کد خبر : 1466822 | 20 مهر 1396 ساعت 10:01 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس و بازگشت به لیگ از اهواز

پرسپولیس و استقلال خوزستان امروز در حالی به مصاف هم می روند که هر دو تیم قصد بازگشت دارند، اولی به لیگ قهرمانان آسیا و دومی به لیگ برتر ایران.

پرسپولیس و بازگشت به لیگ از اهواز

به گزارش "ورزش سه"، دو باخت و یک تساوی حاصل سه دیدار آخر پرسپولیس در لیگ برتر و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا است. تیمی که با ارایه بازی‌های خوبش کاری کرده تا همه توقع برد و موفقیت در هر بازی را از شاگردان برانکو ایوانکوویچ داشته باشند، اما اکنون با مشکلات و حواشی متعددی روبروست.


سرخپوشان بعد از محرومیت مهدی طارمی حالا فرشاد احمدزاده را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. برانکو اما ترجیح داد در آستانه جدال حساس برابر الهلال عربستان در مرحله برگشت لیگ قهرمانان به سیدجلال حسینی و وحید امیری نیز به واسطه حضور در اردوی تیم ملی و جدال مقابل روسیه به دلیل عدم فاصله زمانی مناسب بین این دیدار و بازی پرسپولیس در اهواز استراحت بدهد و تنها علیرضا بیرانوند را به اهواز ببرد. اتفاقی که باعث می‌شود فرصت بیشتری به بازیکنان نیمکت‌نشین این تیم برسد. به نظر می‌رسد این تغییرات باعث شود تا از بین بشار رسن و سیامک نعمتی یکی به بازی گرفته شود و در قلب خط دفاعی هم شجاع خلیل زاده و انصاری مثل دیدارهای گذشته بازی کنند.


پرسپولیسی ها که حالا دیگر گرمای اهواز را پیش روی خود نمی‌بینند، می‌خواهند با کسب یک برد خارج از خانه به روزهای اوج بازگردند تا کم کم برای دیدار برگشت خود مقابل الهلال آماده شوند. برانکو در غیاب طارمی، برای این دیدار به فکر تشکیل زوج منشا و علیپور است و شاید وحید امیری از این پس گزینه سوم او برای حضور در خط حمله در روزهای بدون آقای گل باشد. بازسازی ساختار خط میانی پرسپولیس قطعا مهمترین اولویت پروفسور در این روزها و قبل از دیدار با الهلال می‌باشد تا بتواند بارقه‌ای از امید را برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا در دل هوادارانش زنده نگه دارد.


آبی‌های خوزستان وقتی اولین دیدار خود در لیگ هفدهم را با برد یک بر صفر مقابل تراکتورسازی آغاز کردند، هیچگاه تصور نمی کردند اولین برد آنها، آخرینِ آن، تا پایان هفته هشتم باشد. حالا 76 روز از آخرین برد شاگردان عبدالله ویسی در لیگ برتر می‌گذرد و بد نیست بدانید آنها در 4 بازی اخیر خود تنها یک گل دریافت کرده‌اند. باخت 6 بر صفر مقابل ذوب آهن بی‌شک نقطه تاریک‌ استقلال خوزستان در لیگ هفدهم بود به طوریکه ویسی از آن به عنوان زشت‌ترین نتیجه عمرش یاد می کند.


قهرمان لیگ پانزدهم حالا حتی سایه‌ای از آن تیم را هم ندارد. تعطیلات دو هفته‌ای لیگ فرصت مناسبی بوده تا ویسی بتواند تیمش را جمع و جور کرده و بازیکنانش را هم به لحاظ روحی و روانی و هم به لحاظ تاکتیکی ریکاوری کند، با این حال مشکلات مالی و مدیریتی باعث شده تا آنها اغلب درگیر حواشی مربوط به مطالبات مالی و اعتصاب بودند که این مساله را بعید می‌کند.


شاگردان عبدالله ویسی این فصل دور از انتظار ظاهر شده و با یک برد، چهار تساوی و سه باخت، تیم یکی به آخر لیگ تا پایان هفته هشتم هستند. آنها بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل تراکتورسازی در هفته ی اول رقابت ها در حسرت برد باقی مانده اند. استقلال خوزستان امیدوار بود بعد از بازگشت ویسی بار دیگر در جمع بالانشینان لیگ قرار بگیرد و بتواند نتایج خوب خود را در لیگ پانزدهم تکرار کند. اما هیچکدام از بازیکنان این تیم در حد و اندازه یک تیم مقتدر نشان ندادند تا شاهد نتایج ضعیف آبی‌های خوزستانی باشیم. از شیخ ویسی درون دروازه گرفته تا موسی کولیبالی، حکیم نصاری، طالب ریکانی و حتی کرملاچعب جوان هیچ یک نتوانسته منجی تیم شان شوند. امروز فرصتی خواهد بود تا ویسی و شاگردانش توقعات هوادارانی که طعم قهرمانی و جشن با این تیم را چشیده بودند را برآورده کنند.


دیدار دو تیم با قضاوت محمدحسین زاهدی فر ساعت 17 در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها