کد خبر : 1499511 | 02 بهمن 1396 ساعت 10:45 | 40K بازدید | 1 دیدگاه

برای رکوردشکنی هم "او" باید اجازه بدهد

پی اس جی، باشگاهی با قوانین نیمار!

قبل از هر صحبتی درباره پاری‌سن‌ژرمن که یکی از گران‌ترین و بهترین تیم‌های حال حاضر فوتبال جهان است، باید این تیم را ستود اما نقش نیمار از همه این ستاره‌ها کلیدی‌تر است.

پی اس جی، باشگاهی با قوانین نیمار!

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به عملکرد خوب پاری‌سن‌ژرمن در این فصل، چه در لیگ فرانسه و چه در لیگ قهرمانان اروپا، باید منتظر جدال جذاب پاری‌سن‌ژرمن آماده و رئال تشنه پیروزی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا باشیم.


عملکرد فوق‌العاده خط آتش پی‌اس‌جی در این فصل رقابت‌ها، همه را به شگفتی واداشته است و آخرین جلوه از این قدرت، برد 8-0 در مقابل دیژون در هفته پیش لوشامپیونه فرانسه بود، این پیروزی پاری‌سن‌ژرمن آنقدر تحت تاثیر درخشش خط حمله این تیم قرار گرفت که دروازبان دیژون یعنی باپتیست رینه، به این اتفاقات واکنش نشان داد:" اگرچه من یک دروازبان در لوشامپیونا هستم و این قدرت خط آتش پاری‌سن‌ژرمن باعث عذاب من است، اما این یک خبر فوق‌العاده خوب برای این لیگ است، باید به پاری‌سن‌ژرمن افتخار کنیم!"

 

 

1277910

 


از زمان انجام شدن این انتقال، عملکرد نیمار در جمع پاریسی‌ها، فوق العاده جذاب و تماشایی بوده است. در تمامی بازی‌ها، نیمار همواره چیزی برای ارائه دادن، داشته است و این حرکات او، بیشتر روزنامه‌نگاران را خوشحال کرده است تا هواداران تیمش را!


عملکرد کاوانی نیز در این فصل و در کنار ستاره برزیلی، بسیار نمایان است. او در حال حاضر با 156 گل و در کنار زلاتان ابراهیموویچ، بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن است و تنها یک گل دیگر تا تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه، فاصله دارد، اما نیمار با زدن ضربه پنالتی لحظات آخری مقابل دیژون، مانع شکستن این رکورد شد. درست است که در ابتدای فصل، شایعاتی مبنی بر رابطه بد کاوانی و نیمار، آن هم بر اساس یک رفتار نادرست بر سر یک ضربه پنالتی، مطرح شد؛ اما پس از مدتی، این شایعات به دست فراموشی سپرده شدند. 


بعد از آن اتفاق، نیمار بسیاری از ضربات پنالتی و کاشته تیمش را به ثبت رسانده است و کاوانی نیز این اتفاق را پذیرفته‌ است. نیمار و یارانش، اکنون تمام هم و غم خود را برای شکست رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، قرار داده‌اند؛ اما زدن اکثر ضربات پنالتی توسط گران‌قیمت ترین بازیکن جهان، می‌تواند موجب تغییراتی در رابطه نیمار با کاوانی و دیگر هم‌تیمی‌هایش، شود. اونای امری نیز چندی پیش اعلام کرد که نقش نیمار برای شکست دادن یاران زیدان، بسیار کلیدی است.


نیمار نشان داد که رکوردشکنی کاوانی اصلا برای او مهم نیست. او پس از زدن این پنالتی به روشنی نشان داد که حتی در آسان‌ترین شرایط که می‌توان به فکر دیگر هم‌تیمی‌ها بود، نیمار خود را به دیگران ترجیح می‌دهد. با این اوصاف، شاید دوباره رابطه نیمار و کاوانی به تیره‌ای بگراید و شاید، اونای امری دوباره به تصمیم پارسال خود مبنی بر این که هر بازی، یک پنالتی زن مخصوص به خود را دارد، بازگردد.


