کد خبر : 1398419 | 06 اسفند 1395 ساعت 18:40 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

به شایعات توجهی نکنید

خسروی: فغانی شانس اول حضور در جام جهانی

پس از اعلام برخی رسانه های عرب زبان مبنی بر انتخاب یکی از داوران اماراتی برای حضور در جام جهانی، سخنگوی کانون داوران، اخبار مربوط به انتخاب محمد عبدالله را کذب خواند و زمان انتخاب داوران را 15 دی ماه سال آینده خواند.

خسروی: فغانی شانس اول حضور در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر و همزمان با برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا، برخی رسانه های عرب زبان از توجه ویژه فیفا به قضاوت های محمد عبدالله، داور اماراتی مطالبی را منتشر کردند و انتخاب او را برای داوری در جام جهانی محتمل دانستند. پس از این اتفاق به سراغ علی خسروی رفتیم و با او درباره این موضوع به صحبت پرداختیم.


دی ماه سال 96 داوران جام جهانی اعلام می شوند
با قدرت می گویم این گمانه زنی ها و مطالبی که درباره انتخاب فیفا عنوان می شود کذب محض است و آنها می خواهند در این رابطه از همین الان حمایت های خود را آغاز کنند، برای اطلاع عموم مردم می گویم که زمان انتخاب داوران جام جهانی ژانویه 2018 است، ابتدا باید تیم های حاضر در جام جهانی انتخاب شوند و سپس داوران حاضر در روسیه معرفی شوند، یعنی فوتبالدوستان باید پانزدهم دی ماه سال 96 منتظر اعلام اسامی داوران بازی های جام جهانی باشند.


4 تیم داوری قضاوت می کنند
هم اکنون 7 تیم داوری از کشورهای ایران، عربستان، امارات، ازبکستان، ژاپن، کره جنوبی و بحرین مورد نظر فیفا هستند که در این میان 4 تیم داوری برای قضاوت در جام جهانی انتخاب می شوند و 1 داور نیز به عنوان داور چهارم در مسابقات انتخاب می شود مشابه همان اتفاقی که برای فغانی در جام جهانی 2014 افتاد.


فغانی شانس اول حضور در جام جهانی است
روی کاغذ و با توجه به منطق موجود در انتخاب داورها و تیم های داوری، علیرضا فغانی و دو دستیارش بیشتر از باقی تیم های داوری شانس انتخاب دارند، او هم از فیزیک مناسبی بهره می برد و هم تجربه بالایی دارد، سخت ترین قضاوت ها در سال های اخیر برای فغانی بوده و تقریبا می توان گفت هیچ بازی حساسی وجود ندارد که او سوت نزده باشد، فینال المپیک، فینال جام ملت های آسیا، فینال جام باشگاه های آسیا و تعداد زیادی از بازی های مهم و حساس فوتبال آسیا، توسط فغانی قضاوت شده است.


پیش از این خوشحال می شدیم داورمان به جام جهانی نرسد
البته کشورها باید حامی داوران خود باشند چرا که حمایت آنها می تواند حداقل 20 درصد به سود داوران باشد اما در قسمت اعظم امتیازات داوران مربوط به قضاوت ها و شرایط آنهاست، متاسفانه ما در گذشته حمایتی برای حضور داوران در تورنمنت های بزرگی همچون جام جهانی نداشتیم و به طور مثال اگر محمد فنایی به فینال جام جهانی رسید به دلیل قضاوت های خوب او در همان رقابت ها و المپیک بارسلون بود. در ایران اتفاقات زیادی می افتاد تا داوران به جام جهانی نرسند و با عدم حضور آنها کمیته داوران و فدراسیونی ها اتفاقا خوشحال هم می شدند، این حرف من به راحتی قابل اثبات است البته خوشبختانه اکنون اوضاع تغییر کرده است.


باید مراقب شیطنت ها باشیم
ما اکنون در کمیته داوران AFC کرسی نداریم، متاسفانه پیش از این عسگری را داشتیم اما به دلیل ندانم کاری ها او را هم از دست دادیم، به همین دلیل باید حواسمان را جمع کنیم تا حقی خورده نشود، به هرحال اتفاقات عجیب و غریب همیشه می افتد و چیزی که مشخص است داوران برخی کشورها گویا برای تصمیم گیران تخم دو زرده می گذراند، حالا که داوری مانند فغانی و تیمش را در سطح اول داریم باید همه حمایت مان را به کار ببندیم تا حقی از او و فوتبال ایران تضییع نشود.

دیدگاه‌ها