کد خبر : 1418655 | 07 خرداد 1396 ساعت 17:03 | 31.9K بازدید | 0 دیدگاه

از رایکارد تا انریکه

بارسلونا و 10 سال غرورانگیز و پرافتخار

قهرمانی کوپا دل ری، پایانی بود بر دوران حضور انریکه در بارسا ولی دوران مسی همچنان ادامه دارد.

بارسلونا و 10 سال غرورانگیز و پرافتخار

به گزارش "ورزش سه"، بارسا شب گذشته با شکست آلاوس برای بیست و نهمین بار فاتح کوپا دل ری شد. پایانی خوش برای انریکه که از فصل بعد دیگر مربی بارسا نخواهد بود. این شاید آخرین جام ماسکرانو و حتی اینیستا با بارسلونا نیز باشد و آنها نیز احتمالا قدم در راه ژاوی و پویول بگذارند که چند سال قبل با بارسلونا وداع گفتند.

 

 

1201941

 

 

انریکه با کسب 9 جام از 13 جام ممکن، هدایت بارسا را رها کرد و والورده جانشین او خواهد شد اما در 10 سال گذشته و با وجود اینکه نیمکت بارسا مربیان متعددی را به خود دیده، درخشش مسی همچنان تداوم داشته است.

 

بارسا با مسی به 7 فینال کوپا دل ری راه یافته و 5 بار جام را بالای سر برده است. تنها رئال بوده که در دو فینال موفق به مغلوب کردن بارسلونا شده است. یک بار سال 2011 با تک گل رونالدو در وقت اضافه دوم و دومی سال 2014 با گل به یادماندنی گرت بیل.

 

در یک دهه گذشته، بارسلونا 6 قهرمانی لالیگا، 5 قهرمانی کوپا دل ری، 6 سوپرکاپ اسپانیا، 3 لیگ قهرمانان، سه سوپرکاپ اروپا و سه جام جهانی باشگاه ها را به ویترین افتخارات خود افزوده. در واقع هیچ تیمی در اسپانیا در 10 سال اخیر تا به این اندازه افتخار کسب نکرده است.

 

لوئیس انریکه با کسب سه قهرمانی متوالی در کوپا دل ری، توانست عملکردی بهتر از گواردیولا در این تورنمنت داشته باشد ولی بسیاری معتقدند که نقش مثلث MSN در موفقیت های انریکه تاثیر فراوانی داشت؛ مثلثی که پپ گواردیولا از آن بی بهره بود.

در هر صورت دوران انریکه در بارسلونا نیز به اتمام رسید ولی به نظر می رسد که جام گرفتن های بارسا با مسی همچنان ادامه دار باشد.

دیدگاه‌ها