کد خبر : 1410409 | 02 اردیبهشت 1396 ساعت 11:27 | 104.8K بازدید | 0 دیدگاه

چرا باید مشت‌های گره کرده را گرامی بداریم؟

ژنرال در باشگاه مشتزنی - قسمت دوم!

سال ها پیش ، روی نیمکت شمالی ورزشگاه باهنر کرمان ، سوت پایان داور و تیزچنگی یک عکاس صحنه ای را در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران ابدی کرد .

ژنرال در باشگاه مشتزنی - قسمت دوم!

به گزارش "ورزش سه"، ماهها بعد از جدایی امیرقلعه نویی از تیم ملی و حضور ناگهانی اش در مس کرمان او را مجبور به برگزاری مسابقه با استقلال کرد . تیمی با مربیگری فیروز کریمی که حالا صندلی سابق قلعه نویی را اشغال کرده بود . او به جای ناصرحجازی ، مهمترین منتقد قلعه نویی با تیمش به کرمان رفته بود اما میزبان با هدایت سرمربی سابق آبی ها با یک گل بازی را برد تا تصویری از امیرقلعه نویی با مشت گره کرده بعد از پیروزی صفحه اول همه روزنامه های ورزشی را پر کند . این واکنش غریزی قلعه نویی به پیروزی بزرگی بود که بقای زودهنگام تیمش در لیگ برتر را تضمین کرد و البته دوباره به استقلالی ها نشان داد که سرمربی سابق شان هنوز بهترین گزینه برای بازگشت به نیمکت بحران زده این تیم است ؛ اتفاقی که در انتهای فصل رخ داد و قلعه نویی در بازگشت به استقلال فاتح جام حذفی شد و موفقیت فصل بعد را کلید زد . 


نزدیک به یک دهه پس از آن ماجرا ،  انتشار تصاویری از امیرقلعه نویی(سرمربی تراکتور) در پایان بازی حساس وسرنوشت ساز مقابل استقلال با مشت های گره کرده بهانه جدید حمله به اوست . البته در این ده سال ، دنیا کلی عوض شده و حالا دور دور رسانه های اجتماعی است . آن وقت ها ، فیس بوک در ایران هنوز پدیده ناشناخته ای بود اما امروز اینستاگرام – تلگرام محلی برای تهاجم سازمان یافته به مربی سابق استقلال در لیگ است ؛ مربی سه جام قهرمانی که جوان های کم حافظه مشت او را نشانه ای بر تقابل جدی یا بی تعصبی با تیم سابق اش می دانند ؛ تا جایی که خود قلعه نویی اصرار دارد این کار را انجام نداده و نزدیکانش هم می گویند: " در عکس هایی که منتشر شده و به واسطه آنها گفته می شود قلعه نویی مشت هایش را گره کرده، مهدی شریفی حضور دارد. بازیکنی که در دقیقه 75 بازی جایش را به علی طاهران هافبک جوان تراکتورسازی داد و از آن دقیقه به بعد روی نیمکت نشست.در این عکس ها مهدی شریفی نیز در حال دویدن سمت زمین است اما مهاجم تراکتورسازی کاور برتن ندارد؛ در صورتی که تصاویر تلویزیونی و عکس های شادی بعد از گل نشان می دهد شریفی روی نیمکت بعد از گل کاور برتن داشته است. پس تصاویر کاملا گویا است که عکس منتشر شده درباره قلعه نویی ارتباطی به صحنه گل تراکتورسازی ندارد."

 

1194494


برگردیم به بازی مس . فردا صبح دیدار مس – استقلال بود که ناصرحجازی موبایل امیرقلعه نویی را گرفت و برد را به او تبریک گفت . کاری که برای خود قلعه نویی هم متحیر کننده بود اما در نهایت اثبات کننده این بود که در فوتبال دشمنی ها و تقابل ها را نباید جدی گرفت ، کما اینکه خود حجازی به حکم کار و فوتبال بارها مقابل استقلال قرار گرفته بود و قطعا در همه این بازی ها برد تیم اش را می خواست .جالب این که این گفت و گو که خبرش فردا برصفحات روزنامه های ورزشی دیده می شد ، تنش بین دوقطبی استقلال – قلعه نویی را کاهش داد و در نهایت زمینه ساز صلح ابی ها با  قلعه نویی هم شد .

 

1194530


چقدر خوب روزی که مشت های گره کرده به نشانه تعهد و مبارزه در فوتبال ایران گرامی داشته شود . این که در هیچ میدانی ، هیچ تعلق خاطری بالاتر از عرق به پیراهن و تعهد حرفه ای وجود ندارد .

دیدگاه‌ها