کد خبر : 1459694 | 17 شهریور 1396 ساعت 13:55 | 29K بازدید | 0 دیدگاه

چمن ورزشگاه تاتنهام دو منظوره می شود

باشگاه تاتنهام قصد دارد از تکنولوژی در زمین جدید خود استفاده کند که این ورزشگاه را برای رقابت های راگبی و فوتبال قابل استفاده کند.

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه تاتنهام به دنبال استفاده از این زمین برای هر دو رقابت بود و از همین رو دنیل لوی، مالک باشگاه راه حلی برای این موضوع پیدا کرد. راگبی  روی چمنی نسبتا بی کیفیت برگزار می‌شود و این در حالیست که فوتبال، باید روی چمنی بسیار با کیفیت برگزار شود و بدین ترتیب، برگزاری هر دو رقابت در یک ورزشگاه تقریبا غیرممکن است.

 

1239948

 

 

از همین رو طراحان جدید سیستمی به وجود آوردند که چمن ورزشگاه مثل چمن مصنوعی، متحرک باشد. بدین ترتیب که چمن  فوتبال آن به 3 بخش تقسیم می‌شود که هر بخش آن حدود 3 تن وزن دارد و چمن آن در صورت لزوم جا به جا شده و چمن دیگری جای آن را خواهد گرفت.

 

 

1239947

 

تمام این پروسه به صورت اتوماتیک و بدون دخالت شخص انجام می‌شود، بدین صورت که اپراتور دستور تغییر زمین را صادر کرده و چمن به صورت اتوماتیک جمع آوری شده و دیگر چمن مورد نیاز پهن می‌شود.

 

1239946

 

 

اما نکته جالب در مورد این ورزشگاه، محوطه جریمه و تونل آن است که انگار ناسا در طراحی آن دخالت داشته است. تونل برای اینکه هم سطح زمین شود، جا به جا شده و محوطه جریمه برای حرکت کردن روی فلپ های هیدرولیکی سوار شده است. باشگاه با کمک شرکت شفیلد اس سی اکس، در حالت تست این تکنولوژی هاست.

 

 

1239945

دیدگاه‌ها