کد خبر : 1501721 | 11 بهمن 1396 ساعت 12:22 | 59.1K بازدید | 11 دیدگاه

قوانین داوری فوتبال در بازی دیروز زیر سوال رفت

خسروی: انگار گل اول استقلال آفساید بود!

کارشناس داوری صحبت هایی را درباره بازی روز گذشته صنعت نفت آبادان و استقلال تهران انجام داد.

خسروی: انگار گل اول استقلال آفساید بود!

علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره قضاوت علیرضا فغانی در بازی روز گذشته صنعت نفت و استقلال اظهار داشت: من روز گذشته بازی را تماشا نکردم اما کلیپ های زیادی از صحنه های داوری مسابقه برایم ارسال کردند که بر اساس آن به برخی صحنه ها نقد دارم. البته همین ابتدا باید بگویم که صحنه های داوری باید در برنامه های تلویزیونی شب های فوتبالی و نود به طور دقیق بررسی شود.


وی ادامه داد: در صحنه گل اول تیم استقلال به نظر می رسد پژمان منتظری در موقعیت آفساید قرار دارد و زاویه دوربین این را به ما نشان می دهد. کلیپ های مختلفی نیز به دست من رسیده که نشان می دهد گل استقلال در موقعیت مشکوک به آفساید به ثمر رسیده است.


کارشناس داوری فوتبال همچنین گفت: در بازی دیروز یک اتفاق دیگر هم رخ داد؛ مجددا شاهد آن بودیم که با وجود تاکید در مسابقات قبلی اما لباس های همرنگی را به راحتی تشخیص می دادیم. مهدی رحمتی وقتی شورت ورزشی تیم استقلال سفید است، نباید لباس سفید رنگ بپوشد. از سوی دیگر وقتی شورت ورزشی صنعت نفت آبی است، استقلال نمی تواند پیراهن آبی رنگ برتن کند و استقلال یا باید کلا سفید می پوشید یا صنعت نفت سبز. دروازه بان هم باید زرد یا سبز برتن می کرد. فکر می کنم در جلسات هماهنگی قبل از بازی هیچ اقدامی انجام نمی شود؛ فکر می کنم این جلسات همانی است که علی آقای پروین می گوید... کشک! فکر می کنم در بازی دیروز قانون ۴ (وسایل بازیکنان) نابود شد و زیر سوال رفت.


خسروی درباره توپی که مسئولان صنعت نفت اعتقاد دارند از خط دروازه رده شده است، بیان کرد: در آن صحنه پای بازیکن استقلال روی خط دروازه قرار دارد و از نظر زوایای هندسی و مهندسی که نگاه کنیم، به این نتیجه می رسیم که توپ باید از داخل دروازه دور شده باشد؛ البته با این تصاویر تلویزیونی از مرکز آبادان راهی نداریم مگر اینکه به کمک داور مسابقه اعتماد کنیم.


وی افزود: در دقیقه 90 چشمی روی شیمبا خطایی انجام داد که باید به صورت دقیق کارشناسی شود. من نمی دانم اما شاید چشمی باید از زمین اخراج می شد.


خسروی در پایان اضافه کرد: من به تهیه کننده برنامه های تلویزیونی توصیه می کنم که این هفته کارشناسان داوری خود را دقیق تر انتخاب کنند و ترجیحا این کارشناس ها از ناظران داوری نباشند. واقعیت این است که ما به گروه آنالیز کمیته داوران اعتماد نداریم. از سوی دیگر دوستان به دلیل یک نظارت در بازی ها مثل هفته های گذشته در برنامه های تلویزیونی کارشناسی نکنند. صندلی کارشناسی داور در رسانه ها و صداوسیما یک صندلی مقدس است و خواهشم از کارشناسان این است که تکلیف خود را مشخص کنند. یا نظارت کنند و یا کارشناس داوری رسانه ای باشند.

دیدگاه‌ها