کد خبر : 1469587 | 02 آبان 1396 ساعت 10:02 | 26.2K بازدید | 1 دیدگاه

دکتر حیدری با تیغ جراحی روبه روی سرخابی ها

همه آنچه باید از داور دربی 85 بدانید

دربی شماره 85 استقلال و پرسپولیس را یک پزشک جراح قضاوت می کند؛ کسی که برای اولین بار در پربیننده ترین مسابقه باشگاهی ایران سوت در دست می گیرد.

همه آنچه باید از داور دربی 85 بدانید

به گزارش ورزش سه، از روزی که کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت برای قضاوت مسابقه دربی دیگر از داوران خارجی استفاده نکند، همیشه داور ایرانی که این مسابقه را سوت زده برای اهالی فوتبال جذاب بوده است. همیشه چند روز مانده به دربی طرفداران به دنبال آن هستند تا ببینند کدام داور برای تیم محبوبشان قضاوت می کند و علاقه مند هستندتا از رزومه او بدانند.


دربی 85 برای داور بازی شرایط ویژه ای خواهد داشت. بعد از قضاوت های متوالی محسن ترکی و علیرضا فغانی، اینبار کمیته داوران بیژن حیدری را انتخاب کرده تا برای اولین بار میان استقلال وپرسپولیس قضاوت کند.


شاید برای خیلی ها جذاب باشد که بیژن حیدری یک پزشک جراح است. او زاده 30 تیرماه 1359 در شهر همدان است که مدرک دکترای ارتوپدی دارد و در کنار داوری فوتبال به طبابت می پردازد.


حیدری از سال 1378 وارد دنیای داوری شد؛ او یکی ازهمدوره های سعید مظفری زاده ای بود که خیلی زود از دنیای قضاوت خداحافظی کرد. حیدری بعد از شروع داوری از دسته های پایین تر اولین بازی خود در لیگ برتر را برای گهر دورود قضاوت کرد. در سال 2015 حیدری با قضاوت های خوب توانست به لیست داوران الیت راه پیدا کند و حالا یکی از داوران خوب و بین المللی فوتبال ایران محسوب می شود.


این داور همدانی فیزیک بسیار مناسبی دارد؛ قامت یک متر و 93 سانتی متری و چهره مصمم او سبب شده تا در زمین عملکردش بیشتر به چشم بیاید. با توجه به اینکه علیرضا فغانی در روز دربی در ایران حضور ندارد، حیدری می تواند بهترین گزینه برای قضاوت دربی باشد.


جالب اینکه کمیته داوران از دو سه هفته قبل قضاوت بازی های استقلال و پرسپولیس را به این داور نداد تا مشخص شود روی او برای سوت زدن دربی نظر دارد.


حیدری در سال های اول قضاوتش به استرس بالا و عجول بودن معروف بود اما با گذشت زمان و قرار گرفتن در لیست الیت اعتماد به نفس خوبی به دست آورد و حالا در 37 سالگی به مرز پختگی رسیده و می تواند دربی پایتخت را با بهترین شرایط سوت بزند.


بی تردید با توجه به اینکه وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ هردو از مربیان بین المللی هستند، پیش بینی می شود کار حیدری راحت تر هم باشد اما به هر حال کنترل حساسیت های این مسابقه کار سختی است که حیدری باید از پس آن بر بیاید.


حیدری درسال های گذشته چالش خیلی جدی با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز نداشته و همین موضوع می تواند یک حسن برای او باشد تا با آسودگی خیال بیشتری مسابقه را قضاوت کند.


باید منتظر ماند و دید دکتر حیدری چطور از پس مهم ترین مسابقه باشگاهی فوتبال ایران برمی آید.

دیدگاه‌ها