کد خبر : 1463252 | 02 مهر 1396 ساعت 08:01 | 61K بازدید | 0 دیدگاه

نظم و دیسیپلین کی روش مثال زدنی است

تحلیل جالب ازبک‌ها از رمز موفقیت ایران

انتخاب سرمربی جدید برای ازبک ها باعث شد تا رسانه مطرح این کشور با تعریف و تمجید از سرمربی پرتغالی ایران در انتظار معرفی یکی مثل کی روش برای ازبکستان باشد.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که با گذشت سه هفته از برکناری ساموئل بابایان از هدایت تیم ملی ازبکستان روسای فدراسیون فوتبال این کشور هنوز در معرفی سرمربی جدید به توفیقی نرسیده اند سایت چمپیونات آسیا در تاشکند گزارشی از مربیان مطرح شاغل در قاره کهن منتشر و تاثیرگذاری آنها در فوتبال این قاره را بررسی کرد.


در بخشی از این گزارش نویسنده سایت چمپیونات به ایران اشاره و در قبال همکاری هفت ساله کارلوس کی روش با تیم ملی نوشت:« کی روش از آن دست پیرمردهای بداخلاق، جدی، با دیسیپلین و منظم پرتغالی است که در کار با کسی شوخی ندارد و با همین خصوصیات او بود که فوتبال در هم ریخته ایران بعد از جام ملت های 2011 قطر توانست در پروسه چندساله به قدرت اول قاره آسیا تبدیل شود».

 

1243189


در ادامه این تعریف و تمجید ها آمده است:« کارلوس دو بار ایران را به صورت متوالی راهی جام جهانی کرد آن هم در شرایطی که در این سال ها همواره اختلافات کی روش با روسای فدراسیون فوتبال ایران سر زبان ها بود و همه انتظار داشتند او از سمت خود برکنار یا استعفا بدهد؛ اما ماند و تیمی را ساخت که حالا شکست دادن آن برای هر تیمی یک آرزو محسوب می شود».


چمپیونات آسیا در پایان گزارش تحلیلی خود پیرامون ایران مدعی شد حضور فردی مثل کارلوس کی روش روی نیمکت رهبری تیم ملی مسلما تاثیر اصلی را در پیشرفت فوتبال این کشور داشته و ازبکستان هم باید از ایران در این راه الگوبرداری و با مربی سرشناسی همچون کی روش همکاری داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها