کد خبر : 1397619 | 03 اسفند 1395 ساعت 10:31 | 10.1K بازدید | 1 دیدگاه

اعداد و ارقام دلیل شکست نیست

یک عادت بد در فوتبال ما بدئت شده. فرقی نمی کند استقلال باشد یا تیم دیگری؛ تا تیمی در برابر تیم های عربی می بازد شکست را با مبالغ قرارداد بازیکنان حریف توجیه می کنیم.

اعداد و ارقام دلیل شکست نیست 

به گزارش "ورزش سه"، استقلال به الاهلی امارات باخت به این دلیل که بهتر از حریف بازی نکرد! این دلیل اصلی شکست بوده. هر چند هیچ تیمی در این بازی ها با یک شکست از دور بازی ها خارج نمی شود و با یک پیروزی بر جام قهرمانی بوسه نمی زند. استقلال فرصت دارد که این شکست را جبران کند و در نهایت از گروهش به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. الاهلی هم برای رسیدن به این مهم باید پیروزی هایش را تکرار کند. همان طور که اشاره شد فقط این پیروزی برای صعود کافی نیست. 


اشاره به اینکه استقلال محکوم به شکست در برابر الاهلی بوده چون بازیکنان خارجی این تیم میلیون ها دلار دستمزدشان است که این با دستمزدهای استقلالی ها قابل قیاس نیست لطف است به الاهلی و جفا است در حق استقلال.


در فوتبال دنیا و حتی فوتبال خودمان به دفعات اتفاق افتاده تیمی که کمتر هزینه کرده موفق تر بوده. نمونه اش در لیگ یک. سپیدرود در حالی یکی از مدعیان قهرمانی است که هنوز نتوانسته مبالغ قراردادهای اندک بازیکنانش را پرداخت کند. یا پارس جنوبی جم که خیلی کمتر از مدعیانی چون خونه به خونه هزینه کرده اما شانس بیشتری برای صعود دارد. 


اگر مبالغ قراردادها در نتایج تاثیر گذار بود که هیچ گاه تیمهایی که کمتر از حریفان خود هزینه کرده اند نباید برای پیروزی گام به میدان بگذارند. 


استقلال فوتبالی به الاهلی باخت و برای جبران این شکست باید فوتبال تیمی اش را بهتر کند. در حالی که خوب می دانیم فوتبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از نظر توانمندی سطح پایین تری نسبت به ایران دارد اما بی تعارف آنها در فوتبال باشگاهی با جذب بازیکنان خارجی و هم چنین مربیان خارجی در فوتبال تیمی بهتر از ما عمل می کنند و در این بین جفایی که ما به خود می کنیم همان است که اشاره شده. سریعا شکست را با مبالغ بازیکنان خارجی حریف توجیه می کنیم. 


اگر این طور بود چرا ایران در جام جهانی و در برابر ستاره های گران قیمت آرژانتین برای پیروزی بازی کرد و حتی فرصت پیروزی هم داشت؟ 


اشاره به فشردگی بازی ها هم کمکی به استقلال نمی کند. در فوتبال امروز که یک صنعت است فشردگی بازی ها با توجه به درآمدزایی فیفا امری طبیعی است و تیم ها به جای گلایه مدت هاست که با شرایط خود را وفق داده اند.

دیدگاه‌ها