کد خبر : 1482167 | 29 آذر 1396 ساعت 16:38 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

پس از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال مشخص شد

محمد اسلامیان آخرین عضو هیات رئیسه فدراسیون

مجمع عمومی سالانه فدراسیون فوتبال از ساعت 14:30 با حضور وزیر ورزش آغاز شد.

محمد اسلامیان آخرین عضو هیات رئیسه فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از عصر امروز آغاز شد. مراسمی که طی آن آخرین عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز انتخاب خواهد شد. 

 


* از ساعت 14 مهمانان یکی پس از دیگری وارد محل برگزاری مراسم شدند. 

 

* رئیس فدراسیون فوتبال و دبیر وی که میزبانان اصلی مراسم امروز محسوب می شوند زودتر از سایرین در محل برگزاری مراسم حاضر بودند. 

 

* مدیران عامل باشگاه ها، اعضای هیات رئیسه، روسای هیات ها، معاون قهرمانی وزارت ورزش، نماینده بازیکنان (سیدجلال حسینی) و ... پانزده دقیقه پیش از آغاز مراسم حضور یافتند. 

 

* وزیر ورزش و جوانان، جزو آخرین مهمان هایی بود که راهی مجمع شد. 

 

* پس از آغاز مراسم محمدرضا ساکت به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال شروع به سخنرانی کرد. او با اعلام اینکه 61 نفر از 63 نفر واجد شرایط در مجمع حضور دارند و به این ترتیب مجمع رسمیت پیدا می کند، سخنانش را ادامه داد.

 

* او همچنین با بیان اینکه وزیر ورزش در بخشی از مجمع سخنرانی خواهد کرد گفت: با وجود تاخیر وزیر، با درخواست آقای داورزنی مجمع را آغاز می کنیم تا بعدا وزیر ورزش به جمع اضافه شود.

 

* ساکت بعد از ورود وزیر ورزش، به او خوشامد گفت و از راهنمایی های او در مدت زمان اخیر تقدیر و تشکر کرد.

 

* کلیپی بلند مدت از اقدامات فدراسیون فوتبال در یک سال اخیر پخش شد. 

 

* گزارشی کامل از حضورهای فوتبال ایران در رده های پایه و بزرگسالان در رقابت های بین المللی و در یک سال اخیر در این کلیپ به تصویر کشیده شد. 

 

* پس از پخش این کلیپ، مهدی تاج ضمن خوشامدگویی به نفرات حاضر صحبت های ابتدایی را به انجام رساند. 

 

* پس از تاج، نوبت به مسعود سلطانی فر رسید تا به ایراد صحبت های خود بپردازد. 

 

* وزیر ورزش پیام تبریک خود را به فدراسیون فوتبال بابت افتخارات یک فصل اخیر این فدراسیون در رده های پایه و بزرگسالان، همچون صعود پنج تیم ایران به مسابقات جهانی و کسب عنوان بهترین فدراسیون آسیا، عرضه داشت. وی از رسانه ها نیز بابت انعکاس اخبار و رویدادها و انتقادات و پیشنهادات و البته حضور به موقع آنها که در نهایت باعث پیشرفت فوتبال شده اند، تشکر کرد. 

 

* سلطانی فر در صحبت های خود به وضعیت مالی و مالیاتی باشگاه های مختلف نیز اشاره کرد و اعتقاد دارد وضعیت این باشگاه ها باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد. وزیر ورزش معتقد است عدم برنامه ریزی در این موارد باعث شده تا مالیات بسیاری از باشگاه ها علی الراس محاسبه شود و همین موضوع وضعیت مالی باشگاه ها را پیچیده تر کرد. 

 

* وزیر ورزش در رابطه با قرعه کشی رقابت های جام جهانی 2018 معتقد است: قرعه سختی نصیب ما شد و شاید حضور تیم هایی نظیر پرتغال و اسپانیا باعث شود خیلی ها ناامید شوند اما اگر به گذشته نیز رجوع کنیم می بینیم در هر دوره ای که حضور داشتیم قرعه سختی نصیب ما شده و در نهایت ما توانستیم در برابر بزرگترین تیم های دنیا به بازی بپردازیم. 

 

* سلطانی فر ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که انجام شده و بازی های تدارکاتی که برای حضور موفق در جام جهانی در نظر گرفته شده است، امیدوارم بتوانیم در همین گروه مشکل نیز نتیجه مورد نظر را به دست بیاوریم. وضعیت مالی تدارک تیم ملی نیز مشخص شده و در حال تامین آن هستیم تا بتوانیم بدون مشکل راهی جام جهانی شویم. 

 

* وی در رابطه با مجمع فدراسیون فوتبال گفت: برخی اخباری که در رابطه با زد و بندها و پشت پرده به گوش می رسد نگران کننده است اما به دنبال این هستیم تا در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این روند را تغییر دهیم. نیاز به اراده و عزم عمومی داریم و امیدوارم تا با همین روند رو به رشد پیش برویم. ما مدت هاست در رنکینگ فیفا، تیم اول آسیا محسوب می شویم. در رابطه با اقتصاد ورزش نیز برنامه ریزی هایی انجام شده است. برنامه هایی همچون سیاست های تشویقی برای حضور اسپانسرهای مختلف در عرصه ورزش. ما نباید خودمان را محدود به منابع دولتی کنیم. بخش خصوصی حقیقی رقمی بسیار بیشتر از آنچه این روزها می بینیم می تواند در ورزش سرمایه گذاری کند. 

 

* وقتی تراز مالی بسیاری از باشگاه های بزرگ دنیا را می دیدم، ارتباط با کمپانی های مختلف، استفاده از برند این باشگاه ها برای درآمدزایی، استفاده از اسپانسرهای واقعی و ... باعث شد تا آنها به رقمی بسیار بالا برای اداره تیم ها دست پیدا کنند.

 

* پس از صحبت های وزیر ورزش، نوبت به حسابرسی فدراسیون فوتبال بود تا در این باره گزارشی ارائه شود. 

 

* در میان گزارش مربوط به حسابرسی عنوان شد فدراسیون فوتبال در سال های اخیر دو ساختمان در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار داده؛ اما هنوز مدرک و سندی درباره همکاری فدراسیون با این باشگاه ها در این رابطه پیدا نشده است. 

 

* نکته جالب در رابطه با این قسمت مراسم این است که به محض آغاز گزارش حسابرسی، پخش زنده مراسم از سایت های فدراسیون فوتبال و سازمان قطع شد!

 

* در حالی که قبل از مراسم اعلام شده بود، گزارش حسابرسی در اختیار رسانه‌ها قرار نخواهد گرفت، به دلیل اعتراض خبرنگاران، صدای جلسه برای اهالی رسانه باز شد.

 

* به گفته حسابرس مستقل، هنوز اسناد و مدارک ساختمان‌های مورد استفاده استقلال و پرسپولیس که متعلق به فدراسیون فوتبال بوده، ارائه نشده است.

 

* سپس مهدی تاج از اعضای مجمع درخواست کرد که اگر صحبتی با وزیر ورزش دارند، انجام دهند و وزیر پاسخ آن ها را بدهد.

 

* برادران، رییس هیات فوتبال خراسان رضوی، با انتقاد از گزارش حسابرس مستقل گفت: در این حسابرسی حق پخش تلویزیونی ارائه نشده است و او باید این موضوع را رعایت کند. غیر فعال شدن شرکت افق سبز فوتبال درست نیست، بلکه این شرکت باید منحل می شد. قدردان فدراسیون هستیم که این شرکت را غیر فعال کرد؛ اما باید آن را منحل کند. ساختمان دو باشگاه هم مسئله‌ای شده است. اگر فدراسیون نمی‌تواند ساختمان استقلال و پرسپولیس را پس بگیرد، ما خودمان این کار را می کنیم. این ساختمان ها متعلق به همه فوتبال است.

 

* سعید آذری، مدیرعامل ذوب آهن نیز با تقدیر از تلاش‌های وزارت ورزش برای حضور ذوب آهن، استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: مهم‌ترین مطالبه فوتبال، حق پخش فوتبال است. فوتبال یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های پول‌ساز است. وزیر محترم اشاره کردند که تراز مالی باشگاه‌های بزرگ را مشاهده کرده‌اند. قسمت اعظم درآمد باشگاه‌های بزرگ جهان از طریق حق پخش تلویزیونی است. از طرف مدیران باشگاه‌ها درخواست می‌کنم که مجلس محترم حق فوتبال را بگیرد. 

 

* آذری در رابطه با بازیکنان سرباز نیز به صحبت پرداخت و گفت: باشگاه‌های سازنده مانند ذوب ‌آهن، فولاد خوزستان و ... درگیر نگه داشتن بازیکنان جوان خود در سنین سربازی هستند. آن ها به راحتی در یک باشگاه خاص نظامی جذب می شوند. باید یک راهکار اساسی وضع شود که بازیکنان خود را حفظ کنند.

 

* شهره موسوی مدیرعامل باشگاه بادران در این جلسه به صحبت پرداخت و گفت: خوشحالم به عنوان اولین زن که مدیرعامل  یک باشگاه حرفه‌ای است و از طریق بخش خصوصی در مجمع حضور دارم. آقای وزیر شما فرمودید که برای پیشرفت فوتبال باید بخش خصوصی فعال شود. ما به عنوان یک باشگاه تمام بودجه را خودمان تامین می‌کنیم و برای سازندگی فوتبال تلاش می کنیم. خیلی از اوقات خیلی از مسائل بخش خصوصی نادیده گرفته می‌شود. اگر قرار است درآمدی وجود داشته باشد، تبلیغات دور زمین از تیم ها گرفته شده است. ما تمام هزینه های مربوط به پخش بازی‌ها را خودمان پرداخت می کنیم. ما از جای دیگری برند نگرفتیم که درآمدزایی داشته باشیم. می خواهیم برند شرکت‌مان را در دور زمین تبلیغ کنیم.

 

او در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه ها به صحبت پرداخت و گفت: می‌توانستیم در بازی با پرسپولیس از بانوان طرفدار بادران استفاده کنیم. در این بازی اجازه حضور من را هم ندادند. در شهر جم نمایندگان زن هم به ورزشگاه می روند. امیدوارم به همت شما این مشکل حل شود و بتوانیم بخش خصوصی را حمایت کنیم و در عمل آن را مشاهده کنیم.

 

* کریمویی، مدیرعامل پدیده مشهد، مدیر دیگری بود که در این مراسم به صحبت پرداخت: الحمدالله نتایج خیلی خوب است و باشگاه ها نقش زیادی در این  نتایج داشتند؛ ولی وضعیت مالی باشگاه ها خوب نیست. ما قابلیت برنامه ریزی نداریم و فقط کار را به صورت روزمره ادامه می دهیم. ما باید به دنبال یک درآمد جامع و کامل باشیم. باشگاه پدیده یک باشگاه صددر صد حرفه ای است و در تمام سطوح فعالیت می‌کند. با یک برنامه مشخص می توانیم درآمدزایی کنیم و به آن اتکا کنیم.

 

* سنجابی، رییس هیات فوتبال ایلام نیز خطاب به وزیر ورزش گفت: متاسفانه اعتباری برای فعالیت هیات‌های فوتبال اختصاص داده نشده است. با توجه به اینکه استان‌های ما درآمد خاصی ندارند، باید مبلغی را اختصاص بدهیم. انتظار داریم برای ورزش های روستایی و همگانی هم بودجه ای را در نظر بگیرید و به ما گفتند برای هیات های فوتبال بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است. خواهش من از وزیر ورزش این است که یک سالن و زمین را با قیمت دولتی در اختیار هیات‌های فوتبال بگذارند که بتوانیم خدماتی را به مردم ارائه دهیم. نمی خواهیم مجانی به ما سالن بدهند.

 

* پس از اعلام این پرسش ها وزیر ورزش شروع به پاسخگویی کرد و در رابطه با پرسش ها گفت: گزارش حسابرسی را قبلا مطالعه کرده بودم. اگر چه مواردی وجود دارد؛ اما امیدوار کننده است. عملکرد فدراسیون به سمت شفاف سازی می رود. شرکت هایی که در بخش خصوصی کار کرده باشند، می دانند که این موارد که به صورت اما و اگر مطرح شده، همیشه وجود دارد؛ ولی جا دارد به خاطر شفاف سازی از کادر اجرایی فدراسیون تشکر می کنم.

 

او با اشاره به بحث حق پخش تلویزیونی گفت: این یک چالش چندین ساله است. در هنگام تصویب قانون ششم توسعه، تصویب کردم در سال اول برنامه با صدا و سیما به یک توافق برسیم و در قالب لایحه به تصویب برسانیم. در یک کارگروه مشترک با صدا و سیما، آقای شهریاری معاون صدا و سیما و داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش فعالیت کردند. مجلس هم به ما کمک کرد. به شخصه چهار یا پنج جلسه با آقای علی عسگری برگزار کردم تا فوتبال به حق خود برسد. سه، چهار روز پیش، پیشنهاد خودمان را به آقای علی عسگری فرستادیم و بند به بند مشخص کردیم. منتظر پاسخ او هستیم. فکر می کنیم بتوانیم با تعامل و به دور از چالش و کش مکش با عقل و تدبیر آن را حل کنیم. در همه زمینه ها و نه در زمینه فوتبال، در یک جامعه متشنج، توسعه رخ نمی دهد. توسعه در یک فضای آرام رخ می دهد و همه به فکر توسعه ملی خواهند بود. با این رویکرد کارمان را شروع کردیم و با حسن نیتی که در همه فدراسیون ها بود، شاهد یک فضای آرام توام با تعامل و هم فکری هستیم و فکر می کنیم با صدا و سیما بتوانیم کار را جلو ببریم و مشکلات را حل کنیم. دنبال این نیستیم که در یک کش مکش از ابزار قدرت استفاده کینم. همه تلاش بر این است که در سال اول برنامه ششم توسعه این مشکل را حل کنیم.

 

* پس از پاسخگویی وزیر ورزش، وی به دلیل حضور در جلسه ای در دفتر رییس جمهور از اعضای مجمع عذرخواهی کرد و از سالن خارج شد. پیش از خروج سلطانی فر از مراسم، مهدی تاج از او خواست که بودجه‌ای را برای هیات های فوتبال اختصاص بدهد که وزیر ورزش در پاسخ گفت: نام هیات‌های فوتبال در این بودجه وجود دارد و فدراسیون باید به هیات ها کمک کند.

 

* انتخاب حسابرس توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درخواست بعدی بود که مطرح شد و اعضای مجمع نیز با رای مثبت به آن، انتخاب حسابرس را به هیات رئیسه واگذار کردند. 

 

* پس از این موضوع، خرانه دار فدراسیون فوتبال در رابطه با هزینه های مربوط به مقدمات حضور تیم ملی در جام جهانی گفت: در سالی که تیم ملی در جام جهانی حضور دارد، حدود ۶۳ میلیارد تومان برای تیم ملی هزینه خواهد شد. البته ما فکر می کنیم که امسال کسری بودجه هم داشته باشیم. ما برای سال جدید نیاز به ۸۷۷ میلیارد تومان داریم که امیدواریم از طریق بخش های مخلتف این مبلغ تامین شود.

 

* او درباره وضعیت ساختمان استقلال و پرسپولیس نیز توضیح داد: فدراسیون فوتبال به ثبت نرسیده بود و نمی‌توانست درباره این دو ساختمان تعیین وضعیت کند. خوشبختانه در تاریخ سوم خرداد ۱۳۹۶ فدراسیون فوتبال را ثبت کردیم. کارشناس دادگستری به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس معرفی شده و قرار است این دو موضوع در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تعیین  و تکلیف شود.

 

* سلیمانی در ادامه درباره درآمدزایی از طریق تبلیغات محیطی ورزشگاه آزادی گفت: امیدواریم تا سال‌های آینده تمام ابهامات برطرف شود. متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم حساب‌های خودمان را از باشگاه‌ها بگیریم. مدیرانی که قبلا باید به وظایف خود عمل می‌کردند، الان حضور ندارند و حق شرکت در مسابقات پرداخت نشده است.

 

* پس از صحبت های خزانه دار فدراسیون فوتبال برادران رییس هیات فوتبال خراسان رضوی، خطاب به سلیمانی خزانه دار فدراسیون فوتبال گفت: ای کاش صورت های مالی خزانه دار مطرح می‌شد و سپس حسابرس مستقل گزارش می داد. در بحث کمک های فیفا پیش‌بینی کردیم که پنج برابر رشد داشته باشیم. این یک هدف گذاری بزرگ است. الان ۱۰ میلیارد درآمد داشتیم؛ اما پیش‌بینی می‌کنیم بیشتر شود. ما الان نمی‌توانیم بودجه را تصویب کنیم. از دوستان می خواهم آن را تصویب نکنند. چون درآمد ما ۶۷ میلیارد تومان است؛ ولی هزینه‌ها ۷۱ میلیارد تومان است. باید مشخص شود چهار میلیارد از کجا مشخص می شود. در این بودجه کمک های دولت، AFC  و ... کم شده است. خیلی بد است که بودجه ما کسری داشته باشد. ۲۲ میلیارد تومان از ۶۷ میلیارد تومان مربوط به تیم ملی است. بقیه بودجه صرف بخش های فرهنگی و سایر تیم های ملی است. ما نمی توانیم با آسیا و منطقه رقابت کنیم. تنها کار این است که یا از بودجه تیم ملی کم کنیم یا آن دو ساختمان را به وجه نقد تبدیل کنیم و بتوانیم از مبلغ آن استفاده کنیم.

 

* کفاشیان درباره بودجه فدراسیون فوتبال گفت: بودجه ما خیلی با احتیاط تنطیم شده است. امسال ما حق پخش را نداریم. پیش بینی ما این است که درآمدهایمان بیشتر شود و از فیفا بیشتر بگیریم. چهار میلیارد تومان مبلغی نیست که نتوانیم تامین کنیم. ما کسری را تامین می‌کنیم. شما نگویید که بودجه را تامین نکنند. اگر بودجه را تامین نکنیم، هزینه ها را کمتر می کنیم.

 

* برادران در این لحظه در واکنش به کفاشیان گفت: چرا هزینه ها را کم می‌کنید؟ ما می‌گوییم بودجه افزایش پیدا کند.
سپس تاج گفت: برادران درست می گوید و باید درآمد را زیاد کنیم.

 

* در ادامه نیز رای‌گیری شد و بودجه ۶۷ میلیارد تومانی با ۳۴ رای به تصویب رسید.

 

* بعد از تصویب بودجه، احمدرضا براتی رییس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال که امروز برای توضیح آیین نامه جدید انضباطی در مجمع حاضر شده بود، عنوان کرد: به هیچ وجه نمی‌گوییم کاری که ما انجام می دهیم، کاملا درست است. ما از هر گونه نقد و نظر استفاده می‌کنیم. اگر نقدی نباشد، فرصتی برای ارائه نظرات‌مان نخواهیم داشت. نه تنها ادعایی نداریم، انکار هم نمی کنیم. ما در فدراسیون بر اساس روش تاج که هیچ گاه زحمات قبلی ها را انکار نکرده، زحمات بقیه را انکار نمی کنیم. هیچ کس نمی تواند، زحمات، صفایی فراهانی، دادکان و کفاشیان را انکار نمی کنیم.

 

* هوشنگ نصیرزاده نسبت به برخی از قوانین جدید و اعلام شده توسط براتی اعتراض داشت. او معتقد بود جریمه 100 میلیون تومانی برای باشگاه‌ها بسیار سنگین است. نصیرزاده همچنین تاکید کرد که فدراسیون فوتبال در جایگاهی نیست که بازیکنان و مربیان را مجازات کند و حداکثر می‌تواند طبق قوانین به تنبیه آن‌ها بپردازد.

 

* مدیرعامل گسترش فولاد همچنین با انتقاد از سه بند از این آیین نامه که مربوط به صدور پروانه برای اعضای باشگاه‌ها از سوی فدراسیون فوتبال بود، گفت: این بندها شان و شخصیت باشگاه‌ها را پایین می آورد. همه کسانی که به باشگاه ها می آیند، مورد تایید باشگاه ها هستند.

 

* در نهایت بعد از بحث و تبادل نظر، آیین‌نامه جدید کمیته انضباطی به تایید و تصویب  مجمع رسید.

 

* پس از تایید آیین نامه جدید کمیته انضباطی، رای گیری در رابطه با آخرین عضو هیات رئیسه با حضور 68 نفر آغاز شد.

 

* رای گیری در پایان مراسم نیز برگزار شد و محمود اسلامیان موفق شد با کسب 40 رای به عنوان آخرین عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب شود. عزیزی خادم نیز توانست 26 رای به دست بیاورد و 1 رای نیز مخدوش اعلام شد.

دیدگاه‌ها