کد خبر : 1388679 | 30 دی 1395 ساعت 09:01 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه صدرنشینی ملوان در روز دربی کرمان 

نگاهی به هفته بیستم دسته اول

عصر امروز شاهد برگزاری دیدارهای هفته بیستم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در شهرهای مختلف خواهیم بود.

نگاهی به هفته بیستم دسته اول 

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از روزنامه خبر ورزشی این هفته هم شاهد لغو دیدار فجر سپاسی هستیم. بعد از سپیدورد رشت این تیم نفت مسجد سلیمان است که با قرعه استراحت روبرو شده. به این خاطر که تیم فجر سپاسی برای شرکت در مسابقات جام ارتش های جهان به عمان سفر کرده و با نام ایران در این بازی ها حاضر شده! 


البته همان طور که پیش تر در خبرها اشاره کردیم فجر سپاسی مجبور به حضور در این بازی ها شده چون شرایط مالی خوبی ندارد در حالی که با حضور در این بازی ها کمک مالی خوبی دریافت می کند. 


و اما در بازی های امروز ملوان این شانس را دارد با پیروزی در برابر فولاد یزد صدرنشینی اش را ادامه دهد. ملوان پیش از این بازی در چند دیدار خانگی به نتیجه مساوی دست یافت. شاید به این دلیل که حریفان خود را دست کم می گیرد. 


فولاد یزد تیم ته جدولی است و حتی به بهانه مشکلات مالی نمی خواست در این بازی به میدان بیاید! با این وجود این ها بهانه خوبی برای دست کم گرفتن این تیم از سوی ملوان نیست و اگر این اتفاق بیافتد شاید شاهد نتیجه غیر منتظره ای در این دیدار باشیم. 


از دیدارهای حساس این هفته می توانیم به دربی کرمان اشاره کنیم . بازی گل گهر و مس کرمان در شرایطی که گل گهر مدعی صعود است و مس کرمان هم از روزهای ناکامی فاصله گرفته است. دیدار بادران – خونه به خونه نیز حساسیت های خاص خود را دارد. 


می خواهیم به این نکته اشاره کنیم رفتارهایی چون استعفاء – اعتصاب – تجمع در جلوی اداره کل و در نهایت حاضر نشدن سر بازی ها هیچ کمکی نمی تواند به تغییر شرایط بکند. اگر باشگاهی حرفه ای رفتار نمی کند مجوزی بر این نیست بازیکن مرتکب رفتار آماتورگونه شود. در این صورت حق تضییع می شود و بازیکن و مربی در صورتی می توانند پیگیر حق و حقوق خود باشند که تمام و کمال به تعهدات خود پایبند بوده باشند. طبیعتا اگر فولادی ها به انزلی نمی رفتند و نتیجه این بازی 3-0 می شد ابتدا حق باشگاه فولاد بود که ضایع می شد. 


البته که وظیفه سازمان لیگ برتر است که باشگاه ها را مجاب به اجرای تعهدات خود نماید. متاسفانه این همیشه دریغ می شود نابسامانی های امروز فوتبال به همین خاطر است. 


ملوان بندرانزلی -  فولادیزد ، بازی انتحاری


ملوان همه تلاش خود را بکار می گیرد که از سه امتیاز این بازی را کسب کند چون تحقق این مهم منجر به تداوم صدرنشینی قوی سپید خزر خواهد شد. فولادی ها قصد نداشتند برای این بازی به انزلی سفر کنند و حتی سفر هوایی این تیم به رشت لغو شده و در نهایت اعضای تیم دیروز ساعت 15 راضی به سفر به تهران و در نهایت انزلی شدند. با این وجود نمی توان این تیم را به این بهانه و هم چنین قعر نشینی دست کم گرفت. فولاد یزد دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و بی شک به دنبال بازی انتحاری خواهد بود. کسب یک امتیاز هم برای فولاد یزد خوب خواهد بود. 


گل‌گهر سیرجان - مس کرمان، بیزار از تساوی 


دربی کرمان این بار در شرایطی برگزار می شود که گل گهر یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است و مس کرمان هم دیگر آن تیم بحران زده نیست که مدام مساوی کند. مس سه هفته است که پیروز می شود و در این بازی هم به دنبال پیروزی خواهد بود که به صدر جدول نزدیک تر شود. نتیجه مساوی در این دیدار به ضرر هر دو تیم تمام می شود و دیگر مدعیان را خوشحال می کند. مس کرمان با هدایت منصور ابراهیم زاده خوب دفاع کردن را می داند و با این شرایط باید گفت در فاز دفاعی حتما مس کرمان بهتر از گل گهر عمل خواهد کرد. هر چند وینگو هم مربی ای است که بی گدار به آب نمی زند. 


بادران تهران - خونه به خونه مازندران ، تغذیه تماشاگران 


بادران تهران به دنبال صعود به لیگ برتر است. این را نه از جایگاه این تیم، با بازیکنانی که در تعطیلات زمستانی به خدمت گرفته براحتی می شود حدس زد. میهمان هم به دنبال این جایگاه است. می تواند پیش بینی کرد هر دو تیم برای پیروزی بازی خواهند کرد. این بازی به نظر می رسد با حضور پرشور تماشاگران برگزار شود. تنها امیدواریم اگر قرار است تغذیه ای به تماشاگران داده شود به سوی آنها پرت نشود. باید شان تماشاگران را رعایت کرد و به آنها احترام گذاشت. نتیجه مساوی در این دیدار به ضرر هر دو تیم تمام می شود و بیشتر دیگر مدعیان را خوشحال می کند. 


خیبر خرم‌آباد - سپیدرود رشت ، استعفاء و پیروزی

 

خیبر برای بهبود شرایط خود در جدول رده بندی باید سه امتیاز این بازی را کسب کند. از سویی سپیدورد که یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی است باید برای پیروزی بازی کند و با کسب سه امتیاز میدان را ترک کند. پیش از این بازی علی نظر محمدی از سمت خود استعفاء کرد و همزمان با این اتفاق شورای شهر رشت کمک یک میلیارد تومانی به این تیم را تصویب کرد. با این رخدادها بی شک سپیدورد با روحیه در خرم آباد گام به میدان می گذارد و برای اینکه دوباره به صدر جدول برگردد با همه توان برای پیروزی بازی خواهد کرد. حضور تماشاگران می تواند زیبایی های این بازی را دو چندان کند. 


استقلال اهواز - اکسین البرز ، امیدواری آبی های اهواز 


استقلال اهواز با دو تساوی در دور برگشت نشان داده خیلی علاقمند است در جدول بازی های دسته اول باقی بماند. اگر چه امتیازات این تیم دو رقمی نشده اما امیدواری استقلال جای تحسین دارد و نباید فراموش کنیم در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد. استقلال اهواز امروز هم بازی سختی را پیش رو خواهد داشت چرا که حریف اکسین البرز است. تیم مدعی صعود به لیگ برتر. اکسین برای اینکه به لیگ برتر صعود کند باید در بازی های خارج از خانه هم پیروز شود، در غیر اینصورت با توجه به کثرت مدعیان به لیگ برتر صعود نخواهد کرد. 


مس رفسنجان - راه‌آهن تهران ، تلاش برای جبران شکست 


مصاف مس رفسنجان با راه آهن فرصت خوبی است که مس به سه امتیاز دست یابد و شرایط خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشد. راه آهن اصلا شرایط خوبی ندارد و بعد از دو شکست پی در پی مربی اش را نیز از دست داد. راه آهن اگر قرار باشد با همین شرایط به کار ادامه دهد طولی نمی کشد که نامزد سقوط می شود و در نهایت به دسته دوم سقوط خواهد کرد. مس رفسنجان در بازی پیشین خود شکست سنگینی را در برابر خونه به خونه متحمل شد و طبیعی است در این بازی برای جبران نتیجه مورد اشاره بازی کند. البته راه آهن هم تیم از پیش بازنده نیست. 


پارس جنوبی جم - آلومینیوم اراک، بازی انگیزشی برای پاشازاده 


پارس جنوبی جم هفته هاست که طعم تلخ شکست را نچشیده . با این حال برای مدعی شدن باید بیشتر پیروز شود و کمتر تیمی است که با مساوی به موفقیت برسد. نمونه اش مس کرمان. در دور رفت در کمترین بازی ای طعم تلخ شکست را چشید اما به دلیل تساوی های پی در پی جایگاه خوبی در جدول رده بندی نداشت تا اینکه در هفته های اخیر به سه پیروزی متوالی دست یافت. بازی پارس جنوبی جم با آلومینیوم اراک خواهد بود که از این هفته مهدی پاشازاده را بر بالای سر خود خواهد دید. مربی فصل گذشته پارس جنوبی. این بازی برای مهدی پاشازاده و تیمش یک بازی انگیزشی است. 


نساجی مازندران - ایرانجوان بوشهر ، سه امتیاز حیاتی 


نساجی بعد از پیروزی یک بر صفر در خانه تیم نفت مسجد سلیمان دوباره برای صعود به لیگ برتر امیدوار شده است و سه امتیاز این بازی می تواند نساجی را یک گام دیگر به هدف نزدیک کند. حریف تیم جوان ایرانجوان است که در خانه حریف هم شجاع بازی می کند و هیچ ترسی از بازی با تیم های بزرگ و تماشاگران پرتعداد ندارد. 
ایرانجوان در این بازی نیم نگاهی به پیروزی خواهد داشت و این بدین معنی است که نساجی باید در ضد حملات مراقب باشد. همانند بازی با اکسین البرز که طعم تلخ شکست را چشید و یک سه امتیاز شیرین و حیاتی را از دست داد.

دیدگاه‌ها