کد خبر : 1475730 | 01 آذر 1396 ساعت 14:37 | 20.9K بازدید | 0 دیدگاه

شباهت استعفای طاهری و کاشانی

مدیرعامل مهمتر از عابر بانک است

جدایی و استعفای علی اکبر طاهری از مدیرعاملی پرسپولیس شباهت های زیادی به جدایی حبیب کاشانی بعد از قهرمانی این تیم در لیگ هفتم دارد.

مدیرعامل مهمتر از عابر بانک است

به گزارش "ورزش سه" امروز به طور رسمی با استعفای علی اکبر طاهری موافقت شد تا پرسپولیس باردیگر طبق روال سال های قبل در پروسه پرچالش انتخاب مدیرعامل قرار بگیرد. اتفاقی که این باشگاه خاطرات خوشی از آن ندارد.


طاهری مثل کاشانی


حبیب کاشانی در سال 1386 به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد. او عضو شورای شهر تهران بود و به نوعی این باشگاه در آن زمان با توجه به خطوط سیاسی که کاشانی روی آن حرکت می کرد به شهرداری تهران نزدیک شد. کاشانی کار را با حمید استیلی به عنوان سرمربی آغاز و بازیکنان مطرحی را هم به تیم اضافه کرد. بازیکنانی مثل سپهرحیدری، محسن خلیلی، محمدنصرتی، عباس آقایی و ...که در نهایت پرسپولیس را بعد از هفت سال به مقام قهرمانی لیگ برتر رساندند. کاشانی اما قبل از آغاز لیگ افشین قطبی را به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم نشاند که هر چند همین موضوع تا پایان فصل حواشی زیادی را به وجود آورد اما در نهایت پایان خوشی داشت. کاشانی در پایان لیگ و بعد از قهرمانی از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا داد و جایگاه او به داریوش مصطفوی رسید.
استعفای طاهری هم تقریبا چنین شرایطی را دارد. پرسپولیس فصل گذشته قهرمان شد اما طاهری در حالی که می توانست همراه این تیم به دومین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر و افتخاری جالب توجه دست پیدا کند از سمت خود کناره گیری کرد. او مثل کاشانی توانست پرسپولیس را در فضایی نسبتا آرام و به دور از بحران اداره کند –البته نسبت به مدیرعاملان قبلی چون به هر جهت دوران مدیریت حبیب کاشانی و علی اکبر طاهری خالی از چالش و مساله نبوده است. با این وصف اما پرسپولیس بعد از رفتن کاشانی دچار مشکلات عدیده شده و باردیگر از اوج سقوط کرد اتفاقی که امروز این نگرانی را بعد از استعفای طاهری  به وجود آورده که این تیم باردیگر به روزهای تلخ گذشته بازگردد.


دوران پسا طاهری


حبیب کاشانی استعفا کرد اما مصطفوی توانست افشین قطبی را که ماندنش یک چالش بزرگ بود روی نیمکت حفظ کند. پرسپولیس در نقل و انتقالات هم تعدادی از ستاره های مطرح آن زمان مثل علی کریمی و ابراهیم توره و... را به خدمت گرفت اما در نهایت آنچه به دست آمد نتیجه ای جز شکست نبود. حالا اما بعد از رفتن طاهری پرسپولیس در وضعیتی مشابه آن روزها قرار گرفته است هرچند فعلا کار دست حمیدرضا گرشاسبی عضو هیات مدیره پرسپولیس و یکی از مدیران باتجربه در زمینه ورزش است. اما آنچه باعث نگرانی می شود این است که در سال 87 و بعد از قهرمانی پرسپولیس این باشگاه با تزریق کمک های مالی حسین هدایتی توانست قطبی را با مبلغی بالا نگه داشته و ستاره هایی مثل کریمی را به تیم بازگرداند. در مجموع کمک های مالی هدایتی نقش زیادی در بسته شدن آن تیمی داشت که پر از ستاره بود و در نتیجه گیری به هیچ توفیقی نرسید. اکنون نیز اتفاق مشابهی در حال رخ دادن است و حسین هدایتی قصد دارد در ادامه راه پرسپولیس با کمک های مالی اش در این تیم نقش ایفا کند. اینکه او در تمدید قرارداد برانکو و بازیکنان و حتی جذب بازیکن جدید اقداماتی را در این زمان انجام داده موضوعی است که به راحتی می توان از صفحه اینستاگرام او فهمید.


مدیرعامل مهمتر از عابربانک


نتایج پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر یک واقعیت بزرگ را نشان می دهد و آن اینکه با وجود مشکلات مالی عدیده و با وجود آنکه بسیاری فکر می کنند تنها مشکل فوتبال ایران پول است اما این موضوع در عمل درست نیست چرا که هدایتی در لیگ هشتم کمک های مالی مناسبی به پرسپولیس کرد اما تیم عملا هیچ نتیجه ای نگرفت درحالی کاشانی در فصل قبل از آن با امکانات مالی به مراتب کمتر توانست تیمی متحد برای رسیدن به قهرمانی بسازد. این واقعیت حتی در زمان حضور هدایتی در استیل آذین هم خودش را نشان داد  که پول تنها راه موفقیت در فوتبال نیست.

دیدگاه‌ها