سرمربی پی‌اس‌جی، اونای امری در صحبتی پس از بازی، به این اتفاق واکنش نشان داد:" کاوانی این رکورد را هم می‌شکند، او همواره برای ما گل می‌زند و هنوز بازی‌های زیادی تا پایان فصل، باقی مانده است. کاوانی مهاجم نوک و گلزن اصلی ماست. برای من، نیمار یک رهبر است؛ اما ما می‌توانیم در کنار هم، مفیدتر واقع شویم."


در صدر همه این قضایا، آیا نیمار درباره احتمال رکوردشکنی کاوانی، اطلاعی داشت؟! درباره این اتفاق، می‌توان هزاران سوال بی جواب مطرح کرد؛ اما حقیقت این است که نیمار، پنالتی را خودخواهانه و تنها برای خودش، تبدیل به گل کرد.

 

1277911


نیمار یک ستاره و یک رهبر خارق‌العاده برای پاری‌سن‌ژرمن است و پاس‌گل‌های بسیاری را در این فصل برای دیگر هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است که کاوانی نیز در این گروه قرار دارد، اما نیمار باید بداند که گل‌زنی، تنها نشانه یک بازیکن موثر نیست. یک بازیکن می‌تواند با دادن پاس‌گل نیز بسیار موثر باشد، دقیقا همانند همان کاری که نیمار در بازی مقابل دیژون در لوشامپیونه برای امباپه انجام داد.


تشنگی نیمار برای کسب توپ طلا و به دست آوردن افتخارات فردی بسیار، موجبات این اتفاق را فراهم می‌آورد و در این زمینه، ستاره برزیلی می‌تواند درست فکر کند، زیرا او اکنون و با این عملکرد خود، نشان داده است که می‌تواند در سطح لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، رقابت کند و توپ طلا را به چنگ بیاورد، اما این تشنگی نباید مانع همکاری‌های او با هم‌تیمی‌هایش و بازی در خدمت تیم او باشد.


یک لحظه خود را پس از آن پنالتی، به جای کاوانی بگذارید، واقعا چه حسی پیدا می‌کنید؟! این دقیقا همان حسی است که کاوانی در آن لحظه نسبت به نیمار داشت.

 

زلاتان ابراهیموویچ، یک اسطوره برای باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، محسوب می‌شود و دلیل آن هم، به خاطر افتخارات او با لباس این تیم فرانسوی است. در حال حاضر، کاوانی نیز یکی از اسطوره‌های این باشگاه فرانسوی محسوب می‌شود. او هم رکوردار گلزنی در تاریخ این باشگاه است و هم، بینش و نگرش تیمی فوق‌العاده‌ای دارد.


وقتی زلاتان با پی‌اس‌جی وداع کرد، بسیاری از هواداران این باشگاه، ناراحت شدند، اما پس از مدتی، این ناراحتی را فراموش کردند، اما  به  احتمال بسیار زیاد، اگر کاوانی نیز این باشگاه را ترک کند، دوباره همان حس به سراغ هواداران پاری‌سن‌ژرمن خواهد رفت؛ ولی این بار، این ناراحتی کمی عمیق‌تر خواهد بود.


نیمار نیز دقیقا راه ستاره سوئدی را در پیش گرفته است. خودخواهی و تلاش برای کسب جوایز فردی، بدون توجه به دیگر هم‌تیمی‌ها! شاید نیز همه این‌ها با گرفتن یک توپ طلا، به فراموشی سپرده شود. دلیل، هر چه که است، نیمار یک شانس بزرگ را از دست داد تا شایعات را درباره رابطه‌اش با کاوانی، به دست فراموشی بسپارد، شاید نیز خود نیمار، همین را می‌خواست. اکنون همه چیز مشخص است: پاری‌سن‌ژرمن تیم نیمار است، قوانین را نیمار تصویب می‌کند و هر کس که از این قوانین، سرپیچی کند، با رفتار سرد نیمار مواجه خواهد شد. هر اتفاقی که در رابطه این دو بیفتد، رویه فعلی نیمار، رویه سقوط است! یک سقوط آزاد از نظر محبوبیت در نزد هواداران تیمش!

 

منبع: ای اس پی ان


ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور

دیدگاه‌ها