کد خبر : 1454498 | 25 مرداد 1396 ساعت 13:59 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان تیم برتر در لیگ و آمار بهتر سبزپوشان در جام حذفی؛

در انتظار شصتمین داربی اصفهان

دو تیم سپاهان و ذوب آهن در شرایطی باید در فولادشهر شصتمین داربی اصفهان را برگزار کنند، که شاگردان قلعه‌نویی از آمادگی بیشتری برخوردار هستند.

در انتظار شصتمین داربی اصفهان 

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال ذوب آهن روز آینده از ساعت 20:15 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر میزبانی رقیب همشهری خود را بر عهده دارد. 


به همین دلیل نگاهی داشتیم به آمارهای ثبت شده در تاریخ هماوردی این دو تیم:


* ذوب آهن و سپاهان تاکنون ۶۰ بار در دیدارهای رسمی برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند، که ۲۱ بار سپاهان و ۱۷ بار ذوب آهن پیروزی را به نام خود زده‌اند، ضمن اینکه ۲۲ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
* در ۳۲ رویارویی دو تیم در لیگ برتر سپاهان ۱۴ برد و ذوب آهن ۱۰ برد در کارنامه دارند و ۸ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
* در جام تخت جمشید دو تیم 8 بار به مصاف هم رفته اند که دو پیروزی برای سپاهان و یک پیروزی برای ذوب آهن رقم خورده است؛ 8 دیدار هم با تساوی خاتمه یافته است.
* در لیگ آزادگان هم 12 بار دو تیم برابر هم قرار گرفته اند که 5 برد سهم سپاهان، 3 برد سهم ذوب آهن و 4 دیدار هم به تساوی رسیده است.
* جام حذفی محل دیگری برای رویارویی این دو تیم بوده که در این جام آمار ثبت شده برتری سبزپوشان را نشان می دهد. دو تیم شهر اصفهان 5 بار در جام حذفی برابر هم صف آرایی کرده اند که 2 پیروزی سهم ذوب آهن و 3 پیروزی با تساوی خاتمه یافته است.
* در داربی‌های رسمی قبلی ۱۲۳ گل به ثمر رسیده است، که سپاهان ۶۷ گل و ذوب آهن ۵۶ گل در آن سهم داشته‌اند.
* پر گل ترین دیدار دو تیم به دی ماه سال 1391 باز می گردد که تیم سپاهان موفق شد در یک دیدار جذاب و تماشایی با نتیجه ی 4 بر 3 ذوب آهن را از پیش رو بردارد.
* بهترین برد تیم سپاهان با نتیجه ی 4 بر صفر به دست آمده و آنها دو بار در سال های 82 و 91 با این نتیجه حریف خود را شکست دادند؛ تیم ذوب آهن نیز یک بار در بهمن ماه 1379 موفق به کسب برتری 4 بر صفر مقابل همشهری خود شده است.
* تیم ذوب آهن در سه دیدار قبلی خود، 2 بار در خانه ی حریفان به میدان رفته که دو تساوی به دست آورده و یکبار هم در نقش جهان موفق به پیروزی 3 بر صفر برابر گسترش فولاد تبریز شده است.
* طلایی پوشان اما با کرانچار شروع خوبی نداشته اند؛ آنها علیرغم دو بار میزبانی هنوز موفق به کسب پیروزی در لیگ هفدهم نشده اند. دو تساوی در نقش جهان و یک شکست سنگین در مقابل پدیده کارنامه‌ی سپاهان تا اینجای کار بوده است.
* تیم سپاهان در حال حاضر رتبه ی عجیب چهاردهم جدول را با 2 امتیاز به خود اختصاص داده و ذوب آهن با 5 امتیاز رتبه ی پنجم را در اختیار دارد.
* سپاهان تاکنون 6 بار دروازه اش را باز شده دیده و تنها دو بار موفق به باز کردن دروازه ی حریفان شده است؛ در مقابل سبزپوشان 5 بار گلزنی کرده اند و تنها 2 بار دروازه آنها باز شده است.

دیدگاه‌ها