کد خبر : 1388575 | 29 دی 1395 ساعت 17:32 | 109.9K بازدید | 0 دیدگاه

نقد داوری اکبریان از دیدگاه رضا غیاثی

دو پنالتی و دو اخراج دیده نشده

سیدرضا غیاثی رئیس سابق کمیته داوران در یادداشتی برای ورزش سه، داوری محمدرضا اکبریان در دیدار فولاد مقابل پرسپولیس را پراشتباه ارزیابی کرده است.

دو پنالتی و دو اخراج دیده نشده

به گزارش "ورزش‌سه"، غیاثی یادداشت خود را با اشاره به دو پنالتی دیده نشده بازی آغاز می کند و سپس از گلی می گوید که پرسپولیس به درستی به ثمر رساند اما داور آن را آفساید گرفت.


این یادداشت را بخوانید:
* مسابقه، بازی پر برخورد وپرتلاطمی بود خطاهای زیادی اتفاق افتاد که در پاره ای از آنهاتیم داوری بدرستی قضاوت کرد اما در پاره ای از موارد هم متاسفانه هم داور وهم کمک داورانش تصمیم درستی نگرفتند.
* مهمترین اشتباه های داور دردقایق٣٠ و٧٠ اتفاق افتاد آنجاکه دوخطای پنالتی اتفاق افتاده را  داور معتقد به خطا نبود،در دقیقه ٣٠ انصاری مهاجم فولاد در ضلع غربی محوطه جریمه پرسپولیس مواجه با خطایی از سوی هم اسمش شد. محمدانصاری با استفاده از دست وپایش روی ساسان انصاری مرتکب خطا شد که داور معتقد به خطا نبود.


* داور در برابر اعتراضات بازیکن مهاجم فولاد به او کارت زرد نشان داد واین در حالی بود که باید به محمد انصاری اخطار می داد و اگر داور به انصاری اخطار داده بود او باید برای اخطار دوم از بازی اخراج میشد.
* دردقیقه ٥٦ بازی کرمی روی طارمی مرتکب خطای پنالتی شدوچون با خطای هل دادنش از یک شانس گلزنی طارمی جلو گیری کرد بایدباکارت قرمز مستقیم از بازی اخراج میشد.

* علاوه براین دوبار دیگرنیز بازیکنان فولاد در دقایق٥٨و٨٥ معتقد به خطای پنالتی بودند وبه داور اعتراض داشتند من  در این دوصحنه خیلی معتقد به خطا نیستم به همین دلیل تصمیم داور را تائید میکنم .
* اما کمک داور اول علی نژادیان در دقیقه ٤٣به اشتباه اعلام افساید کرد امادر سایر صحنه ها بدرستی به داور یاری داد.
* مهمترین اشتباه طوسی کمک داور دوم بازی دردقیقه٧٠روی داد آنجا که به اشتباه گل چهارم پرسپولیس را به علت آفساید مردود اعلام کرد .

* صحنه های دیگری هم در بازی ودر نشان دادن کارت زرد اتفاق افتاد که برای جلو گیری از طولانی شدن نقدم ازبررسی آنها خودداری میکنم واز تصمیم داور حمایت می کنم.

 

سیدرضا غیاثی

دیدگاه‌ها