کد خبر : 1495663 | 16 دی 1396 ساعت 10:00 | 44.8K بازدید | 0 دیدگاه

رئال و خریدهای زمستانی؛ خیلی خوب، خیلی بد!

رئال مادرید طی سالهای اخیر عملکرد پر فراز و نشیبی در بازار زمستانی در جذب ستارگان جدید داشته است.

رئال و خریدهای زمستانی؛ خیلی خوب، خیلی بد!

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر اخباری در مورد احتمال خرید چند بازیکن در زمستان امسال از سوی کهکشانی ها شنیده شده است و ما در ادامه 16 بازیکنی که رئال مادرید تا به حال در بازار زمستانی جذب کرده را بررسی خواهیم کرد؛ بعضی از آنها بسیار موفق و برخی دیگر خیلی زود فراموش شدند.

 

مارسلو

 

در سال 2006، کاپیتان دوم فعلی رئال مادرید از فلومیننزه و با مبلغ 6.5 میلیون یورو به عنوان جانشینی برای روبرتو کارلوس به این تیم ملحق شد و ستاره سابق کهکشانی ها با خوشامدگویی به او، برای رشد در تیم جدیدش مانند یک مربی برای مارسلو عمل کرد.

 

1274194

 

از آن مقطع، صرف نظر از اینکه چه کسی هدایت رئال مادرید را بر عهده داشته، مارسلو همیشه انتخاب اول به عنوان مدافع چپ ترکیب لوس بلانکوس بوده است.

 

گونسالو ایگواین

 

مهاجم آرژانتینی نیز همان سال و در کنار مارسلو وارد کمپ رئال مادرید شد؛ اما در آن مقطع رقابت بسیار بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی تیم بین ایگواین، رائول، فن نیستلروی، کاسانو و باپتیستا در ترکیب رئال مادرید وجود داشت.

 

1274189

 

انتقال ایگواین به نوعی آینده نگری مدیران آن مقطع قوهای سپید بود و این بازیکن نهایتا بعد از 6 فصل خوب و به ثمر رساندن 121 گل راهی ناپولی شد. 3 لالیگا، 2 سوپرکاپ اسپانیا و یک کوپا دل ری حاصل دوران حضور گلزن آرژانتینی در برنابئو بود.

 

لاسانا دیارا

 

در دسامبر 2008، رئال مادرید رسما خبر از جذب لاسانا دیارا داد و این هافبک فرانسوی قبل از انتقال ستارگانی چون ژابی آلونسو، مسوت اوزیل و سامی خدیرا، با بازیکنانی چون فرناندو گاگو و محمدو دیارا در ترکیب اصلی مبارزه می کرد.

 

1274188

 

با ورود ستارگان جدید، دیارا کمتر از گذشته در ترکیب اصلی رئال مادرید قرار گرفت و در نهایت دیارا قبل از انتقال به آنژی ماخاچ قلعه، 116 بار لباس سفید رئال را بر تن کرد.

 

یان کلاوس هانتلار

 

در ژانویه سال 2009 و برای پر کردن جای فن نیستلروی مصدوم، کهکشانی ها برای جذب هانتلار وارد عمل شدند و این مهاجم جوان در 20 بازی موفق به زدن 8 گل برای تیم جدیدش شد.

 

1274187

 

اما با فرا رسیدن تابستان سال 2009 و تغبیرات مهم در ترکیب قوهای سپید، هانتلار راهی میلان شد و بعد از یک دوره ناموفق در ایتالیا، خاطرات بسیار خوبی را برای هواداران شالکه در آلمان رقم زد.

 

امانوئل آدبایور

 

مهاجم توگویی تنها در نیم فصل در رئال مادرید بازی کرد؛ اما با طرفداران این تیم ارتباط خوبی برقرار کرد. آدبایور همیشه برادرش را برای عدم تمدید قرارداد با رئال مادرید سرزنش می کند.

 

1274191

 

آدبایور ادعا کرد که برادرش از طرف خانواده او نامه ای به باشگاه فرستاد که قرارداد امانوئل را تمدید نکنند. مهاجم توگویی اذعان داشت اگرچه این اتفاق تنها دلیل عدم تمدید با کهشانی ها نبوده، اما بی شک تاثیرگذار بوده است. او 22 بار برای لوس بلانکوس بازی کرد و هشت گل به ثمر رساند.

 

دیگو لوپز

 

در اواخر سال 2014، روابط تیره مورینیو و کاسیاس علنی شد و سرمربی پرتغالی از باشگاه خواست تا برای ایجاد رقابت درون دروازه و یافتن جانشینی برای کاسیاس، مقدمات جذب دیگو لوپز را مهیا کند.

 

1274190

 

اما در نهایت در سال 2016 دیگو لوپز راهی میلان شد و بعد از گذراندن دوره ای نه چندان موفق به اسپانیول پیوست.

 

کریستن کارمبئو

 

در سال 1997 رئال مادرید، علیرغم علاقه شدید بارسلونا به جذب کارمبئو موفق به خرید این هافبک فرانسوی شد؛ اما این انتقال تا زمستان به تاخیر افتاد و در نهایت یکی از بازیکنان فرانسه در جام جهانی 1998 موفق به فتح 2 لیگ قهرمانان نیز گردید.

 

1274193

 

کریستن کارمبئو 3 سال در برنابئو برای کهکشانی ها بازی کرد و در نهایت راهی لیگ برتر و باشگاه میدلزبورو شد.

 

دیگر خریدهای زمستانی رئال مادرید

 

علاوه بر این 7 بازیکن، کهکشانی ها پروژه‌های معمولا ناموفق دیگری را نیز در زمستان تجربه کرده اند. در سال 1997 برای اولین بار رئال مادرید تحت رهبری لورنزو سانز موفق به جذب ساویو، زی روبرتو و کریستین پانوچی شدند. قوهای سپید دیگر تا سال 2004 در این بازار فعالیتی نداشتند تا اینکه در آن مقطع توماس گراوسن دانمارکی را جذب کردند که بیشتر از آنکه عملکردش در اذهان مانده باشد، شخصیت او در یاد هواداران باقی مانده است.

 

1274192

 

در سال 2006 و در کنار گاگو، مارسلو و ایگواین، رئال مادرید بازیکنانی چون کاسانو و سیسینیو را نیز به خدمت گرفت که این 2 قادر به برآورده کردن انتظارات نبودند.

 

در سالهای بعد، جولیان فابرت تنها 54 دقیقه برای این تیم به میدان رفت و لوکاس سیلوا، آخرین خرید زمستانی رئال مادرید در حال حاضر در کروزیرو در تلاش برای بیشتر بازی کردن است.

 

منبع: آ.اس

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها