کد خبر : 1462634 | 30 شهریور 1396 ساعت 14:46 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

دو اشتباه زحمات حیدری را بر باد داد

غیاثی: گل ذوب آفساید بود، پنالتی‌شان سوخت!

کارشناس داوری فوتبال ایران اعلام کرد اگرچه گل تیم ذوب آهن آفساید بوده، اما داور یک پنالتی برای این تیم نگرفته است.

غیاثی: گل ذوب آفساید بود، پنالتی‌شان سوخت!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پایان دیدار استقلال و ذوب آهن، علیرضا منصوریان سرمربی مستعفی آبی پوشان تاکید داشت گل آفساید ذوب آهن باعث کنار رفتنش از هدایت استقلال شده است. رضا غیاثی کارشناس داوری فوتبال نیز به این موضوع صحه می گذارد.


غیاثی در نقد قضاوت پیام حیدری داور بازی استقلال و ذوب آهن و کمک های او اظهار داشت: «در نیمه اول یک قضاوت روان و کم اشتباه را از تیم داوری شاهد بودیم. در این نیمه داور می توانست به غفوری به علت دخالت در داوری و اعتراض به تصمیمات داور و به چشمی برای خطا روی حریف به هنگام حمله موثر اخطار دهد.»


وی ادامه داد:« متاسفانه در نیمه دوم دو اشتباه اثرگذار از کمک داور دوم و شخص داور طومار قضاوت تیم داوری را درهم پیچید. پیام حیدری در دقیقه ٦٨ بازی باید خطای هل دادن با دست چپ روزبه چشمی روی شریفات را در داخل محوطه جریمه استقلال پنالتی اعلام می کرد که اعتقادی به خطا نداشت. شاید در آن لحظه داور در فکر پنالتی هایی افتاده بود که شریفات در طول سال های فوتبالش با شبیه سازی خطا از دیگر داوران گرفته است.»


غیاثی در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: «در دقیقه ٧٢ بعد از اعلام یک ضربه آزاد از سوی داور علیه تیم استقلال که پشت محوطه جریمه به درستی اعلام کرده بود، ضربه خطا از سوی یکی از بازیکنان تیم ذوب آهن روی محوطه ٦متری فرستاده شد. هنگام ضربه زدن بازیکن پاس دهنده، نژاد مهدی مدافع تیم ذوب آهن حدود یک بدن جلوتر از مدافعان استقلال در وضعیت آفساید جاگیری کرده بود و در وضعیت آفساید قرار داشت که توپ را در این شرایط وارد دروازه استقلال کرد. پس این گل آفساید بود.»


رییس سابق کمیته داوران همچنین گفت: «داور در طول بازی به سه بازیکن از دو تیم اخطار داد که درست بود. ضمن آنکه داور در پایان نیمه اول و هنگام رفتن تیم ها به سوی رختکن مک درموت دستیار منصوریان را به دلیل اهانت به امیر قلعه نوعی از بازی اخراج کرد که این تصمیم مورد قبول مک درموت واقع نشد و او در شروع بازی مجدداً روی نیمکت ذخیره های استقلال حضور یافت. متاسفانه این امر از چشم ناظر بازی و رئیس هیئت فوتبال تهران پنهان ماند؛ اما تیم داوری خیلی زود متوجه حضور او روی نیمکت شد و داور مجدداً او را از بازی اخراج کرد. جالب بود هنگام اخراج مجدد او از بازی امیر قلعه نویی با صدای بلند داور را صدا می زد. آقای حیدری ، آقای حیدری بگذار او روی نیمکت بنشیند(!) که صدای او به وضوح توسط میکروفون کنار زمین فوتبال برتر دریافت و پخش شد.»


غیاثی در پایان افزود: «اگر داور به روزبه چشمی در نیمه اول اخطار داده بود، او هنگام دریافت اخطار در نیمه دوم به علت دو کارته شدن باید از بازی اخراج می شد. به طور کلی خطای پنالتی روزبه چشمی و گل آفساید نژاد مهدی تمام تلاش تیم داوری را بر باد داد.»

دیدگاه‌ها