کد خبر : 1419070 | 09 خرداد 1396 ساعت 16:18 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

قرارداد با شرکت تبلیغاتی به جای انجمن؛

اسپانسر جا زد، مربی راگبی زندانی شد

مربی سابق تیم ملی راگبی راهی زندان شد، اما آنها مسئول این زندانی شدن را انجمن راگبی می دانند در صورتی که قرارداد تیم اعزامی با شرکتی تبلیغاتی بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، تصاویری از علی اعرابی سرمربی سابق تیم‌ملی راگبی ایران این روزها در صفحات مختلف مجازی در حال دست به دست شدن است و از این مربی راگبی به عنوان قربانی عدم مدیریت و نداشتن بودجه ورزشی در انجمن راگبی یاد می‌شود. او مبالغی را صرف هزینه تیم‌ملی راگبی کرده است که در ازای آن چکی را به فروشندگان داده بود که حالا آن چک‌ها برگشت خورده و او به مراجع قضایی سپرده شده است. 


روایات در روزهای گذشته اینطور بود که مربی تیم‌ملی برای اعزام این تیم از جیب هزینه‌هایی را انجام داده است و انجمن با کمک نکردن به او این مربی را قربانی عدم مدیریت کرده است. اما حسن آقابیک رئیس انجمن راگبی ایران در گفت‌وگویی مفصل با ورزش سه دلیل این اتفاق را می‌گوید. 

 

1202290


آقابیگ در این‌باره گفت: در ابتدا باید بگویم که این موضوع روزها یا ماه‌های اخیر باز نمی‌گردد و مربوط به سال 94 است که بارها این افراد در مورد آن شکایت کرده‌اند و شکایات آنها راه به جایی نبرده است، اما واقعیت موضوع این است که هرسال هر تیمی در رقابت‌های راگبی 15 نفره قهرمان می‌شود با هزینه اسپانسر به مسابقات آسیایی اعزام می‌شود تا امروز تیم‌های تندرستی خراسان به ازبکستان، کنگره شصت و پارس شیراز به قطر اعزام شده‌اند و هیچ مشکلی نبوده است اما چرا این تیم به مشکل برخورد؟ 


او در مورد جزییات مشکلات این تیم می‌گوید: آقای اعرابی داوطلبانه آمدند و هزینه تشکیل تیم و اعزام را در قالب یک شرکت تبلیغاتی به عهده گرفتند و با عقد قراردادی در انجمن موظف شدند تا با هزینه اسپانسر تیم را به مسابقات اعزام کنند و هر مقدار هزینه‌ای که از حامی مالی می‌گیرند برای شرکت خودشان باشد. آنها اسپانسر را به اردو آوردند، حتی صدهزار تومان هم پول تو جیبی به بازیکنان دادند و به آقای اعرابی گفته بودند که شما هزینه کنید و ما آن را پرداخت خواهیم کرد. اما در نیمه‌های راه و پس از اینکه آقای اعرابی مخارج را انجام داده بود آنها جا زدند و هزینه‌ها روی دست خود این آقا ماند. 


در سال‌های گذشته این اعزام‌ها بدون هیچ مشکلی انجام می‌شد اما این مورد خاص چالش‌هایی را به وجود آورده است که آقابیک در توضیح آن می‌گوید: در زمان وزارت آقای گودرزی این افراد به بازرسی وزارت ورزش و جوانان هم پرونده خود را بردند و بعد از اینکه مورد بررسی کامل قرار گرفت مشخص شد که قرارداد آنها با شرکت تبلیغاتی و حامی مالی بوده است و انجمن راگبی باتوجه به اسناد تمام مسئولیت‌ها را به آنها سپرده بود. این مساله در همان زمان صحت و سقم آن مشخص شد و نمی‌دانم دلیل مطرح کردن نادرست آن در فاصله نزدیک به دو سال پس از بررسی‌ها چیست. هرسال قهرمان لیگ با هزینه خود و البته کمک انجمن در دادن یارهای کمکی به مسابقات بین المللی می‌روند. اما حالا بدقولی اسپانسر آن باشگاه این مشکلات را پیش آورده است. 

 

1202291


آقابیک در مورد ادعای شاکیان هم می‌گوید: در مجموع کل بودجه انجمن راگبی برای یکسال 25 میلیون تومان است که تا اینجای کار من شخصا 8 میلیون تومان از جیب خود برای رفع مشکل آقای اعرابی و سبک شدن طلب هایش خرج کرده ام. برخی مدعی شده‌اند که حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد و برخی می‌گویند پول‌های انجمن به کجا می‌رود. ما تنخواه‌بگیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی هستیم و اصلا هیچ حسابی نداریم که بخواهیم هزینه چنین اعزام‌هایی کنیم یا حق کسی را ندهیم. 


رئیس انجمن راگبی در پایان گفت: با این حال ماه مبارک رمضان است و هیچ کس دوست ندارد کسی از نزدیکان، دوستان و یا هم تیمی‌هایش در این شرایط قرار بگیرد. پرداخت 30، 40 میلیون تومان از جانب وزارت ورزش برای رفع مشکل این شخص به نظرم موضوع مهمی برای آنها نیست و ما هم تمام تلاشمان را می‌کنیم که هر کمکی از دستمان برمی‌آید برای ایشان انجام دهیم.

دیدگاه‌ها