کد خبر : 1496131 | 18 دی 1396 ساعت 09:25 | 16.5K بازدید | 0 دیدگاه

جنگ های لفظی آقای خاص تمامی ندارد

از ونگر تا کونته؛ همه دشمنان مورینیو

کونته، گواردیولا یا ونگر؛ بسیاری از نام های بزرگ عرصه مربیگری در سالهای اخیر درگیر جنگ های لفظی مورینیو بوده اند.

از ونگر تا کونته؛ همه دشمنان مورینیو

به گزارش "ورزش سه"، با بررسی کارنامه سرمربی پرتغالی یونایتد در می یابیم جنگ لفظی اخیر مورینیو و کونته اتفاق جدیدی حداقل در خصوص آقای خاص نیست و او طی سالهای اخیر بارها همکاران خود را به عناوین مختلف مورد اتهام قرار داده است. در ادامه، لیست بلندبالای درگیری های لفظی و حتی فیزیکی مورینیو با دیگر مربیان را بررسی خواهیم کرد؛

 

آرسن ونگر

 

دشمنی با آرسن ونگر را باید طولانی ترین داستان مربیگری مورینیو طی سالهای اخیر دانست. این جنگ از سال 2004 و هنگامیکه سرمربی توپچی ها ادعا کرد مورینیو باعث می شود ورزش در معرض خطر قرار بگیرد آغاز شد.

 

1241729

 

از آن مقطع درگیری ها فراوانی در کنفرانس های مطبوعاتی و حتی روی نیمکت و کنار زمین نیز ادامه یافت و اتفاقات مابین ونگر و مورینیو تا به حال هرگز متوقف نشده است.

 

اما بی شک عجیب ترین سکانس دوگانه مورینیو - ونگر به سال 2014 و درگیری فیزیکی این دو سرمربی پرافتخار دنیای فوتبال در جریان دیدار آرسنال برابر چلسی باز می‌گردد.

 

ژوزوالدو فریرا

 

در فوریه سال 2005 و هنگامیکه مورینو در لندن در حال تلاش برای فتح لیگ برتر روی نیمکت چلسی بود، فریرا نیز هدایت براگا را در لیگ پرتغال بر عهده داشت و شکست او برابر ویتوریا گیمارش باعث سقوط این تیم در جدول شده بود.

 

1274618

 

در آن مقطع سرمربی پرتغالی چلسی مقاله ای را در یکی از نشریات پرتغالی به چاپ رساند که در آن بدون اشاره به نام فریرا، نوشت که برخی مربیان همانند قاطرهایی هستند که 30 سال تلاش می کنند؛ اما هرگز تبدیل به یک اسب نمی شوند!

 

رافا بنیتس

 

هنگامیکه مورینیو در سال 2010 فاتحانه اینتر را بعد از کسب 3گانه ترک کرد، رافا بنیتس به جای او هدایت نراتزوری را بر عهده گرفت. سرمربی اسپانیایی آن مقطع اینتر در سالهای اخیر بارها از سوی بازیکنانش به علت عدم تاکید روی تمرینات بدنسازی و به تبع آن آسیب دیدگی بازیکنان متهم شد و این سرآغاز دشمنی آنها بود.

 

1274620

 

در سال 2015 مورینیو حتی فراتر رفته و از همسر بنیتس خواست تا مراقب رژیم غذایی همسرش باشد. البته تنش مابین مورینیو و بنیتس در این فصل و پیش از دیدار نیوکاسل برابر یونایتد کاهش یافت.

 

مانوئل پیگیرینی

 

ژوزه مورینیو در سال 2010 و بعد از آنکه پیگیرینی قادر به برآورده کردن انتظارات کادر مدیریتی رئال مادرید نبود به جای او هدایت کهکشانی ها را بر عهده گرفت.

 

1274617

 

مدتی بعد و هنگامیکه سرمربی شیلیایی از کارنامه خود در دوران هدایت رئال مادرید دفاع کرد مورینیو در پاسخ گفت: "فرق من و پیگیرینی این است که اگر حتی رئال مادرید من را اخراج کند، من سرمربی مالاگا (تیم بعدی پیگیرینی) نخواهم شد.

 

پپ گواردیولا

 

اگرچه رابطه گواردیولا هنگامیکه مورینیو در کادر فنی بابی رابسون و لوییس فان خال جای داشت به این تیرگی نبود، اما این دو سرمربی بزرگ در این سالها هرگز رابطه خوبی با هم نداشته اند. بزرگ ترین جنجال میان مورینیو و گواردیولا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال 2011 و ال کلاسیکوهای جنجالی آن سالها باز می گردد.

 

1274619

 

طی این سالها مورینیو افتخارات گواردیولا را شرم آور خوانده و حتی در این میان ریزش موهای سرمربی فعلی سیتی را نیز به عدم علاقه او به فوتبال ربط داده است. البته بعد از حضور همزمان هر 2 سرمربی در لیگ برتر رابطه آنها بهبود یافته؛ اما فراموش نمی کنیم که بسیاری دلیل استعفای گواردیولا در سال 2012 از سمت هدایت بارسا را جنگ های لفظی مستمر مورینیو با او می دانستند.

 

آنتونیو کونته

 

رابطه کونته و مورینیو از همان بدو ورود سرمربی ایتالیایی به لیگ برتر به سردی گرایید و هنگامیکه کونته در اولین دیدار با 4 گل مورینیو را مغلوب کرد، سرمربی شیاطین سرخ در پایان بازی شادی های تحریک آمیز سرمربی حریف را مورد شماتت قرار داد.

 

1248137

 

روز پنج شنبه و هنگامیکه از مورینیو پرسیده شد که آیا عشق و علاقه اش به مربیگری را از دست داده، در پاسخ ادعا کرد که او عشق و تعصبش را در تمرینات و بازی ها به نمایش می گذارد؛ اما ترجیح می دهد رفتاری مانند دلقک ها در کنار زمین از خود بروز ندهد که بسیاری این مصاحبه را کنایه ای به کونته یا کلوپ دانستند.

 

البته سرمربی ایتالیایی چلسی نیز ساکت نماند و مورینیو را متهم به فراموشی رفتار خود در گذشته کرد که آقای خاص باز هم در مقام پاسخگویی برآمد و به محرومیت کونته در ایتالیا به علت شرکت در تبانی متهم کرد تا در نهایت سرمربی آبی های لندن او را آدم کوچکی خطاب کند.

 

منبع: مارکا

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها