کد خبر : 1469807 | 03 آبان 1396 ساعت 11:40 | 23.8K بازدید | 1 دیدگاه

بهترین تصاویر دربی ـ مسعود اکبری

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (4)

دربی یک بازی ویژه است که با استقبال حداکثری عکاسان و خبرنگاران ورزشی همراه می شود.

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (4)

به گزارش "ورزش‌سه"، در شرایطی که فاصله کمی تا انجام مهمترین مسابقه نیم فصل اول باقی است، تحریریه ورزش سه تصمیم دارد فضای جداگانه ای را برای عکاسان ورزشی کنار بگذارد. در پست هایی که سلسله وار در این دو، سه روز خواهید خواند، عکاسان ورزشی منتخبی از بهترین تصاویر خود از دربی های مختلف را در اختیار ما می گذارند. تصاویری که حتما تماشای آنها برای شما هم بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.

 

1249499

 

به خاطر داشته باشید که هر یک از این عکس ها در زمانی مهمترین تصویر بجای مانده از یک دربی بوده اند و علاوه بر ارزش تاریخی ارزش مادی قابل توجهی نیز دارند چراکه روزنامه ها در رقابت با همتایان همواره به دنبال انتشار کامل ترین تصویر از یک دربی بوده اند.

 

اگرچه رسانه های چاپی در اوج خود به سر نمی برند؛ اما این عکس ها یادآور روزهایی هستند که جماعت ورزشی خوان چشم به کاغذهای رنگی فردای دربی داشتند. روز خوب دکه ها و البته روزنامه های ورزشی.
مسعود اکبری عکاسی ورزشی را به طور جدی از خبرگزاری ایپنا آغاز کرده تا امروز با بهترین رسانه های ایران ادامه داده است. او عکاسی با انرژی است که عکس هایش هم  انرژی بالایی دارند و سوژه هایش از دل حرکت بیرون می آیند. عکس های جذاب او را که از لا به لای چند دربی سال های اخیرگلچین شده می بینید:

 

1249498


دربی شماره هفتاد که استقلال با تک گل برهانی برنده شد. این صحنه شادی  گل دقیقه 43 برهانی است. او در این عکس مثل سوژه تابلوهای پاپ آرت است که انگار عینکی عجیب را به چشمانش زده است.

 

1249496


دربی 62 از یک نظر جالب بود چرا که نیکبخت با لباس پرسپولیس به استقلال گل زد و علی علیزاده نیز با لباس استقلال به تیم سابقش پرسپولیس گل زد. این صحنه گل علی علیزاده در دقیقه 43 است که از شادی چشمانش را بسته و پیروز قربانی بالای سر او ژستی قهرمانانه گرفته است. فیگور قربانی انرژی عجیبی را به کالبد این عکس تزریق کرده است. اصغر طالب نسب که از فوتبال محو شده هم در این عکس حضور دارد.

 

1249497

 

سال 89 ، دربی 69 و دو دقیقه بعد از دقیقه 89 بازی ...این همان بازی است و لحظاتی بعد از آن حرکت مجیدی و شیث که قافیه اشعار سکوهای آبی شد. این لحظه ای است که مجیدی ضربه را زده است و شاید واقعا شیث هم راست می گفت که او فقط در این صحنه مقصر نبوده است. حقیقی و نورمحمدی هم می توانستند مانع مجیدی شوند. این عکس یک لحظه تاریخی در دربی را نشان می دهد.

 

1249500


صحنه جنجالی از دربی هفتاد که غلامرضا رضایی درون هجده قدم توسط محمد محمدی سرنگون شد و داور آن را پنالتی اعلام نکرد و این صحنه بعدها خیلی مورد بحث قرار گرفت. چهره امیرحسین فشنگچی و فرزاد آشوبی که با لباس استقلال در بک گراند به صحنه نگاه می کنند در عکس قابل توجه است.

دیدگاه‌ها