کد خبر : 1513580 | 07 فروردين 1397 ساعت 15:10 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

ریاض ، رهبر جدید سبزپوشان الجزایری

راز صحبتهای طولانی ماجر و محرز چه بود؟

تیم های ملی ایران و الجزایر امشب در ورزشگاه شهر گراتس دیدار دوستانه ای برابر یکدیگر برگزار خواهند کرد.

 راز صحبتهای طولانی ماجر و محرز چه بود؟

به گزارش "ورزش سه"، این بازی به خصوص برای تیم ملی کشورمان در راه آماده سازی برای جام جهانی 2018 اهمیت بسزایی دارد هرچند که برای الجزایر نیز با وجود عدم راهیابی به جام جهانی، از جهاتی دیگر دیداری مفید ارزیابی می شود. الجزایر در بازی دوستانه چند روز پیش خود 4-1 بر تانزانیا غلبه کرد ولی تیم کشورمان با یک گل مغلوب تونس شد.

 

 

1291954

 

 

جامل مناد، ستاره سابق تیم ملی الجزایر و یکی از کارشناسان فوتبال این کشور در مورد بازی امشب دیدگاه جالبی دارد.

او معتقد است که الجزایر نباید از سیستم 3-4-3 برابرایران استفاده کند چرا که تیم کشورمان به دلیل سیستم دفاعی قدرتمند خود فشار زیادی را به بازیکنان حریف وارد می کند و استفاده از دفاع سه نفره نمی تواند منطقی باشد.

 

مناد در تحلیل خود از بازی امشب می گوید:« هرچند ایران در سطح بین المللی تیمی درجه یک محسوب نمی شود ولی بدون شک حریفی قدرتمندتر از تانزانیا خواهد بود. آنها رقیبی کاملا جدی هستند با یک سیستم تدافعی منسجم و پرسینگ بالا. همین شکل بازی باعث خواهد شد تا فشار زیادی به بازیکنان الجزایر وارد شود و رباح ماجر(سرمربی) باید سیستم 3-4-3 را کنار بگذارد و روی به دفاع 4 نفره خطی بیاورد. مساله اینجاست که با توجه به اینکه در میان بازیکنان دعوت شده، بال های کناری چپ و راست تخصصی وجود ندارد، باید از 2-4-4 استفاده کرد یا 3-3-4.

 

 

1291953

 

 

 

برای خط میانی فاروق شافای و بوخانشوشه، دو بازیکن مورد اعتماد ماجر هستند که آنها را در کناره ها فرهات و بسناسینی همراهی خواهند کرد. در مواقع لزوم، شافای می تواند به عنوان هافبک دفاعی جلوی مدافعان نیز کارساز باشد. به نظر می رسد که ماجر برای بازی با ایران سفیر تایدر را نیمکت نشین خواهد کرد و فرصت را  به برخی بازیکنان جویای نام خواهد داد.

 

در غیاب براهیمی، نقش محوری را در تیم، ریاض محرز بر عهده خواهد داشت. در چند روز اخیر دیده شده است که بین او و ماجر در طول تمرینات، گفت و گو های طولانی ای صورت گرفته که قاعدتا به همین مساله مربوط بوده است.

برای بازی امشب باید بین روحیه قدرتمند تیمی، انسجام در خط دفاعی و نیز خلاقیت های بازیکنی چون محرز، توازن و تناسب خوبی به وجود آورد تا بتوانیم با رقم زدن تفاوت ها بر حریف غلبه کنیم.»

 

دیدگاه‌ها