انصاری فرد و رضا قوچان‌نژاد. تمام این بازیکنان، بازیکنان بزرگی هستند و افتخار می‌کنم که در کنارشان بازی می‌کنم. فکر می‌کنم خیلی از این بازیکنانی که نام آنها را بردم درخشش واقعی خودشان را هنوز در تیم‌ ‌ملی نشان نداده‌اند. نمی‌توانیم فراموش کنیم که ایران کشوری بزرگ با ۸۰ میلیون جمعیت است و ظرفیت زیادی وجود دارد. استعدادهای فوتبالی زیادی در ایران است و من معتقدم که می‌توانیم مهاجمان خوبی داشته باشیم.

 

سردار آزمون از زمانی که در ماه می ۲۰۱۴ به تیم‌ ‌ملی آمد موفق شده است در ۲۲ بازی ملی، ۱۶ گل به ثمر برساند. او در حال طی کردن مسیری است که علی دایی آن را انجام داد و توانست در نهایت ۱۰۹ گل برای ایران به ثمر برساند. رکوردی که آزمون ۲۱ ساله می‌تواند به آن برسد. او چندی پیش تولد ۲۲ سالگی‌اش را جشن گرفت.

 

سردار آزمون درباره رسیدن به رکورد علی دایی گفت‌: اصلا به این جور چیزها فکر نمی‌کنم. آن چه که تمرکزم را روی آن معطوف کرده‌ام این است که همواره بتوانم بهترین عملکردم را برای تیم‌ ‌ملی نشان دهم و همیشه به یاد داشته باشم که بازی برای تیم‌ ‌ملی بالاترین افتخاری است که یک بازیکن می‌تواند داشته باشد. علی دایی بیشترین گل ملی را در جهان دارد. مهم این است که این رکورد در اختیار یک ایرانی است. فرقی نمی‌کند من یا دایی بهترین گلزن جهان باشیم. او بازیکنی بود که افتخارات زیادی برای ایران کسب کرده است و من به آن می‌بالم. دایی قهرمان دوران کودکی من بود. وقتی بچه بودم همیشه بازی‌های دایی را با دقت نگاه می‌کردم. اگر علی دایی در یک کشور دیگر به دنیا می‌آمد مجسمه او را می‌ساختند و آن را در مرکز شهر قرار می‌دادند، چرا که دایی افتخارات زیادی برای فوتبال ایران کسب کرده است. من او را چند بار ملاقات کرده‌ام و زیر نظر او تمرین کرده‌ام. ما همدیگر را به خوبی می شناسیم، اما زیاد با همدیگر صحبتی نکرده‌ایم. 

 

1173677

 

علی دایی به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران شناخته می‌شود که توانست در ۲۸ سالگی به اروپا برود و همین طور بتواند همراه هرتابرلین در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. در طرف مقابل سردار آزمون خیلی زودتر از علی دایی توانست به اروپا برود و توانست زودتر از علی دایی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. آزمون  در حالی که ۱۷ سال سن داشت به اروپا رفت و پیراهن روبین کازان را بر تن کرد. او از سپاهان راهی این تیم روسی شد و در ادامه به تیم روستوف پیوست تا در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند.

 

آزمون به مجله فوتبال آسیا درباره جدایی از سپاهان و پیوستن به روبین کازان و لژیونر شدن در ۱۷ سالگی گفت‌: واقعا برایم خیلی سخت بود که در ۱۷ سالگی از خانواده‌ام دور باشم. می‌توانم این را بگویم که اصلا نمی توانستم این شرایط را مدیریت کنم و بعد از یک هفته‌ به خانواده‌ ام تماس گرفتم و گفتم که باید به این جا بیائید و در کنارم باشید. برایم خیلی سخت بود، اما در لیگی بازی می‌کردم که از سطح بالایی برخوردار بود و بیشتر حرفه‌ای بود. حتی شرایط خوابیدن و زندگی من از وقتی که به روسیه رفتم کاملا فرق کرد. در کنار این باید خیلی از خانواده‌ام تشکر کنم. پدر من مربی والیبال بود و خیلی به من کمک کرد تا راه ورزش را پیش‌رو بگیرم. مادر و خواهرم چند بار به کازان آمدند و از من حمایت کردند. خانواده‌ مهم‌ترین چیز است و داشتن چنین خانواده‌ای خیلی به من کمک کرد. آنها من را به خوبی درک کردند و به من کمک کردند تا پیشرفت کنم. درباره پدرم باید بگویم که او مشکلات زیادی در والیبال داشت. خصوصا در شهری که ما هستیم یعنی در گنبد کاووس، پدرم در والیبال به حقش نرسید. به همین دلیل او از من خواست تا فوتبالیست شوم. آروزی او این بود که من فوتبالیست شوم. به همین خاطر من گفته پدرم را در پیش گرفتم و راه فوتبالیست شدن را سر لوحه زندگی‌ام قرار دادم.

