کد خبر : 1473667 | 21 آبان 1396 ساعت 17:36 | 35K بازدید | 0 دیدگاه

پلی آف آسیا در انتظار شاگردان قلعه نویی؛

ذوب آهن جانشین نفت تهران در لیگ قهرمانان

ذوبی های اصفهانی با حذف نفت تهران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد.

ذوب آهن جانشین نفت تهران در لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، نفت تهران با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را کسب کرده بود اما با توجه به نقص در مدارک این باشگاه، کمیته صدور مجوز حرفه ای ترجیح داد تا مجوز این تیم بحران زده را صادر نکند و به این ترتیب نفت تهران شانس حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده را از دست داد.


بر اساس آیین نامه فدراسیون فوتبال آسیا در صورت حذف یکی از نمایندگان به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه ای سازی، بر اساس جدول رده بندی فصل گذشته لیگ ها تیم های بعدی در جدول رده بندی در اولویت برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان هستند و در صورتیکه بتوانند مجوز حرفه ای سازی را کسب کنند، می توانند در لیگ قهرمانان شرکت کنند. این روند تا تیم هشتم لیگ برتر(نصف تیم های حاضر در لیگ) ادامه پیدا می کند اما به دلیل اینکه ذوب آهن توانسته مجوز لازم را کسب کند، مشکلی برای حضور در مسابقات فصل آینده دارد.


با توجه به اینکه سهمیه فصل آینده سهمیه ایران 3+1 یا 2+2 خواهد بود، ذوب آهن اصفهان برای حضور در مرحله گروهی قطعا در دیدار پلی آف شرکت خواهد کرد و شانسی برای صعود مستقیم به این مرحله خواهد داشت اما با این وجود ذوبی ها مطمئنا از این موضوع خوشحال خواهند بود که با ضعف باشگاه نفت تهران در برطرف کردن نواقص خود توانستند حضور پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا را همچنان ادامه دهند.

دیدگاه‌ها