کد خبر : 1419369 | 10 خرداد 1396 ساعت 18:00 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

کرار به من گفت خیلی عوض شدم

اسدی: وقت برزیل شدن آبادان رسیده

بعد از 7 سال بازی در تبریز و کاپیتانی تراکتورسازی و گسترش فولاد، حالا مرتضی اسدی به همراه فراز کمالوند بازی در شهر دیگری را تجربه می‌کند. شهری با شرایطی کاملاً متفاوت از تبریز. چه از نظر آب و هوایی و چه از نظر فوتبالی.

اسدی: وقت برزیل شدن آبادان رسیده

به گزارش "ورزش سه"، صنعت نفت اما از نظر پرطرفدار بودن به شدت شبیه تیم‌های تبریزی است و اسدی به همین خاطر معتقد است که او و بازیکنان جدید کمالوند به خوبی می‌توانند از پس شرایط حاکم بر آبادان برآیند. از طرفی او به شدت به درخشش تیم صنعت نفت در فصل جدید امیدوار است و این نوید را به هواداران این تیم می‌دهد که آبادان درست مثل سال‌های نه چندان دور، دوباره برزیل شود.

 

وقتی بلافاصله بعد از کمالوند با صنعت نفت قرارداد بستی، به نظر می‌رسید فقط می‌خواستی در تیم کمالوند بازی کنی و بس.

 صد در صد به خاطر فراز کمالوند به صنعت نفت آبادان آمدم. 13، 14 سال است او را می‌شناسم و او هم شناخت لازم را از من دارد. می‌دانم در تیم‌هایی که کمالوند هست حاشیه جایی ندارد و او همه تلاشش را می‌کند تا بهترین نتایج را بگیرد.


در تمام این سال‌ها هماهنگی خوبی با کمالوند پیدا کردی.
 خیلی چیزها از او یاد گرفته‌ام و می‌دانم او دقیقاً چه می‌خواهد. با هم هماهنگ هستیم و به همین خاطر می‌توانم کمک حالش باشم. به همین خاطر او هم من را انتخاب کرد. در واقع هماهنگی ما باعث می‌شود ارتباط خوبی بین داخل و خارج زمین بازی ایجاد شود.


بعد از 7 سال جدایی از تبریز برایت سخت نبود؟
 واقعیت این است که وقتی پیشنهاد حضور در صنعت نفت را دریافت کردم، خودم هم به همین موضوع فکر کردم که 7 سال است در تبریز هستم و دوست داشتم باز هم بمانم اما شرایطی پیش آمد و وقتی جو دوستانه و خوب صنعت نفت را دیدم، احساس کردم همه اینها نشانه‌های خوبی است برای انتخاب صنعت نفت.


استقبال هواداران آبادانی از حضورتان چطور بوده؟
 بیشتر هواداران واقعی آبادان، واقعاً ما را همراهی کردند. این هواداران دارند تغییرات و پوست‌اندازی تیم شان را قبول می‌کنند و این اتفاق خوبی است. به نظر من این فصل جزو معدود فصل‌هایی است که هواداران می‌توانند شاهد درخشش صنعت نفت باشند.


با خریدهایی که کمالوند انجام داده و مسیری که در پیش گرفته اید اصلاً هم بعید نیست.
 فراز کمالوند تصمیم دارد بازیکنان سطح بالایی را به اینجا بیاورد و تغییر و تحولات مثبتی را در صنعت نفت آبادان ایجاد کند. تحولاتی که بازی‌های صنعت نفت را بیش از پیش برای هوادارانش جذاب خواهد کرد.
با این حساب دیگر خاطره تلخ ناکامی‌های صنعت نفت در بازی‌های خانگی فصل گذشته به خاطر جو پراسترس ورزشگاه تختی تکرار نمی‌شود؟
 ببینید این حق هواداران یک تیم پرطرفدار است که از تیم شان انتظار پیروزی و بازی زیبا داشته باشند. وقتی چنین تیمی چندین هفته پیاپی در خانه نتیجه مساوی بیاورد، طبیعی است که باعث ناراحتی هواداران می‌شود. چنین جوی در تمام تیم‌های پرطرفدار وجود دارد.


با این حال برای مصون ماندن تیم از فشار هواداران، قطعاً کمالوند راهکارهایی دارد.
 کمالوند دست گذاشته روی بازیکنان حرفه‌ای و سطح بالای فوتبال. شما ببینید کراری که به صنعت نفت می‌آید، برای تراکتور و استقلال بازی کرده، فرید بهزادی کریمی برای سپاهان و تراکتور بازی کرده، خود من در تراکتور بوده ام. جماعتی با فولاد قهرمان شده و همه اینها بازیکنانی هستند که با ورزشگاه‌های پرهوادار بیگانه نیستند و چنین جوهایی بازی این بازیکنان را خراب نمی‌کند.
شما از تیمی مثل گسترش فولاد با زمین تمرین و بازی با کیفیت به آبادان رفته اید. راهکار فراز کمالوند برای رفع این مشکل چه بوده؟
 فراز کمالوند روی کیفیت زمین خیلی حساس است و براساس صحبت‌هایی که با مسوولان باشگاه داشته، گفته هیچ تیمی جز تیم بزرگسالان صنعت نفت آبادان نمی‌تواند از دو زمین تمرینی صنعت نفت استفاده کند.


فکر نمی‌کنی حضور کرار در تیم شما باعث ایجاد حاشیه شود؟
 تیم‌هایی که فراز کمالوند سرمربی شان باشد، یا حاشیه ندارند یا کم دارند. اصلاً حتی اگر حاشیه‌ای هم ایجاد شود کمالوند اجازه نمی‌دهد تبعاتش به بازیکنان برسد. البته کرار همه این مسائل را می‌داند، آرام‌تر شده و حتی به من می‌گفت که خیلی عوض شده ام.


او البته اول هر فصل همین حرف را می‌زند.
 بالاخره از یک جایی به بعد باید حاشیه‌های او تمام شود. حالا هم سنش بالا رفته و هم تجربه‌اش و همه اینها باعث می‌شود که قدری سنجیده‌تر عمل کند.


فکر می‌کنی صنعت نفت این فصل بتواند نتیجه دلخواه هوادارانش را کسب کند ؟

من فکر می‌کنم این فصل می‌توانیم یک صنعت نفت واقعی بسازیم. دیگر وقت برزیل شدن آبادان است. یادم هست در یک برهه‌ای هواداران آنقدر حامی صنعت نفت بودند که ما به‌عنوان بازیکن تیم‌های حریف وقتی می‌خواستیم به آبادان بیاییم، وحشت می‌کردیم. این فصل هم همینطور خواهد شد و حریفان ما در واقع باید به مصاف دو تیم بیایند؛ یکی هواداران و دیگری بازیکنان.

دیدگاه‌ها