کد خبر : 1398401 | 06 اسفند 1395 ساعت 18:00 | 107.2K بازدید | 0 دیدگاه

ازدحام تماشاگران الهلال گزارش نشده است

معمای گیت های ورزشگاه سلطان قابوس (عکس)

کارگزار باشگاه پرسپولیس در گفت و گوی بلند با ورزش سه ورود ناگهانی هواداران الهلال در فاصله یک ساعت پیش از بازی را عامل عدم فروش بلیت به هواداران حریف دانسته است.

معمای گیت های ورزشگاه سلطان قابوس (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، این ادعا در شرایطی مطرح شده که کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش بازی پرسپولیس ـ الهلال عدد 13 هزار 715 را به عنوان تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه درج کرده که بنا به گفته ناظرین مسابقات ای اف سی این عدد از روی برگه های فروش بلیت درج می شود و امکان ندارد ناظر مسابقه به صورت چشمی گزارش تماشاچی را روی برگه نظارت یادداشت کند.


این مساله باعث به وجود آمدن شبهاتی شده که به آنها می پردازیم:


* اولا باشگاه پرسپولیس میزبان دیدار با الهلال بوده و اگر هواداران الهلال بدون بلیت وارد ورزشگاه شده باشند این مساله یک تخلف در برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان است و پرسپولیس باید بابت آن به ای اف سی جریمه پرداخت کند. طبق قانون صریح این رقابت ها حضور تماشاگران بدون بلیت در ورزشگاه نقض قانون محسوب می شود و جریمه دارد.


* ازدحام مورد اشاره کارگزار فروش بلیت این مسابقات در گزارش ناظر بازی مورد اشاره قرار نگرفته است همچنین تصاویری که در توییتر باشگاه الهلال منتشر شده و وعده گاه هواداران را نشان می دهد، ازدحام چندانی را به نمایش نمی گذارد.

 

1182998


* اینکه هواداران الهلال پیش از بازی اقدام به خرید بلیت نکرده اند ممکن است موضوع درستی باشد اما اینکه آنها در ورود از ورزشگاه بلیت تهیه نکرده باشند کمی عجیب است. طبعا ماموران در مقابل ورزشگاه می توانستند بابت ورود هر تماشاچی یک بلیت بفروشند و قاعدتا با توجه به آمار رسمی بیش از 13 هزار قطعه بلیت در این مسابقه به فروش رفته است. (اصولا وقتی شما به ورزشگاه می روید خودتان را برای خرید بلیت آماده می کنید و هر اتفاقی به جز این کمی عجیب است حتی اگر آنطور که کارگزار فروش بلیت می گوید رسانه های عربستانی این موضوع را به ذهن طرفداران القا کرده باشند که بازی رایگان بوده است).

 

1183000


* نکته مهم این است که باتوجه به اینکه پرسپولیسی ها برگزارکننده بازی بوده و صفر تا 100 انجام این مسابقه برعهده ایشان بوده است، شکایت کارگزار از چه کسی خواهد بود؟ از پلیس؟ از باشگاه الهلال یا چه کسی؟ در حال حاضر مسئولیت عدم فروش بلیت (اگر رخ داده باشد) برعهده باشگاه پرسپولیس است.

 

1182999


* ناظر بازی که از طرف ای اف سی نظارت بر این مسابقه را برعهده داشته می تواند کلید حل این معما باشد، اینکه آیا واقعا الهلالی ها با فشار و ازدحام وارد ورزشگاه شده اند یا همه چیز به صورت طبیعی پیش رفته و اتفاق غیرمعمولی رخ نداده است. در حال حاضر توضیحات کارگزار اگرچه ممکن است درست هم باشد اما قانع کننده نیست و مدارک بیشتری در این باره مورد نیاز است که اگر وجود داشته باشد، ورزش سه آمادگی انتشار آن را خواهد داشت.

 

1183002

دیدگاه‌ها