کد خبر : 1416758 | 30 اردیبهشت 1396 ساعت 11:32 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

هر مربی آرزوی کار کردن با پولادی را دارد

لوکا: هرکس بی‌نظم باشد، با من مشکل می‌خورد

سرمربی تیم گسترش فولاد اعلام کرد مردم کرواسی، ایرانیانی هستند که به اروپا کوچ کردند؛ او از موفقیت کروات ها نسبت به پرتغالی ها در ایران می‌گوید و به آینده امیدوار است.

لوکا: هرکس بی‌نظم باشد، با من مشکل می‌خورد

به گزارش "ورزش‌سه"، حضور مربیان کروات در فوتبال ایران از سال ها قبل به یک اپیدمی تبدیل شده است؛ از چند سال قبل مربیان مثل ایویچ، پوکله پوویچ، بلاژویچ، فرانچیچ و.... به فوتبال ایران آمدند و حالا نیز برای لیگ هفدهم 3 مربی کروات روی نیمکت تیم های ایرانی حضور خواهند داشت؛ زلاتکو کرانچار، لوکا بوناچیچ و برانکو ایوانکوویچ.


چهره جدیدی که بار دیگر به فوتبال ایران برگشته، لوکا بوناچیچ است. لوکا بعد از چند سال فعالیت در ایران، آخرین بار با مس کرمان روی نیمکت یک تیم ایرانی دیده شد و چندین سال در کشورهای حاشیه خلیج فارس مربیگری کرد. لوکا حالا به ایران برگشته ، با هدف موفقیت و البته رفتاری متفاوت نسبت به گذشته. او امیدوار است با گسترش فولاد نتایج خوبی بگیرد و جوانان بااستعداد تبریز را به فوتبال ایران معرفی کند.


لوکا بوناچیچ در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره بازگشت به ایران، حضور در گسترش فولاد، حضور مربیان کروات در ایران و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 


دلم برای ایران تنگ شده بود


بعد از چند سال دوری از فوتبال ایران و حضور 3 ساله در کشور قطر واقعا دلم برای ایران تنگ شده بود. در ایران فوتبال به صورت جدی دنبال می شود و باید اعتراف کنیم که فوتبال قطر از مسائل حرفه ای فوتبال دور است. یکی از دلایل بازگشت من به ایران سطح بالای فوتبال ایران در منطقه بود که خوشبختانه با پیشنهاد گسترش فولاد بار دیگر می توانم اینجا کار کنم. من در گسترش فولاد خاطرات خوبی دارم و جدیتی که در مجموعه گسترش وجود دارد، مثال زدنی است.

 


تحمل قطری ها پایین است


اگر کشورهای منطقه را در نظر بگیریم، ایرانی ها از نظر طرز تفکر بسیار به مربیان فوتبال نزدیک هستند. من یک مربی هستم و چالش های زیادی را تجربه کرده ام. فوتبال شغلی است که باید در آن مدام در آماده باش باشید. من کارمند اداره نیستم که پشت میز بنشینم و با آرامش کارم را دنبال کنم. به عنوان یک مربی باید بگویم که همیشه درگیر مسائل سخت باید باشیم. من همیشه دوست دارم بازیکنی که مثل یک گوهر تحویل می گیرم، کارهایی روی او انجام دهم که به سطح بالایی برسد و شاهد پیشرفتش باشم. این کار زمان بر است و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نمی شود روی این موضوع حساب کرد. 

 


در قطر هر شیخی که بیشتر هزینه کرده باشد، موفق است


فوتبال یک ورزش گروهی است و شما تنهایی نمی توانید کاری انجام دهید. یک تیم برای اینکه به نتایج مورد نظر دست پیدا کند، باید عوامل زیادی همدل باشند. در قطر این شرایط وجود ندارد. فوتبالی که در این کشور بازی می شود، بیشتر به عوامل بیرون از زمین بستگی دارد. آنجا هر مالک باشگاه که اصطلاحا به آنها شیخ می گویند هزینه بیشتری کرده باشد، موفق تر خواهد بود!

 


هر مربی آرزوی کار کردن با پولادی را دارد


من مدتی که در قطر بودم با مهرداد پولادی، مجتبی جباری و پژمان منتظری کار کردم. پولادی بازیکن خیلی خوب است و با توجه به شخصیت برجسته و حرفه ای که دارد، از جمله بازیکنانی است که هر مربی دوست دارد او را در تیمش داشته باشد. من بسیار ناراحتم از مشکلی که برای پولادی پیش آمده و باعث شده از تیم ملی دور باشد. امیدوارم هرچه سریع تر این موضوع برطرف شود.

 


سطح ایرانی ها از فوتبال قطر بالاتر است


بازیکنان ایرانی که در لیگ قطر به میدان می روند، سطح شان بسیار بالاتر از فوتبال این کشور است. منتظری و جباری دو تن از بهترین بازیکنان فصل گذشته من در الاهلی بودند. 

