کد خبر : 1411483 | 06 اردیبهشت 1396 ساعت 16:19 | 39.6K بازدید | 6 دیدگاه

دلیل برتری ما استرس زیاد ملوان بود؛

دست‌نشان: هانی سرود می‌خواند، ما خجالت می‌کشیدیم

نادر دست نشان معتقد است که رسانه ای کردن محرومیت ها و اشتباهات داوری باعث می شود که مربیان و هواداران مثل آنچه در فوتبال اروپا می بینیم، دیگر در تصمیمات داوری دخالت نکنند.

دست‌نشان: هانی سرود می‌خواند، ما خجالت می‌کشیدیم

نادر دست نشان سرمربی تیم خونه به خونه در گفتگو با "ورزش سه" در مورد تساوی برابر ملوان بندرانزلی در خانه این تیم گفت: می دانستیم بازی دشواری در پیش داریم. ملوان تمام توانش را برای پیروزی گذاشته بود تا صعودش را قطعی تر کند و هواداران ملوانی هم ورزشگاه را پر کرده بودند. ما هم بازیکنان جوانمان را گذاشته بودیم و با شناختی که از آنها داشتیم خوب کار کردند و علاوه بر این که خوب دفاع کردیم، در حملات هم خوب ظاهر شدیم. یکی از بازی های قشنگ تیم ما بود که فرصت های زیادی را از دست دادیم؛ البته تیم ملوان هم موقعیت هایی داشت و فکر می کنم دلیل اصلی برتری ما استرس ملوان برای پیروزی و آرامش ما بود.


سرمربی تیم خونه به خونه در مورد اینکه چطور با توجه به بی انگیزگی بازیکنان آنها را مهیای این دیدار کرده است، عنوان کرد: به هر حال از این موضوع اطلاع داشتیم و چند بازیکن جوان را جایگزین کردیم تا این مشکل حل شود.


دست نشان در ادامه در مورد اشتباهات داوری و اینکه سوت های داوری به خصوص در دیدار برابر فجرسپاسی علیه این تیم بوده است، اظهار داشت: اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است. در بازی با ملوان هم این اتفاق برای ما افتاد و باید با این موضوع کنار بیاییم. وقتی بازی های لیگ های اروپایی را می بینیم و اشتباهات تاثیرگذار داوران را در بازی های مشاهده می کنیم بهتر با این قضیه کنار می آییم.


وی با انتقاد از رسانه ای نکردن محرومیت های داوران و اشتباهات آنها این موضوع و قانونمندی را دلیل اصلی این اتفاق خواند و اضافه کرد: تفاوتی که فوتبال ایران و اروپا دارد، همین است؛ ما در اینجا می نشینیم و رفتارهای مربیان، داوران، بازیکنان، هواداران و ... را آنالیز می کنیم و می گوییم که چقدر خوب عمل می کنند در تمام زمینه ها. ولی ما اشتباهی که می کنیم عدم توجه به قانون است؛ آنها قانون را جدی می گیرند و حتی حرکات بازیکنان بعد از بازی را نیز زیر نظر می گیرند. اینجا من بارها از مسئولین داوری شنیدم که اتفاقی که دیده نشده یعنی اتفاق نیفتاده!


دست نشان با انتقاد از کارشناس داوری که به آنالیز اشتباهات داور و کمک داور دیدار برابر فجرسپاسی پرداخته بود، گفت:  اینجا کارشناس داوری را به تلویزیون می آورند و وقتی این کارشناس به خانه می رود و حرف های خودش را می شنود خنده اش می گیرد. کارشناس داوری در مورد صحنه هند اول ما که پنالتی اعلام شده بود، می گوید که گویا در صحنه قبل اتفاقی افتاده است. صحبتی که من دارم این است که با "گویا" گفتن که نمی توان کارشناسی کرد و فوتبال همانطور که ما را آنالیز می کنند، آنها را نیز بررسی می کنند.


دست نشان در ادامه در مورد محرومیت داوران بیان کرد: وقتی در ایران محرومیت داوران و اشتباهات آنها اعلام نمی شود، باعث می شود که مربیان، هواداران و .. این اجازه را به خود بدهند که با دخالت شرایط را عوض کنند ولی شما دیدید فقط چند ساعت بعد از بازی رئال و بایرن داور را محروم کردند و اشتباهاتش را هم گفتند؛ این باعث می شود مربی و هواداران دیگر دخالت نکنند، در ایران هم باید کمیته ای باشد که عملکرد داوران را زیر نظر بگیرد. به نظرم فوتبال زیبایی های خودش را دارد و فقط ما باید به قانون پایبند باشیم.


سرمربی تیم خونه به خونه در پایان در خصوص جشنی که برای هانی نوروزی در مدرسه گرفته شد و شرایط این مراسم گفت:  یکی از دلایلی که به مدرسه هانی رفتیم این بود که به خاطر رفتاری که شده بود، به او دلداری بدهیم و بگوییم ورزشکاران همیشه اشتباه نمی کنند. پرسپولیسی ها روی سکوها یک سال و اندی اسم هادی را صدا زدند و یکی از دلایل موفقیت تیم همین موضوع بود که به تیم انسجام و انگیزه می داد. وقتی پرسپولیس قهرمان شد همه کسانی که بازی را می دیدند، انتظار داشتند که هانی هم در جشن قهرمانی سهیم شود ولی این اتفاق رخ نداد. مراسمی هم که گرفته شد به پیشنهاد پژمان نوری بود که پسرش هم مدرسه ای هانی است و وقتی در مدرسه هانی سرود "پرسپولیس قهرمان شده" را می خواند می شنیدیم هم خوشحال بودیم و هم خجالت می کشیدیم. خوشحال برای اینکه مشخص بود تا حدودی اتفاق رخ داده را فراموش کرده و خجالت از اینکه چرا باید این اتفاق رخ می داد. ولی خوب در مجموع این کار انجام شد تا ناراحتی هانی از یادش برود.

دیدگاه‌ها