کد خبر : 1398774 | 08 اسفند 1395 ساعت 10:47 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

جوانان منصوریان نیاز به تجربه دارند

عالمی: بردن التعاون برای استقلال حیاتی است

نوار بردها و نتایج خوب استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر در اولین بازی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا پاره شد تا شرایط این تیم در جدول رده بندی گروه A از بدو رقابت ها سخت شود.

عالمی: بردن التعاون برای استقلال حیاتی است

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست تلخ در دبی علیرضا منصوریان و شاگردانش باید خود را برای بازی دشوار با التعاون در مسقط آماده کنند، حریفی گمنام و ناشناخته از عربستان که بازی هفته اول را از لوکوموتیو تاشکند برد و نشان داد حریف آسانی نیست. در آستانه این بازی با ایمان عالمی پیشکسوت و مربی سابق استقلال گفتگویی انجام دادیم.

 


لیگ قهرمانان با لیگ برتر تفاوت دارد
استقلال اصلا انتظارات را برآورده نکرد چون هیچ شباهتی به تیمی که در چند هفته گذشته دیده بودیم نداشت. البته از تیم جوانی که منصوریان ساخته نمی توان انتظار زیادی داشت چون بازی های لیگ قهرمانان آسیا شرایطی کاملا متفاوت با لیگ برتر دارد و این موضوع در جدال با الاهلی به همه از جمله کادر فنی استقلال ثابت شد که تئوری های تاکتیکی شان باید متفاوت از لیگ برتر باشد.

 


استقلال می توانست به الاهلی نبازد
خود من هم چنین اعتقادی دارم چون الاهلی با ضعف های زیادی روبرو بود به خصوص در ساختار تدافعی. در نیمه دوم بعد از گل اول استقلال دیدیم که کمی فشار می توانست سد دفاعی الاهلی را شکننده تر نشان دهد اما کادر فنی تصمیم گرفت در دقایق پایانی روی تساوی تمرکز کند و با امتیاز زمین را ترک کند که این استراتژی درست از آب در نیامد.به نظرم جوانان استقلال نیاز دارند تا در آسیا باتجربه تر و پخته تر شوند.

 


انتظار از پادووانی بیشتر بود
الاهلی  بازی از جناحین و عمق دفاع استقلال را هدف گرفته بود و به دنبال ارسال از جناحین و گرفتن ضربات ایستگاهی و  گرفتن کرنر بودند که در این بین موفق هم شد. در جایی که باتجربه های استقلال می توانستند این نوع حملات را در کنترل خود  دربیاورند وظایف خود را به خوبی انجام ندادند به خصوص پادووانی که برخلاف بازی های قبلی نتوانست رهبر خوبی برای دفاع استقلال باشد.متاسفانه از همین مسیر الاهلی موفق شد به سه امتیاز خانگی دست پیدا کند ولی با این حال از بازی خوب جوانان استقلال نباید گذشت تا تجربه بسیار خوبی در بازی اول این تیم در بازیهای آسیایی به دست آورده باشند.

 


بردن التعاون برای جوانان استقلال حیاتی است
نکته بد این بازی به فشار روحی و روانی از شکست هفته اول برمی گردد که باید دید جوانان استقلال می توانند از زیر این فشار خارج شوند یا نه؟ البته یقین دارم استقلال با رهبری علی منصوریان حرفه ای روزهای خوب بسیار زیادی در آینده نزدیک چه در لیگ برتر و چه در بازی های آسیایی خواهد داشت اما بازی با التعاون نقشی کلیدی در این روزهای خوب دارد و استقلال به هر قیمتی شده باید التعاون را ببرد.

 


هم قسم شدیم ملوان را به لیگ برتر برگردانیم
رقابت های دسته اول به روزهای حساس رسیده و هفته به هفته سخت تر می شود. تمام تیم ها حریفان خودرا به خوبی شناختند و همین امر کار برای صعود را سخت می کند. ملوان در این چند هفته هم بدشانس بوده هم کم دقت چون در این روزها هر تیمی دقت و نظم بیشتری داشته باشد میتواند شرایط بهتری را داشته باشد. در هر حال حاضر شرایط خوبی داریم همه بچه ها هم قسم شدن تا با تمام وجود در خدمت تیم و هواداران باشند و بازی به بازی مسابقات را پشت سر بگذارند و دوباره به لیگ برتر برگردند. فکر می کنم بازی با فجرسپاسی در روز چهارشنبه از اهمیتی کلیدی در راه رسیدن به هدف برای ما برخوردار باشد و امیدوارم با حمایت هواداران بتوانیم سربلند از این آزمون بیرون بیاییم.

دیدگاه‌ها