کد خبر : 1413186 | 13 اردیبهشت 1396 ساعت 18:20 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

مصاف حیثیت وبقا

کاظمی و فرکی: یک کری 18 ساله

دیدار ماشین سازی وسایپا برای ماشین سازی تمام شده،هیچ انگیزه ای ندارد اما برای سایپا کلید بقا در لیگ برتر است .

کاظمی و فرکی: یک کری 18 ساله

به گزارش "ورزش سه"، 2مرد فوتبال که از جنوب شهر برخاسته اند در مسیر فوتبال خود مسیری کاملا متفاوتی داشته اند ونگرش انها به فعالیت حرفه ای بسیار متفاوت بوده است .حسین فرکی را جماعت فوتبال از سال 54 وحضورش در تیم ملی جوانان شناخت اما فرهاد کاظمی که فوتبالیستی متوسط بود، تنها در دورانی که دستیار فیروز کریمی در بهمن 73 شد شناخته شد با این حال سرعت کارش در مربیگری از فرکی بیشتر بود چنان چه در سال 78 حسین فرکی به عنوان اولین تجربه سرمربیگری در فوتبال هدایت تیم پاس را بر عهده گرفت،او سالها در تیم های بانک ملی وفولاد دستیار همایون شاهرخی ودر تیم ملی کمک منصور پور حیدری بود .


پاس با فرکی خوب کار نکرد وفرهاد کاظمی که پنجمین سال تجربه سرمربیگری را سپری میکرد به عنوان منجی در تیم پاس مشغول به کار شد وفرکی باز هم به تیم ملی برگشت ،دستیار همه مربیان از جلال طالبی تا براگا وهمایون شاهرخی وبرانکو...


زمانی که فرکی در تیم ملی نقشی تلفیقی بین کمک مربی وسرپرست داشت،کاظمی دوران برتر مربیگری را سپری میکرد ،قهرمانی در سپاهان هم در لیگ وهم در جام حذفی در این دوران واقع شد .


فرکی در سال 85 از تیم ملی برگشت ،چند سال بیرون گود نشست اما در سال 89 زمانی که 54 ساله شده بود مربیگری را دوباره آغاز کرد .2سال در نفت ،2سال در فولاد وسپس سپاهان ....سال دومش در نفت عالی بود،سال دومش در فولاد قهرمان شد ودر اولین حضورش در سپاهان قهرمان شد .او بهترین مربی دهه90 فوتبال ما شد آن هم در زمانی که کاظمی به برگرداندن تیم های سقوط کرده به لیگ برتر وبقای تیم های ورشکسته فنی اشتغال داشت .


2 مرد از 3 نفری که سپاهان را قهرمان لیگ کرده اند به مصاف هم میروند .باید دید کدامیک برنده دیدار بقا در لیگ(فرکی) وحیثیت(کاظمی) خواهد شد .

دیدگاه‌ها