کد خبر : 1398825 | 08 اسفند 1395 ساعت 13:55 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

9 تیم مدعی صعود به لیگ برترند

تارتار: داورها نباید صعودکننده را انتخاب کنند

مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال پارس جم می‌گوید 9 تیم بالای جدول می‌توانند جز مدعیان صعود به لیگ برتر باشند اگر داوری در آنها نقشی نداشته باشد.

تارتار: داورها نباید صعودکننده را انتخاب کنند

به گزارش "ورزش سه"، تارتار صحبت‌هایش را در خصوص رویارویی با مس کرمان با یادآوری خاطره بازی رفت آغاز می‌کند: هیچ وقت بازی دور رفت با مس کرمان را فراموش نمی‌کنم آنها گل مردودی به ثمر رساندند که کارشناسان هم آن را تایید کردند و ما شکست خوردیم. بعد از آن هم کمک داور محروم شد. 


او درباره این بازی می‌گوید: هدف ما از رویارویی با مسی‌ها این است که یک بازی 6 امتیاز را سربلند بیرون بیاییم. ما با خیالی راحت به مصاف کرمانی‌ها می‌رویم چراکه آقای حیدری که قضاوت این بازی را برعهده دارد یک داور باتجربه در لیگ‌برتری هستند و عملکردشان در امر قضاوت مشخص است.


وی در ادامه درباره شرایط تیمش گفت: همین قضاوت‌ها باعث شد که ما در این بازی حنفی و پورامین را به دلیل محرومیت نداشته باشیم. البته آقای غلامی و تیموری هم به دلیل مصدمیت در این بازی حضور ندارند. باتوجه به آنکه میثم آقایی را هم در ابتدای فصل به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی از دست داده‌ایم.  


او افزود: بازیکن مصدوم و محروم زیاد داریم اما تیم دست و پا بسته نیستیم. ما در نقل و انتقالات در جذب بازیکن انتخاب‌ درستی داشتیم به نحوی که اکنون با کمبود بازیکن مواجه نیستیم و همه بازیکنان در یک سطح قرار دارند و می‌توانند در ارنج تیم ما قرار بگیرند و جانشین‌های خوبی باشند. تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین ترکیب را مقابل مس بچینیم تا به صدر جدول نزدیک شویم.


پارس جم با پیروزی در بازی معوقه اش مقابل نفت‌مسجدسلیمان به راحتی می تواند صدرنشین شود که تارتار در این خصوص می‌گوید: به بازیکنم گفته‌ام که به بازی معوقه و امتیاز آن دیدار به هیچ عنوان نگاه نکنند و فکر کنند آن بازی به مانند بازی‌های انجام شده گذشته و امتیازش را از دست داده‌ایم. اگرچه سه امتیاز آن دیدار از اهمیت خاصی برخوردار است. 


او در ادامه بار دیگر روی داور و تاثیرش روی نتایج تیم‌ها تاکید دارد: در نتیجه‌گیری قضاوت داوران را خیلی موثر می‌دانم، امیدوارم اشتباه بازی رفت بار دیگر در این بازی تکرار نشود. البته نباید فراموش کرد که قضاوت داوری همیشه جهت‌دار نیست و آن تیمی که از قضاوتی متضرر می‌شود در بازی دیگرش از داوری نفع می‌برد. اما در کل قضاوت داوران روی روند نتیجه‌گیری تیم‌ها موثر است. مثلا اگر اشتباه کارت داده شود، اشتباه خطا گرفته شود یا ... همه این‌ها تیم‌ها را دستخوش تغییر می‌کند. امیدوارم دپارتمان داوری در انتخاب داوران حساسیت بیشتری به خرج دهند تا دیگر شاهد نتایج ناعدالتی در فوتبال نباشیم.


باتوجه به نزدیکی امتیازات تیم‌ها در جدول رقابت‌های لیگ آزادگان او درباره اینکه چه تیم‌هایی را می‌توان قهرمان دانست گفت: تا روز پایانی لیگ هیچ چیز مشخص نیست، ما از ابتدای نیم فصل دوم تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم. به اعتقادم از اولین تیم که سپیدرود است تا خونه به خونه که رتبه نهم جدول را دارد می‌توانند جز مدعیان صعود به لیگ برتر باشند. تیم‌های کیفیت‌های بالایی دارند و این جنگ ادامه‌دار است اما به شرط آنکه داوری نقشی در سرنوشت تیم‌ها نداشته باشد که تیمی به حقش نرسد.

دیدگاه‌ها