 

مهاجم جوان ایران ادامه‌ داد: الان همه چیز برایم خوب است. قولی که به پدرم داده بودم را برآورده کردم و خیلی خوش بین هستم که بتوانم آن قول را به سرانجام برسانم و فوتبالیست بهتری شوم. من قولی به پدرم دادم که نمی‌توانم الان به شما بگویم. اگر الان به شما بگویم دیگر نمی‌توانم به آن برسم. به وقتش در باره قولی که به پدرم داده‌ام صحبت خواهم کرد.

 

مهاجم جوان ایرانی امسال در لیگ قهرمانان اروپا کولاک به پا کرد و با گل‌هایی که به اتلتیکومادرید و بایرن مونیخ به ثمر رساند باعث شد تا به روستوف کمک کند تا به لیگ اروپا برسد.

 

آزمون درباره عملکردش در لیگ قهرمانان اروپا ، گفت‌: امسال اولین باری بود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کردم. اگر چه من قبلا در لیگ اروپا بازی کرده بودم،  ولی لیگ قهرمانان اروپا واقعا یک سطح متفاوتی دارد. یک تجربه خیلی بزرگی برای من بود و امیدوارم بتوانم با چنین تجاربی را در ادامه کسب کنم تا بتوانم به مهاجم بهتری تبدیل شوم. معتقدم که می‌توانم خیلی بهتر از شرایط کنونی باشم. فکر نمی‌کنم الان به افتخاری رسیده باشم.

 

مهاجم گلزن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در ادامه صحبت‌های خود، ‌اضافه کرد: اگر تصمیمات بهتری در فوتبالم می گرفتم شاید الان در جایگاه بهتری قرار داشتم، ولی هنوز معتقدم که راه طولانی در پیش‌رو دارم و تلاش می‌کنم پیشرفت داشته باشم و بهتر شوم و در آینده افتخارات بیشتری کسب کنم.

 

سردار آزمون علاوه بر این که موفقیت در رده باشگاهی را نشانی گرفته به فکر موفقیت در تیم‌ ‌ملی ایران هم هست. او در لحظات آخر از فهرست ایران برای جام جهانی برزیل خط خورد. اتفاقی که باعث شد ایران بدون آزمون در جام جهانی باشد، اما در ادامه با درخشش خوب توانست کارلوس کی‌روش را متقاعد کند تا در جام ملت‌های آسیا برای ایران به میدان برود. ایران در این جام با شکست برابر عراق در ضربات پنالتی‌ نتوانست به مراحل پایانی صعود کند. او در این باره گفت‌: چیزی که باید بگویم این است که ما در جام ملت‌های آسیا استرالیا بدشانس بودیم. تیم خیلی خوبی داشتیم. بازیکنان خیلی خوبی با ما همراه بودند. در هر پست بازیکنان خیلی خیلی خوبی داشتیم ولی متاسفانه بدشانسی آوردیم. الان امیدواریم که این تیم بتواند با مربی خیلی خوبی که دارد به جام جهانی روسیه برسد. ما امیدواریم که این بار به دور دوم جام جهانی برسیم و فکر می‌کنم که توانایی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را هم داشته باشیم. ما شایسته این قهرمانی خواهیم بود. چندین سال است که بهترین تیم آسیا در رده بندی فیفا هستیم و الان تعداد بازیکنان ایرانی در اروپا فصل به فصل بیشتر می‌شود و این افتخاری است برای ما.

 

ایران در سال‌های اخیر لژیونرهای زیادی داشته است. سردار آزمون، سعید عزت اللهی و میلاد محمدی در لیگ روسیه حضور دارند. علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و رضا قوچان‌نژاد نیز در کنار مسعود شجاعی در تیم‌های اروپایی درخشش خوبی دارند. اتفاقی که باعث می‌شود ایران را برای صعود به جام جهانی خوش شانس بدانیم. 

 

آزمون ادامه‌ داد: یکی از جنبه‌های کارلوس کی‌روش این است که از باختن اصلا خوشش نمی آید. او از باخت نفرت دارد. ذهنیت کارلوس کی‌روش، ذهنیت برنده است. او دوست دارد برنده شود و همیشه بهترین عملکرد را دارد تا بتواند همراه با تیم‌هایش پیروز شود. در چند سال گذشته دستاوردهای زیادی داشتیم، اما متاسفانه حمایت‌های خوبی در کشور ما از کارلوس کی‌روش صورت نگرفته است. خیلی از افراد هستند که دوست ندارند ایران با کی‌روش نتیجه‌ بگیرد ولی ما امیدواریم که اگر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران حمایت شود با هدایت این سرمربی پرتغالی به جام جهانی صعود خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها