کد خبر : 1479587 | 18 آذر 1396 ساعت 09:55 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

۲ نفر جان باختند، جست و جو در منطقه همچنان ادامه دارد

سرنوشت مبهم ۷ کوهنورد خراسانی در اشترانکوه

همچنان ۷ نفر از تیم کوهنوردی خراسانی که در اشترانکوه دچار حادثه شدند، خبری در دست نیست.

سرنوشت مبهم ۷ کوهنورد خراسانی در اشترانکوه

به گزارش"ورزش سه"، با شروع فصل سرما و بارش برف در مناطق کوهستانی، برخی افراد که سابقه اندکی هم در کوهنوردی دارند، به صورت تیمی راهی ارتفاعاتی می شوند که ممکن است به قیمت جانشان تمام شود. 


روز گذشته فدراسیون کوهنوردی در بیانیه ای نوشت: «تیمی از کوهنوردان خراسانی که سه روز پیش عازم صعود به ارتفاعات «اشترانکوه» لرستان شده بودند، به دلیل شرایط نامساعد جوی و ریزش بهمن در مسیر بازگشت دچار حادثه شده اند. جست و جوها توسط تیم‌های امدادی منطقه در جریان است و زارعی رئیس فدراسیون نیز عازم لرستان شده است.»


طبق آخرین اخبار و اطلاعات از این تیم کوهنوردی ۹ نفره، پیکر بی جان ۲ نفر که در بهمن گرفتار شده بودند، پیدا شده است. یکی از این ۲ نفر که جان خود را از دست دادند، مرتضی غلامپور دارای نشان پلنگ برفی فدراسیون کوهنوردی بود. 


از همان ساعات اولیه انتشار این خبر نیروهای امدادی هلال احمر استان لرستان و شهرستان ازنا و همچنین کوهنوردان استان در عملیات جست و جو فعال و در تلاش هستند تا اثری از ۷ کوهنورد مفقود شده پیدا کنند که به نظر هنوز خبری از آنها در دسترس نیست.

 

1258741


رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی که روز گذشته به دستور وزیر ورزش و جوانان راهی منطقه اشترانکوه شده بود، امروز اعلام کرد در روز دوم جستجوها شرایط آب و هوایی برای جستجو مساعد است و بارشی وجود ندارد. همچنین سه بالگرد در منطقه برای آغاز کار حضور دارند.


وی ادامه داد: یک تیم از صبح زود به بالا اعزام شد و یک تیم 20 نفره امدادی هم با کاملترین تجهیزات آماده اعزام هستند. امیدواریم بتوانیم امروز خبرهای خوبی را بشنویم و از مردم عزیز هم درخواست داریم دعا کنند.


وزیر ورزش هم با شنیدن این خبر به ماجرا ورود کرده است. مسعود سلطانی فر در پیامی که بامداد امروز منتشر کرد، نوشته است: «خبر ناگوار حادثه بهمن برای گروهی از  کوهنوردان عزیز کشور در ارتفاعات اشترانکوه ، جمعه تلخ و ناگواری را برای من و همکارانم در ورزش کشور و مسئولین استان لرستان رقم زد. از صبح جمعه همزمان با اطلاع از خبر مفقود شدن کوهنوردان خراسانی، در مسیر بازگشت  از ارتفاعات اشترانکوه، در تماس های پیاپی با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و مقامات کشوری و استانی ، پیگیر آخرین وضع عملیات امداد و نجات کوهنوردان حادثه دیده در اشترانکوه بودم. از رییس فدراسیون کوهنوردی خواستم در استان و محل حادثه حاضر شود و در آخرین تماسم ساعت یازده امشب (جمعه شب)، پیگیر اقدامات فدراسیون و گروه های کوهنوردی اعزامی از استان های مختلف بودم. شنبه عملیات جستجو به کمک مقامات و جمعیت هلال احمر و پشتیبانی هوایی برای یافتن حادثه دیدگان ادامه می یابد. لحظات سختی را خانواده های این عزیزان می گذرانند. از صمیم قلب با آنها همدرد هستم امیدوارم دیگر شاهد این حوادث دردناک در جمع کوهنوردان عزیز نباشیم.»


همچنین جلسه مدیریت بحران اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی جهت پیگیری وضعیت کوهنوردان مفقود شده خراسانی و اعزام نیروهای پشتیبانی صبح امروز تشکیل شده و باید دید در نهایت عملیات جست و جو به کجا می انجامد. همه چشم انتظار معجزه هستند تا از ۷ کوهنورد مفقود شده، حداقل چند تن از آنها زنده از زیر بهمن بیرون بیایند.

دیدگاه‌ها