کد خبر : 1516668 | 22 فروردين 1397 ساعت 12:24 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

صبا و راه آهن؛ سقوط کرده ها عامل صعود می شوند؟

رقابت صعود تیم ها از لیگ آزادگان به لیگ برتر بسیار فشرده شده و احتمالا تا آخرین بازی ادامه خواهد داشت.

صبا و راه آهن؛ سقوط کرده ها عامل صعود می شوند؟

به گزارش ورزش سه، رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور روز گذشته هفته سی و یکم خود را پشت سر گذاشت و آنچه در انتهای بازی ها رقم خورد، نزدیکتر و حساس تر شدن نبرد تیم های بالای جدولی برای صعود به لیگ برتر بود. نفت مسجدسلیمان که صدرنشین لیگ دسته یک است، پیروز شد و فاصله 5 امتیازی با رده دوم ایجاد کرد. تیم های فجر سپاسی، خونه به خونه و نساجی هم با امتیازاتی بسیار نزدیک در رتبه های دوم تا چهارم ایستادند و با وقوع کوچکترین لغزشی از سوی رقبا، منتظر رسیدن به رتبه دوم و کسب جواز صعود به لیگ برتر هستند.

 

اما نکته ای که در هفته های اخیر لیگ آزادگان رخ داده و دیروز هم مجددا پیش آمد، شکست های سنگین تیم های صبای قم و راه آهن تهران از حریفان بود. این دو تیم که سقوطشان به دسته پایین تر قطعی شده، بدون انگیزه مقابل رقبا حاضر می شوند و با نتایج کاملا یک طرفه بازی ها را واگذار می کنند.

 

مسئله مهم تر در خصوص این تیم ها، جدالشان در هفته های آتی با تیم های مدعی صعود به لیگ برتر است. راه آهن در هفته پایانی لیگ با نساجی مازندران دیدار می کند و صبای قم هم در 2 بازی از 3 هفته آتی باید با تیم های بادران و فجر سپاسی بازی کند که هر دوی اینها شانس صعود دارند و البته شانس فجر به مراتب بیشتر از بادران است.

 

در هر صورت با توجه به فشردگی جدول لیگ آزادگان و احتمال کشیده شدن رقابت تیم های مدعی به تفاضل گل، این نگرانی برای برای بالانشین های لیگ یک وجود دارد که اگر صبا و راه آهن در فرم مناسبی مقابل حریفان بالای جدولی خود قرار نگیرند و شکست های عجیبی را تجربه کنند، ممکن است تاثیر مهمی روی صعود کننده ها بگذارند و سرنوشت تیم های راه یافته به لیگ برتر را تحت الشعاع قرار دهند.

 

در وصف تاثیرگذاری این دو تیم سقوط کرده در نبرد بالانشین ها این موضوع هم قابل تامل است که تیم ملوان تا کنون 5 امتیاز مقابل صبا و راه آهن از دست داده و چه بسا اگر در این وضعیت نابسامان با آنها رودررو می شد، می توانست با کسب حداکثر امتیاز، در حال حاضر 54 امتیازی باشد و در کورس صعود قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها