کد خبر : 1392221 | 13 بهمن 1395 ساعت 10:28 | 16.8K بازدید | 2 دیدگاه

حرمت فوتبال را نگه دارید

پنجعلی: صدرنشینی پرسپولیس با رانت نیست

پیشکسوت تیم پرسپولیس نسبت به مسائل ایجاد شده میان دو باشگاه تراکتورسازی و پرسپولیس واکنش نشان داد.

پنجعلی: صدرنشینی پرسپولیس با رانت نیست

به گزارش "ورزش‌سه"، دعواهای رسانه ای میان دو باشگاه تراکتورسازی و پرسپولیس باعث ایجاد حاشیه هایی شده است. محمد پنجعلی پیشکسوت باسابقه پرسپولیسی ها اعتقاد دارد دو باشگاه باید به این فضا پایان دهند. او در این باره اظهار داشت: «متاسفانه این روزها فوتبال اصلاً وضع خوبی ندارد. بازار اتهام زدن و بیانیه دادن در فوتبال داغ شده و بسیار ناراحت‌کننده است. هیچ‌کس این روزها حرمت ورزش را نگه نمی‌دارد و همه به دنبال این هستند که نفعی نصیب خودشان شود. مدیر، مربی، بازیکن و ... هر حرفی که دلشان می‌خواهد را به زبان می‌آورند و برایشان مهم نیست ادعاهایشان چه تاثیری روی هواداران می‌گذارد.»


وی ادامه داد: «رفتارها و الفاظی که این روزها آقایان استفاده می‌کنند، روی سکوها هم تاثیرگذار است و همین می‌شود که ورزشگاه‌ها به جنجال کشیده می‌شود. ارزش فوتبال به رعایت اصول اخلاقی و پهلوانی است نه این‌که هر کسی هرچه دلش می‌خواهد بگوید و هر ادعایی را بدون سند و مدرک مطرح کند. این روزها رقبا در فوتبال ایران با هم دشمنی می‌کنند و بیشتر از یک تیم رقیب به هم نگاه می‌کنند. متهم کردن تیم‌ها و باشگاه‌ها درست نیست چون این مصداق بازی با آبروی مردم است.»


پنجعلی در ادامه به صدرنشینی پرسپولیس اشاره کرد و گفت: «اگر تیمی توانسته صدرنشین شود و بیشتر از بقیه شانس قهرمانی دارد اینطور نیست که با دست‌های پشت پرده موفق شده باشد. در فوتبال ایران مثل همه جای دنیا هر تیمی که بهتر باشد می‌تواند قهرمان شود و هرگز خبری از رانت و فساد نیست. این‌که فلان باشگاه به فلانی نامه بزند و از بقیه گله کند و مربی و مسئول یک تیم دیگر بیایند جواب او را در رسانه‌ها بدهند و همدیگر را به کارهای مختلف متهم کنند، تأثیر مخربی در فوتبال دارد. همین رفتارها و اهانت‌ها جو ورزشگاه‌ها را هم خراب می‌کند و به ناآرامی سکوها منجر می‌شود. همین می‌شود که در ورزشگاه‌ها فقط الفاظ رکیک می‌شنویم و تماشاگران دو تیم جوری با هم رفتار می‌کنند که انگار دشمن هستند. از مسئولان تیم‌های پرسپولیس و تراکتور خواهش می‌کنم در فاصله چند روز مانده تا بازی حساس دو تیم دست از صحبت‌های جنجالی بردارند تا جو ورزشگاه به هم نریزد.»


پنجعلی در پایان افزود: «هواداران دو تیم به اندازه کافی روی هم حساس هستند این صحبت‌ها باعث حساسیت بیشتر آنها می‌شود و ممکن است اتفاقات خطرناکی در ورزشگاه رخ دهد. مایی که مدام درحال انتقاد از هواداران به خاطر رفتار نامناسب در ورزشگاه‌ها و دنیای مجازی هستیم باید مراقب حرفه‌ها و رفتارهای خود باشیم تا آنها هم نسبت به رقبا حساس نشوند.»

دیدگاه‌ها