کد خبر : 1418639 | 07 خرداد 1396 ساعت 17:05 | 171.1K بازدید | 0 دیدگاه

مقایسه آماری عملکرد دو مهاجم سرخابی؛

طارمی و شانس بزرگ برای فتح توپ طلای آسیا

مهدی طارمی و کاوه رضایی با ارائه نمایش های چشم گیر در لیگ قهرمانان آسیا، شانس زیادی برای کسب عنوان آقای گلی مسابقات دارند.

طارمی و شانس بزرگ برای فتح توپ طلای آسیا

به گزارش "ورزش سه"، نمایش های مهدی طارمی همراه با پرسپولیس و کاوه رضایی در ترکیب تیم علیرضا منصوریان چشم های بسیاری از علاقمندان و کارشناسان فوتبال را به خود خیره کرده و در آستانه دیدار برگشت دو تیم سرخابی پایتخت ایران در رقابت های آسیایی باز هم امید اصلی هواداران به درخشش دو مهاجم اصلی این تیم ها است.


مهدی طارمی در حال حاضر با 6 گل، آقای گل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می رود و پس از او 5 بازیکن 5 گله قرار دارند که در میان آنها کاوه رضایی، عمر عبدالرحمن و هالک برزیلی نیز وجود دارند.
به دلیل نقش تاثیرگذار مهدی طارمی و کاوه رضایی به مقایسه آماری عملکرد این دو بازیکن در سه بخش کلی، دفاعی و هجومی تیم هایشان می پردازیم.

 

1201382

 

*آمار تهاجمی؛  


مقایسه آمار دو بازیکن در بخش هجومی نشان می دهد که مهدی طارمی نمایش بهتری داشته و اگر می توانست دو پنالتی را که در مقابل الریان و لخویا از دست داد به گل تبدیل کند، حالا با 8 گل زده با فراغ بال در صدر جدول آقای گلی آسیا حضور داشت.


طارمی در مسابقات لیگ قهرمانان 6 گل زده که متوسط یک گل در هر 105 دقیقه را ثبت کرده است؛ مهاجم پرسپولیس در مجموع 28 بار شوتزنی کرده که 14 بار ضرباتش در چارچوب بوده و در مقابل کاوه رضایی 17 بار شوت زده که 10 مرتبه موفق به زدن ضربات خود به قاب دروازه حریفان شده است. همانطور که از آمار بر می آید دقت شوت کاوه رضایی 58 درصد است که آماری 8 درصدی بیشتر از طارمی را ثبت کرده است. آمار جالب اینکه هر دو بازیکن 11 بار شانس گلزنی برای سایر هم تیمی های خود ایجاد کرده اند که تنها یک بار پاس های آنها منجر به گل شده است. مهدی طارمی دو پنالتی گرفته ولی موفق به گل کردن آنها نشده ولی کاوه رضایی یک بار پنالتی که توسط هم تیمی هایش گرفته شد، به گل تبدیل کرد. در نهایت مهدی طارمی 7 بار در آفساید حریفان گیر کرده و رضایی 12 مرتبه.

 

 


*نظم تیمی و شرکت در کارهای تدافعی؛


نگاهی کلی به آمار دو بازیکن تاثیرگذار سرخابی در بخش تدافعی نشان می دهد که طارمی در مجموع و با اختلاف ناچیز نمایش های بهتری در بخش تدافعی تیمش نسبت به رضایی انجام داده که شاید مهم ترین آنها را بتوان به آمار دفع توپ و تکل دو بازیکن نسبت داد. طارمی  در تکل ها آمار موفق تری داشته ولی در باز پس گیری توپ و شروع حمله آمار کاوه رضایی بهتر است.

 


*آمار کلی؛


در آمار کلی به تعداد پاس های دو بازیکن پرداخته می شود که رضایی با 173 پاس نسبت به 153 پاس مهدی طارمی آمار بهتری دارد و دقت پاس طارمی 73 درصد است که 2درصد بیشتر از مهاجم آبی پوشان است.   سایر آمار نشان می دهد که این دو بازیکن که در ترکیب تیم خود بسیار تاثیرگذار هستند، نمایش های نزدیک به هم را در آیتم های مختلف ارائه داده اند.
نکته جالب این که به جز درخشش باشگاهی ، نمایش  مهدی طارمی در عرصه ملی و نمرات خوبی که او از ناظرین فنی ای اف سی گرفته  هم شانس او را برای توپ طلای آسیا به شدت بالا برده است ؛و این نقطه برتری فعلی طارمی بر کاوه است .

 

 

دیدگاه‌ها