کد خبر : 1398162 | 05 اسفند 1395 ساعت 15:50 | 193.2K بازدید | 6 دیدگاه

زخم نیمه عمیق والنسیا بر پیکر کهکشانی ها

5 مقصر اصلی سقوط رئال مادرید در مستایا

رئال مادرید درست زمانی که به کسب سه امتیاز بازی با والنسیا نیاز مبرم داشت و می توانست فاصله با بارسلونا را به 4 امتیاز افزایش دهد، مغلوب حریف خود شد.

5 مقصر اصلی سقوط رئال مادرید در مستایا

به گزارش "ورزش سه"، رئال که در دو سال گذشته نتوانسته بود در مستایا بیشتر از یک امتیاز کسب کند، شب گذشته 2-1 مغلوب شد تا رقبای خود به خصوص بارسلونا را به ادامه فصل امیدوار کند. پذیرش دو گل متوالی در 9 دقیقه ابتدایی بازی، رئال مادرید را شوکه کرد؛ شوکی که تا انتهای بازی باقی ماند و جز یک بار این تیم دیگر نتوانست دروازه والنسیا را باز کند.

 

این شکست، زخم های متعددی بر پیکره رئال گذاشت. زخم هایی که بیشتر، حاصل اشتباهات 5 نفر بود.

 

 

1182674

 

 

واران

 

این بدون شک بدترین بازی واران برای رئال در 6 سال گذشته بود. مدافع فرانسوی که امسال توانسته جای په په را در ترکیب بگیرد و تا قبل از بازی با والنسیا از حیث دقایق حضور در زمین، اولین بازیکن رئال بود، روی گل اول والنسیا ایفاگر چالش مانکن بود. او نتوانست هیچ واکنش مثبتی روی زازا نشان دهد و اجازه داد این مهاجم ایتالیایی به راحتی بچرخد و به توپ ضربه بزند. ضربه ای که در نهایت به گل اول والنسیا در دقیقه 5 منجر شد.

 

روی گل دوم، واران در میانه زمین توپ را از دست داد و آنقدر در برگشت به عقب کند عمل کرد که چند ثانیه بعد از منطقه ای که او خالی کرده بود، اوریانا توانست حساب کار را 2-0 کند. چند اشتباه بچگانه دیگر از واران، نزدیک بود به گل های دیگری برای والنسیا ختم شود که در هر صورت برای رئال به خیر گذشت.

 

او در انتهای بازی به دلیل مصدومیت جای خود را به ناچو داد و احتمالا سه هفته از میادین به دور خواهد ماند. مشخص نیست واران پس از بازگشت بتواند بازهم در ترکیب ثابت رئال قرار بگیرد.

 

 

1182682

 

 

ناواس

 

گلر کاستاریکایی احتمالا آخرین سال حضورش در رئال را پشت سر می گذارد. او که پیش فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد، در بازی رفت مقابل دورتموند در فاز گروهی لیگ قهرمانان به میادین بازگشت و روی هر دو گل زردپوشان مقصر بود(بازی 2-2 خاتمه یافت).

 

کیلور به تدریج ثابت کرد که از فرم گذشته خود فاصله فراوانی گرفته است. اشتباهات محرز او در بازی مقابل لژیا ورشو، سویا، کاشیما و چند بازی دیگر، از ناواس دو فصل گذشته هرگز سر نمی زد. شایعه پیوستن دخیا یا کورتوا به رئال هم روی روحیه ناواس تاثیر منفی گذاشته است.

 

ناواس، شب گذشته هم روی گل دوم والنسیا واکنش ناپخته داشت. او هرچند که در ادامه، چند توپ دیگر را به خوبی مهار کرد؛ ولی اگر می توانست مانع گل دوم والنسیا شود، رئال را در بازی نگاه می داشت.

 

 

1155875

 

 

خامس

 

ستاره کلمبیایی پس از نیکمت نشینی مقابل اسپانیول، یک بار دیگر در ترکیب اصلی رئال قرار گرفت و با 13 بار از دست دادن توپ، یکی از ضعیف ترین های میدان بود. بازی کند و تاخیری خامس در اکثر دقایق، بیشتر به سود والنسیا تمام شد. خامس که جای ایسکو را در ترکیب رئال گرفته، یک بار دیگر نشان داد که با فرم دو سال پیش خود فاصله ای فراوان دارد. او در نیمه دوم جای خود را به گرت بیل داد.

 

 

1174588

 

 

بنزما

 

کریم که مقابل اسپانیول خوش درخشیده بود، شب گذشته بار دیگر به همان مهاجم کند و کم تاثیر یکی دو ماه گذشته بدل شد. او تنها یک شوت به دروازه داشت و حتی یک بار هم در محوطه جریمه والنسیا صاحب توپ نشد؛ برعکس رونالدو که بهترین بازیکن رئال در زمین بود. کریم با ادامه این روند، باز هم باید منتظر سوت های اعتراضی هواداران رئال در برنابئو باشد.

 

 

1182702

 

 

زیدان

یکی دو تصمیم زیدان در بازی شب گذشته، در ثبت شکست رئال بی تاثیر نبود. برای مثال تعویض مودریچ در دقیقه 75، عملا میانه زمین را از رئال مادرید گرفت.

 

زیدان در نشست خبری پس از بازی گفت که هدف او سرعت بخشیدن به تهاجمات تیمش بوده ولی با خروج مودریچ و آمدن لوکاس به زمین (که بیشتر برای کمک به بیل در منطقه راست آمده بود)، سیستم رئال به 4-2-4 تبدیل شد. 4 مدافع به علاوه کاسیمیرو که یک هافبک دفاعی محسوب می شود و تنها شدن تونی کروس در میانه زمین، باعث شد تا محور حملات رئال از میانه میدان به کناره ها و سانتر از جناحین تغییر یابد. طرحی که به نتیجه ننشست و مدافعان والنسیا تمام ضربات سر را بالاتر از بازیکنان رئال زدند.

 

شروع بد رئال و عدم تمرکز بازیکنان این تیم در 10 دقیقه ابتدایی ( به خصوص وقتی توپ را در اختیار نداشتند) را نیز تا اندازه ای می توان به زیدان نسبت داد.

 

منبع: آ.اس

دیدگاه‌ها