کد خبر : 1399085 | 09 اسفند 1395 ساعت 11:52 | 23.7K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه: اصغر صغره نیست

تغییر پروفایل مهدی مهدوی کیا در صفحه اینستاگرام برای علاقمندان او جالب و البته سوال برانگیز بود.

گزارش ویژه: اصغر صغره نیست

به گزارش "ورزش سه"، مهدوی کیا  در عکس پروفایل جدیدش در کنار خود تصویر یکی از بازیکنان آکادمی خود را را منتشر کرده که البته تا قبل از نامبرده شدن در برنامه نود هرگز در فوتبال ایران شناخته شده نبود. این بازیکن علی اصغر شیخ الاسلامی است که دوشنبه شب گذشته در برنامه نود آیتمی مربوط به "صغر سن" او پخش شد؛ موضوعی که طبق ادعای یکی از مدیران آکادمی کیا و همچنین پدر این بازیکن به هیچ عنوان صحت ندارد و علی اصغر شیخ الاسلامی با حکم قاضی و طی پروسه ای 5 ساله موفق به تغییر تاریخ تولد خود به دلایل پزشکی شده است.


این موضوع در ابتدا ابهاماتی را به ذهن متبادر می سازد ولی پس از گفتگو با یکی از مدیران آکادمی کیا ابعاد این قضیه روشن تر شد. این شخص در خصوص شرایط این بازیکن به "ورزش سه" گفت: « بازیکنی به نام علی اصغر شیخ الاسلامی در تیم وجود دارد که یکی از مربیان قبلی او در یکی از آیتم های برنامه نود دو کارت  بازی صادر شده  این بازیکن از سوی هیات فوتبال تهران (قبل و بعد از تغییر شناسنامه و استفاده از شناسنامه جدید)  را نشان داد و برنامه نود هم متاسفانه بدون تحقیقات و عدم آگاهی از واقعیات موجود، این موضوع را بزرگنمایی کرده و بازیکنی که با سن قانونی و درست در مسابقات رده نونهالان مشغول بازی بوده است را "صغر سن" معرفی کرده و زیر سوال برد که همین موضوع باعث وارد آمدن لطمات بزرگی به اعتبار آکادمی و بروز شایعات نادرست در مورد تیم و بازیکن مورد نظر شده است که ما امیدواریم در برنامه این هفته با شفاف سازی و فرصت لازم برای توضیح موضوع مورد نظر اشتباه خود را جبران نماید"

 

1183743


وی در مورد شرایط ویژه این بازیکن ادامه می دهد: «این بازیکن امسال در تیم ما با شناسنامه متولد 28/9/1382 که تاریخ واقعی تولد اوست بازی کرده در حالیکه سنی که بازیکنان می توانند در رده نونهالان بازی کنند کمتر از 11/10/1381 است و حتی حدود یازده ماه نیز از لحاظ سنی کوچکتر از حداکثر سن مجاز به حضور در این رده است».


در ادامه برای اینکه در جریان جزئیات کار قرار بگیریم با پدر این بازیکن نیز صحبت کردیم. پدر این بازیکن نونهال که به نظر می رسد پس از برنامه نود به شدت به دلیل آیتم پخش شده تحت فشار قرار گرفته است، در مورد این اتفاقات می گوید: «واژه خیلی اذیت شدیم نمی تواند چیزی که ما در این چند روز کشیدیم را توصیف کند. من دوشنبه شب به دلیل بیماری پدرم در بیمارستان بودم که فهمیدم در برنامه نود آیتمی پخش شده که مدعی شده پسر من صغر سنی دارد و با پخش این آیتم با آبروی ما بازی شده است و امیدوارم آقای فردوسی پور و برنامه نود بتواند اشتباه بزرگی که مرتکب شده است را با شفاف سازی جبران نماید».


وی ادامه می دهد: «چیزی که مهم است این است که این قضیه در ابتدا نه به آکادمی کیا و نه به هیچ تیم دیگری مرتبط نیست. زیرا چند سال قبل تر و در زمانیکه وقتی پسر ما 7، 8 ساله بود و اصلا فوتبال بازی نمی کرد به دلایلی که مدارک آن موجود است به صورت کاملا قانونی درخواست تغییر تاریخ تولد شناسنامه او را به دو سال کمتر دادیم که پس از مدت چند سال بعد از آن درخواست و طی مراحل کاملا قانونی، در اواسط این فصل مسابقات حکم  آن درخواست صادر شد و چون شناسنامه قبلی در واقع باطل شده بود، باید تمامی مدارک بر اساس شناسنامه جدید صادر میشد و هیات فوتبال هم بر همین اساس این کار را انجام داد، همانطور که آموزش و پرورش و ... هم همین کار را انجام دادند. پس با اینکه شناسنامه جدید تاریخ تولد او را کمتر نشان می دهد اما قبل از این با همان شناسنامه قبل که سن بیشتری را نشان می دهد در مسابقات شرکت کرده بود. پس کاملا مشخص است که اصلا موضوع "صغر سنی" شامل حال فرزند ما نشده و برنامه نود و آن مربی ناآگاه در واقع  به ما تهمت زده اند و از آنها شکایت دارم».

دیدگاه‌ها