کد خبر : 1470621 | 07 آبان 1396 ساعت 11:05 | 19.4K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به 4 جدال مستقیم شهریار و پروفسور

دایی می خواهد بازی سنگ و کاغذ را تمام کند

روز سه شنبه و بازی سایپا مقابل پرسپولیس چهارمین جدال رودرروی علی دایی و برانکو ایوانکوویچ به عنوان مربی است.

دایی می خواهد بازی سنگ و کاغذ را تمام کند

به گزارش "ورزش سه" برانکو در نیمه پایانی لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمد درست فصلی که علی دایی کارش را با پرسپولیس آغاز کرد و سپس در بین راه حمید درخشان جانشین او شد. به همین دلیل در اولین فصل حضور برانکو در فوتبال ایران هیچ دیدار مستقیمی میان او و علی دایی انجام نشد. اما در لیگ پانزدهم دایی به صبای قم رفت و دوئل های او و ایوانکوویچ آغاز شد. جدال های مستقیمی که تا قبل از بازی سایپا و پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر به سود مربی کروات پرسپولیس بوده است.

 


دایی برد می خواهد


علی دایی امسال تیمی جوان و پرمهره را در اختیار دارد اما در نتیجه گیری عملکرد خوبی نداشته است. این تیم در شش مسابقه آخر خود هیچ بردی به دست نیاورده است. درواقع سایپا بعد از برد مقابل استقلال در هفته چهارم، دو باخت و چهار مساوی به دست آورده است و این یعنی از 18 امتیاز ممکن فقط 4 امتیاز گرفته است. از این رو جدال سایپا با پرسپولیس علاوه بر سه امتیاز می تواند سایپا را از بحران نبردن نیز نجات دهد. این تیم در شش بازی اخیر تنها 4 گل زده و 9 گل خورده است که این هم نتیجه خوبی برای علی دایی و تیمش به حساب نمی آید. البته که اینروزها به شدت از اشتباهات داوری علیه تیمش عصبانی است و این موضوع را در عدم نتیجه گیری تیمش دخیل می داند.

 


سنگ و کاغذ


تیم های علی دایی تقریبا سبک و روش خاصی بازی می کنند. تیم های او دونده و با قدرت بدنی بالا هستند. تیم های علی دایی منظم و جنگنده هستند و حریف را تحت فشار قرار می دهند. می توان بازی این تیم را به سنگ تشبیه کرد اما این تیم مانند سنگ در «سنگ، کاغذ و قیچی» بازی کودکانه و قدیمی است که می تواند قیچی را ببرد اما در برابر کاغذ می بازد. بازی پرسپولیس برانکو -تا قبل از بازی روز سه شنبه که غیرقابل پیش بینی است- از جنس کاغذ بوده که هر بار توانسته تیم های علی دایی را ببرد. از نظر سبک تیم برانکو فوتبالی شناور و تکضرب و با سرعت بالا را بازی می کند. نکته دیگر این که هم دایی و هم برانکو تیمشان را بر اساس تاکتیک خودشان به میدان می فرستند و از آن مربیانی نیستند که تیمشان را براساس تاکتیک های حریف آرایش می کنند. با این وجود تاکتیک قدرتی و جنگجویانه دایی هنوز نتوانسته در برابر سیستم سرعتی و منظم برانکو به موفقیت برسد اما سه شنبه می تواند روز متفاوتی برای شهریار و یارانش باشد.

 


دیدار اول؛ مساوی درقم


اولین دیدار مستقیم علی دایی و برانکو 24 مهر ماه 1394 و در ورزشگاه یادگار امام شهر قم انجام شد. در این بازی صبا با تک گل محمد قاضی تا آخرین دقایق پیروز بازی بود اما در نهایت گل دقیقه 85 مهدی طارمی بازی را به مساوی کشاند. نکته جالب این است که در چهار بازی رودرروی دایی و برانکو این تنها مسابقه ای است که تیم علی دایی موفق شده به تیم برانکو گل بزند و در بازی پیش بیفتند.

 


دیدار دوم؛ اولین شکست دایی


بازی برگشت دو تیم صبا و پرسپولیس جمعه 21 اسفند سال 94 در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در این بازی اما پرسپولیس برانکو به اولین برد خود برابر تیم های علی دایی رسید و با تک گل فرشاد احمدزاده سه امتیاز این بازی را به دست آورد.

 


دیدار سوم؛ سه گل در آزادی


سومین دوئل علی دایی و برانکو ایوانکوویچ نیز مثل اولین مسابقه دو تیم در روز 24 مهر سال 95 رقم خورد. علی دایی در لیگ شانزدهم هدایت تیم نفت تهران را به عهده داشت و در هفته هشتم باید در ورزشگاه آزادی سومین جدال مستقیم را با برانکو تجربه کند. پرسپولیس که در این فصل قهرمان شد در این بازی توانست با سه گل حسین ماهینی، مهدی طارمی و کمال کامیابی نیا نفت را شکست دهد تا برانکو به دومین برد پیاپی اش برابر دایی دست یابد.

 


دیدار چهارم؛ آخرین شکست


آخرین بازی دو تیم نیز با برد برانکو به پایان رسید. در هفته بیست و سوم لیگ شانزدهم و در مسابقه برگشت دو تیم نفت و پرسپولیس که در ورزشگاه تختی برگزار می شد پرسپولیس با دو گل سروش رفیعی و مهدی طارمی توانست نفت را با دو گل شکست دهد.

 


غیبت بهترین گلزن دوئل های دایی و برانکو


مهدی طارمی بهترین گلزن بازی های مستقیم دایی و برانکو است. او در چهار رودررویی برانکو و دایی توانسته 3 گل به ثمر برساند. اما جالب اینجا است که طارمی در بازی روز سه شنبه برابر سایپا محروم است.

 

 

دیدگاه‌ها