کد خبر : 1476048 | 03 آذر 1396 ساعت 11:42 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

صنعت نفت آبادان - سپاهان

طوفان زرد به آبادان رسید

شاگردان کرانچار بعد از برد درخشان مقابل تراکتورسازی می خواهند با شکست صنعت نفت، برای اولین بار در این فصل، دو برد متوالی را تجربه کنند.

طوفان زرد به آبادان رسید

به گزارش "ورزش سه"، صنعت نفت آبادان و سپاهان امروز در حالی به مصاف هم می روند که دو تیم عملکرد خوبی در هفته گذشته داشته اند. آبادانی ها روند بردهای متوالی پیکان را متوقف کردند و سپاهان بعد از مدتها یک برد پرگل و دلچسب را تجربه کرد تا از بحران خارج شود. حالا سپاهان با ستاره های اوج گرفته اش می خواهد طوفان زرد را به آبادان نیز برساند؛ اما قطعا شاگردان کمالوند حریف دست و پا بسته ای نخواهند بود و نمی خواهند در این بازی خانگی امتیاز از دست بدهند. این بازی نکته جذابی در دل خود دارد و آن دربی عراقی های حاضر در لیگ برتر ایران است، کرار جاسم محمد در تیم صنعت نفت و مروان حسین در تیم سپاهان باید رو در روی هم قرار بگیرند. لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی صنعت نفت در فوتبال ایران موفق شده با تیم های فولاد و سپاهان قهرمان شود. لوسیانو پریرا هم برای بازی برابر سپاهان انگیزه های زیادی دارد تا بازهم ارزش های خود را نشان بدهد. او پیش از این سابقه قهرمانی در لیگ برتر را با طلایی پوشان دارد. 

 


صنعت نفت آبادان:


صنعت نفت آبادان که هفته گذشته موفق شد با تساوی یک بر یک مقابل پیکان، روند بردهای متوالی این تیم را متوقف کند، حالا باید به مصاف سپاهانی برود که بعد از برد 3 بر صفر برابر تراکتورسازی در حال تبدیل شدن به همان طوفان زرد معروف است. البته استعفای صوری فراز کمالوند بعد از بازی با پیکان شوک مقطعی را به این تیم داد تا توجه مدیران صنعت نفت را بیش از پیش به تیمش جلب کند. به هرشکل بازی در آبادان برای هر تیمی سخت خواهد بود و کمالوندی که با شاگردانش توانست ترمز پیکان را بکشد، قطعا می تواند مقابل سپاهان اوج گرفته نیز تیم دست و پا بسته ای نباشد. زرد پوشان آبادانی تنها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه زیر نظر کمالوند تمرین کردند و دوری این سرمربی از تمرینات و شرایط نامشخص صنعت نفت آبادان طی هفته گذشته اتفاقی است که می تواند مایه نگرانی هواداران این تیم باشد. صنعت نفت تا پیش از این بازی با 14 امتیاز در رده نهم قرار دارد.

 


آمار:


آبادانی ها در این فصل 6 بار به عنوان میزبان به میدان رفته اند که 3 برد، یک تساوی و 2 باخت حاصل کار آنها بوده است. شاگردان کمالوند تنها در 4 بازی موفق به ثبت کلین شیت شده اند و در30 دقیقه پایانی بازی های خود، پرنوسان ظاهر شده اند. آنها در این بازه زمانی 6 گل به ثمر رسانده و 4 گل دریافت کرده اند. خط حمله صنعت نفت در این فصل هنوز توقعات را برآورده نکرده و با 11 گل زده عملکرد قابل قبولی نداشته است.

 


ترکیب احتمالی:


داوود نوشی صوفیانی، آگوستو سزار، مرتضی اسدی، حسین ساکی، مسعود ابراهیم زاده، میلاد جهانی، علی عبدالله زاده، کرار جاسم، زبیر نیک نفس، محمدامین درویشی، لوسیانو پریرا 

 


موثرترین بازیکن: 


لوسیانو پریرا با ۴ گل بهترین گلزن آبادانی هاست و کرار جاسم نیز با ارائه بازی های خوبش نقش تعیین کننده ای در ترکیب تیمش دارد. باتیستا دیگر بازیکن خارجی این تیم نیز از مهره های اصلی کمالوند به حساب می آید که در بازی امروز به دلیل محرومیت حضور نخواهد داشت. مرتضی اسدی نیز در قلب خط دفاعی مهره قابل اعتماد آبادانی هاست و محمد شادکام هم می تواند تعویض طلایی کمالوند باشد.

 


سپاهان:


سپاهان در حالی به مصاف صنعت نفت آبادان می رود که بالاخره توانست بعد از هفته ها ناکامی، یک برد دلچسب را به دست بیاورد و با نتیجه 3 بر صفر تراکتورسازی را با شکست بدرقه کند. سپاهان در هفته یازدهم علی رغم نمایش خوب مقابل پیکان با تک گلی که در دقیقه 94 دریافت کرد، بازنده از زمین مسابقه بیرون آمد ولی با کسب سه امتیاز بازی خانگی مقابل تراکتور به شرایط بد خود پایان داد و حالا با روحیه مضاعفی به آبادان آمده است. 

 


آمار:


سپاهانی ها در 5 بازی که مهمان بوده اند یک بار برنده، 3 بار بازنده و یک بار نیز با نتیجه مساوی از زمین خارج شده اند. جالب است بدانید شاگردان کرانچار تنها تیمی هستند که در 11 هفته گذشته تنها یک بار موفق به گلزنی در نیمه اول شده اند. سپاهان در 12 بازی خود همیشه در 30 دقیقه های پایانی آسیب پذیر بوده و از 11 گل خورده خود، 8 گل را در این بازه زمانی دریافت کرده است. آنها 4 بار نیز موفق به ثبت کلین شده اند. 

 


ترکیب احتمالی:


پدرو هنریکه اولیویرا، مهدی رحیمی، عارف غلامی، میلاد سرلک، علی کریمی، سعید آقایی، رسول نویدکیا، مروان حسین، ساسان انصاری، حسین پاپی، جلال‌الدین علی‌محمدی

 


موثرترین بازیکن:

 

سپاهان جلال الدین علی محمدی را با 4 گل زده به عنوان بهترین گلزن در ترکیب خود می بیند  و حسین پاپی نیز با ارائه بازی های خوبش به یکی از مهره های کلیدی سپاهان تبدیل شده است. ساسان انصاری هم هفته قبل دبل کرد تا بالاخره شاهد گلزنی این بازیکن نیز باشیم. علی کریمی یکی از گلهای سپاهان مقابل تراکتور را  به ثمر رساند تا بازی خوبش را تکمیل کرده باشد. رسول نویدکیا هم بعد از مدتها در ترکیب تیمش درخشید تا مثل سابق نقش محوری را در سپاهان داشته باشد. شاهین ثاقبی بعد از محرومیت در دیدار قبل می تواند در ترکیب تیمش باشد و مهرداد محمدی و رضا میرزایی نیز می توانند تعویض های طلایی کرانچار در بازی امروز باشند.

 


دیدار دو تیم ساعت 16:45 امروز با قضاوت محمدحسین زاهدی فر و کمک های بابک عباسقلی‌زاده و محمدرضا مدیرروستا در ورزشگاه تختی آبادان برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها