کد خبر : 1416813 | 30 اردیبهشت 1396 ساعت 14:15 | 48.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

بارسا به این دلایل نباید منتظر معجزه مالاگا باشد

رئال مادرید تیم بازی های سرنوشت ساز است و متخصص کسب عنوان قهرمانی در فینال های تک بازی؛ بازی فردا برابر مالاگا نیز حکم چنین فینالی را دارد.

بارسا به این دلایل نباید منتظر معجزه مالاگا باشد

به گزارش "ورزش سه"، فردا آخرین هفته رقابت های لالیگا برگزار خواهد شد و طی آن رئال در زمین مالاگا به میدان می رود و بارسا نیز در نوکمپ میزبان ایبار است.

رئال با کسب یک تساوی هم قهرمانی خود را مسجل می کند و بارسا باید منتظر خلق معجزه ای همچون سال های 1992 و 1993 باشد که تنه ریف با شکست دادن رئال در هفته پایانی، قهرمانی را از رئال گرفت.

 

 

1199894

 

 

بسیاری معتقدند که امکان ندارد مالاگا بتواند معجزه تنه ریف را تکرار کند. این عده دلایل منطقی خود را دارند که مهمترینش عملکرد بی نظیر رئال مادرید در بازی های سرنوشت ساز و فینال گونه است.

 

رئال مادرید از زمانی که رونالدو را به خدمت گرفته(2009)، در 9 فینال تک بازی حضور داشته و تنها یکی را واگذار کرده است. جالب اینکه تکرار نتیجه وقت های قانونی همان فینالی که رئال با رونالدو واگذار کرده نیز باعث قهرمانی این تیم در لالیگا خواهد شد.

رئال در فینال کوپا دل ری سال 2013، پس از تساوی 1-1 در 90 دقیقه، در وقت های اضافه مغلوب شد و قهرمانی را از دست داد.

5 فینال رئال نیز به وقت های اضافه کشیده شده و در مجموع، تکرار نتایج 9 فینال قبلی رئال به قهرمانی این تیم در لالیگای فصل جاری منجر خواهد شد.

 

 

1199899

 

 

البته عملکرد رئال هر چقدر در فینال های تک بازی(لیگ قهرمانان، سوپرکاپ اروپا، کوپا دل ری و جام جهانی باشگاه ها) خوب بوده، در فینال های دو بازی(سوپرکاپ اسپانیا) مطلوب نبوده است. رئال دو سوپرکاپ اسپانیا را در سال های 2014 و 2011 به اتلتیکو و بارسا واگذار کرده است.

 

سوای اینکه رئال با رونالدو هرگز در بازی های سرنوشت ساز برای کسب عنوان قهرمانی کم نیاورده است؛ باید اذعان داشت که سال های 92 و 93 که رئال در هفته پایانی مغلوب تنه ریف  شد و قهرمانی را از دست داد، سلطه و یکدستی کنونی را به خصوص در بازی های خارج از خانه نداشت. 

برای مثال سال 1992 رئال در حالی در هفته پایانی به زمین تنه ریف رفت که از 9 بازی خارج از خانه قبلی خود تنها یک برد کسب کرده بود و 6 بازی را هم باخته بود در حالی که در فصل جاری رئال تنها دو بازی خارج از خانه خود را به سویا و والنسیا باخته و آمار بی نظیر 56 گل زده در زمین حریفان را به ثبت رسانده است.

 

دیدگاه‌ها