کد خبر : 1410671 | 03 اردیبهشت 1396 ساعت 12:33 | 33.1K بازدید | 0 دیدگاه

نسل جذاب به پایان خط بازیگری رسید 

شما هم می‌توانید الکساندر نوری باشید

این روزها بازار خداحافظی ستاره های دو دهه گذشته فوتبال ایران داغ تر از همیشه شده است، ستاره هایی که برای سال ها در سطح اول باشگاهی و ملی ایران خوش درخشیدند.

شما هم می‌توانید الکساندر نوری باشید

به گزارش "ورزش سه"، نسل طلایی فوتبال ایران بعد از پیروزی انقلاب به چند دسته تقسیم می شوند که آخرین گروه از این نسل طلایی برمی گردد به بازیکنانی که توانستند به جام جهانی 2006 المان صعود کنند. نسلی که در عرصه ملی با هدایت برانکو ایوانکوویچ عنوان سومی جام ملت های آسیا 2004 را کسب کرده و متعاقب آن با اقتدار جواز صعود به جام جهانی را دریافت کردند گرچه در آلمان نتوانستند از گروهی که قرار گرفته بودند بالا بیایند.


از آن نسل می توان به این نکته هم اشاره کرد که در زمان خود بیشترین آمار را در بین لژیونرهای فوتبال ایران به نام خود ثبت کرده و نیمی بیشتر تجربه بازی در باشگاه های سرشناس اروپایی را در کارنامه خود ثبت کردند و نیم دیگر در لیگ برتر و باشگاه های بزرگ داخلی جزو ستاره های سرشناس و تاثیرگذار بودند که به محبوبیت خاصی هم رسیدند و سال ها در سطح اول فوتبال ایران خوش درخشیدند.

 

1128377


بعد از جام جهانی استارت خداحافظی و آویختن کفش ها از سوی این نسل با خداحافظی علی دایی خورد، کاپیتان تیم ملی و رکورددار بیشترین گل زده در رده ملی با تمام حاشیه هایی که ناکامی در جام جهانی برایش رقم زد از تیم ملی خداحافظی کرد و بعد از چند فصل بازی در باشگاه های داخلی از جمله صبا و سایپا فوتبال را کنار گذاشت تا از آن روز به این سمت نسل طلایی فوتبال ایران در دهه 80 و 90 از مستطیل سبز خداحافظی کنند. 


نسلی متشکل از بازیکنانی همچون یحیی گل محمدی، رحمان رضایی، وحید هاشمیان، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، جواد نکونام، ابراهیم میرزاپور، آرش برهانی، رضا عنایتی، هادی عقیلی، محرم نویدکیا و ... که در این سال ها یکی پس از دیگری از فوتبال خداحافظی کردند و این اتفاق در یک هفته تا 10 روز گذشته سرعت بیشتری به خود گرفت. گرچه هستند معدود بازیکنانی که از این نسل هنوز فوتبال بازی می کنند اما رفته رفته با شرایط حاکم بر فوتبال باشگاهی و ملی باید خودمان را برای خداحافظی مابقی آنها نیز آماده کنیم نفراتی مثل حسین کعبی، آندرانیک تیموریان، محمد نصرتی، مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی و ... 

 

945762


حالا که اکثریت این نسل طلایی و جذاب فوتبال ایران به پایان خط رسیده اند راه مربیگری را در پیش گرفته و یا قصد دارند که با حضور در کلاس های مربیگری پیشرفته وارد این عرصه مشکل و طاقت فرسا شوند.نسلی که هم سن با آلکساندر نوری مربی موفق و جوان ایرانی این روزهای بوندس لیگا می تواند همچون دوران بازیگری در عرصه مربیگری هم آرزوها و رویاهای زیادی در ذهن داشته باشد و درست مثل هم نسلان خود که در سایر کشورها به مربیانی خوش فکر و موفق تبدیل شده اند آینده مربیگری فوتبال ایران را تامین کنند.


در حال حاضر از جمع نسل جذابی که به پایان خط رسیده اند مربیان جوانی همچون علی دایی، یحیی گل محمدی، علیرضا منصوریان و ... سال هاست وارد عرصه مربیگری شده و به موفقیت هایی هم رسیده اند و شنیده می شود وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا نیز در صدد ورود حرفه ای و با برنامه به نیمکت های مربیگری هستند ضمن این که جواد نکونام نیز با اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی استارت خود برای ورود به دوران جدیدی از فوتبالش را زد ولی حالا انتظار می رود سایر این نفرات هم خود را به عنوان مربی خوش فکر به فوتبال باشگاهی ایران تحمیل کنند، درست مثل آلکساندر نوری که با پشت سر گذاشتن تمام مراحل حرفه ای و مقدماتی توانست از فرصتی که نصیبش شده بود برای نشان دادن توانایی اش در نیمکت وردربرمن بهره ببرد.

دیدگاه‌ها