 


شرایط برای کار در گسترش مهیا است


باشگاه گسترش فولاد باشگاهی است که واقعا به پختگی لازم رسیده است. مسئولان این باشگاه تصمیمات خوبی اتخاذ می کنند ونتیجه این تصمیمات شرایط خوب کنونی است. مدیران باشگاه موقعیت خودشان را خوب شناخته‌اند و در فوتبال ایران این باشگاه نمونه است. امکانات خوبی دارد و وقتی به این نکته نگاه می کنیم که گسترش فولاد یکی از 6 باشگاهی است که پروانه حرفه ای از AFC دریافت کرده، خیلی مسائل روشن می شود. این نشان می دهد چقدر کار در گسترش فولاد به صورت جدی انجام می شود و شرایط برای کار کردن در این باشگاه مهیا است.

 


مردم کرواسی، ایرانی هستند!


یک تئوری قدیمی در بین ما کروات ها وجود دارد که می گوید مردم کرواسی، ایرانی هایی هستند که سال ها قبل به اروپا کوچ کردند. ما در حقیقت خودمان را ایرانی می کنیم و احساس می کنیم روحیات بازیکنان ایرانی با ما یکی است.

 


نتایج کروات ها در ایران از پرتغالی ها بهتر است

 

مطمئن هستم مردم ایران برای کروات ها احترام زیادی قائل هستند چراکه ما در کشور شما موفقیت‌های زیادی کسب کردیم. اگر نتایج مربیان کروات را با مربیان پرتغالی، برزیلی، ایتالیایی، آلمانی و ... که به ایران آمدند، مقایسه کنیم، به نتایج خوبی می رسیم. شخصا دو فینال حذفی را تجربه کردم، در فینال لیگ قهرمانان آسیا و جام جهانی باشگاه ها نیز حضور داشتم. اینها ما کروات ها را نسبت به دیگران متمایز می کند.

 


نام ایویچ و استانکو در ایران و کرواسی ماندگار است


اکنون که می بینم برانکو و کرانچار در ایران حضور دارند و موفق هستند خوشحال می شوم. آنها مربیان خوبی هستند و امیدوارم در آینده نیز روزهای خوبی را سپری کنند اما نام دو مربی در فوتبال ایران و کرواسی ماندگار خواهد شد. مرحوم ایویچ و استانکو پوکله پوویچ دو مربی هستند که تاثیر زیادی در فوتبال ایران و کرواسی داشتند و نباید آنها را فراموش کنیم.

 


شرایط فوتبال ایران نسبت به قبل بهتر شده است


از صمیم قلب به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و کارلوس کی روش تبریک می گویم. آنها کارهای بزرگی در فوتبال آسیا انجام دادند. از سوی دیگر مدیریت مهدی تاج و محمدرضا ساکت نیز تاثیرگذاری زیاده داشته است. نسبت به گذشته شرایط فوتبال ایران از همه نظر بهتر شده است. تیم ملی ایران اکنون اگر نگوییم بهترین، یکی از دو تیم برتر فوتبال آسیا است و تلاش می کند با قدرت به جام جهانی برود و یک گام مثبت به جلو بردارد.

 


موفقیت با مسئولیت پذیری حاصل می شود


از نظر من فوتبال بازی و سرگرمی نیست و یک حرفه است. من در چنین محیطی بزرگ شده ام و فکر می کنم باید روابط بین ما حرفه ای باشد. ما در فوتبال حرفه ای باید مسئولیت پذیر باشیم تا موفقیت حاصل شود. حالا خیلی ها اسم این موضوع را تغییر می دهند و می گویند لوکا یک مربی بداخلاق است. 

 


بی‌نظم‌ها می گویند لوکا اخمو و بداخلاق است


برخورد من نسبت به 4 سال پیش متفاوت تر شده چون شناخت بهتری از فوتبالیست های ایرانی به دست آوردم اما بازهم بازیکنانی که نظم و انضباطی را رعایت نکند و پشتکار نداشته باشد، با من به مشکل می خورد.  بازیکنانی که از نظم و انضباطی فراری هستند، می گویند لوکا اخمو و بداخلاق است. بازیکنی که مدام در حال تمرین هستند، نمونه و الگو هستند و من نیز به آنها کمک می کنم.

 


راه کمالوند را ادامه می دهیم


امیدوارم در گسترش فولاد بتوانیم روزهای خوبی را سپری کنیم. سال گذشته آقای کمالوند در گسترش فولاد نتایج خوبی کسب کرده و برای به ثبات رسیدن گسترش در لیگ برتر کمک های زیادی انجام داده است. ما باید این راه را ادامه دهیم تا باشگاه به جایگاه بهتری برسد.

 


اهمیت به جوان های بومی


سعی خواهیم کرد بازیکنان جوانی را نیز به فوتبال ایران معرفی کنیم. قطعا در تبریز و منطقه غربی ایران بازیکنان مستعدی حضور دارند که در آینده می توانند کمک های زیادی به گسترش فولاد انجام دهند.

 

دیدگاه‌ها