کد خبر : 1517289 | 25 فروردين 1397 ساعت 12:13 | 34.3K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به دیدارهای نیمه نهایی چمپیونزلیگ

حمله به "کیف" از جبهه غرب

رئال مادرید – بایرن مونیخ و رم – لیورپول، 2 دیدار حساس مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان خواهند بود.

حمله به "کیف" از جبهه غرب

به گزارش "ورزش سه"، هر چقدر در طول سالهای اخیر نبرد رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان تکرار شده، لیورپول و رم با توجه به ناکامی در این رقابت ها سالهاست برابر یکدیگر صف آرایی نکرده اند اما حالا این 2 دیدار، قرعه کشی نیمه نهایی لیگ قهرمانان است. در ادامه ابعاد این 2 بازی حساس را به اختصار بررسی خواهیم کرد؛

 

رئال مادرید – بایرن مونیخ

 

این یک دیدار کلاسیک اروپایی است. رئال مادرید و بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی در لیگ قهرمانان دوباره مقابل یکدیگر قرار می گیرند و پس از دیدار جنجالی فصل گذشته، ستاره های آلمانی انگیزه زیادی برای جبران خواهند داشت.

 

1295743

 

کهکشانی ها با دبل رونالدو موفق شدند در مونیخ 1-2 حریف را مغلوب کنند و در دیدار جنجالی برگشت نیز تیم زیدان 2-4 به پیروزی رسید اما بایرن معتقد بود که اخراج آرتورو ویدال در مادرید و گل دوم و سوم رونالدو که در وقت اضافی به ثمر رسیده بود اشتباه بوده و حق این تیم پایمال شده است.

 

ویدال بعد از بازی گفت: "وقتی چنین سرقتی از شما شد، اوضاع خیلی دشوار می شود و چنین اشتباهاتی هرگز نباید در لیگ قهرمانان رخ بدهد. وقتی ما گل دوم را زدیم، آنها ترسیدند و داور نمایش خود را آغاز کرد. ما با یک بازیکن کمتر در خانه و در مادرید بازی کردیم و داور باعث حذف ما از لیگ قهرمانان شد."

 

کارت زرد دوم ویدال در آن شب در شرایطی رخ داد که حتی آن صحنه خطا هم  نبود و این در حالی بود که کاسمیرو بسیار خوش شانس بود که در این دیدار اخراج نشد. با این حال، در جریان بازی برخی تصمیمات نیز گرفته شد که به سود بایرن بود. ویدال پیش از آن صحنه می توانست در موقعیتی دیگر اخراج شود و خطای پنالتی نیز که روی آرین روبن اعلام شد از دید بسیار از داوران پنالتی نبود.

 

1295587

 

همچنین در صحنه گل به خودی راموس، لواندوفسکی در موقعیت آفساید قرار داشت و در بازی رفت در مونیخ، یک پنالتی مضحک به سود بایرن اعلام شده بود. بعد از پایان دیدار برگشت، آنچلوتی مدعی شد جهان شاهد بی عدالتی علیه بایرن بود و تقریبا یک سال بعد و پس از آنکه در دیدار یوونتوس مقابل رئال مادرید نیز یک پنالتی جنجالی برای کهکشانی ها اعلام شد، همین ادبیات از سوی بوفون هم به کار گرفته شد.

 

کاپیتان یوونتوس گفت: "من به صحنه پنالتی بسیار نزدیک بودم و هرگز اتفاقی رخ نداد. داور مشابه چنین صحنه ای را در دیدار رفت پنالتی تشخیص نداد. اگر چنین صحنه ای را آن هم در دقیقه 93 پنالتی می‌گیری، بدان تو انسان نیستی چرا که قادر نیستی تلاش و فداکاری یک تیم در تمام 90 دقیقه را احساس کنی. به نظر می رسید که داور در سینه خود قلب ندارد بلکه یک مشت اشغال در آن جای قرار گرفته است."

 

اما به هر حال اگرچه تیم های بزرگ اغلب از تصمیمات مهم بهره می برند، اما 12 قهرمان اروپایی به دلیل حمایت داوران از رئال مادرید نبوده و آنها تیمی بزرگ رقابت های باشگاهی اروپا هستند. دیدار برابر بایرن، فرصت مناسبی برای اثبات دوباره بزرگی برای کهکشانی ها خواهد بود.

 

رم - لیورپول

 

برای محمد صلاح، اتفاقات بسیار رویایی پیش می رود و بی شک او در تابستان و هنگامی که المپیکو را به مقصد آنفیلد ترک کرد، فکر نمی کرد هم باشگاه فعلی و هم تیم سابقش به نیمه نهایی لیگ قهرمانان این فصل راه یابند.

 

به نظر می رسد رم، ساده ترین قرعه برای لیورپول باشد زیرا علیرغم بازگشت بزرگ مقابل بارسلونا، جالوروسی تیمی در اندازه های رئال مادرید و بایرن مونیخ نیست و در حال حاضر در سری آ با بیش از 20 امتیاز اختلاف با صدر، در سودای کسب سهمیه لیگ قهرمانان است.

 

1294968

 

اگرچه تیم دی فرانچسکو قاره سبز را با غلبه بر لیونل مسی و تیمش در روز سه شنبه با نمایش قابل توجه و غیر قابل پیش بینی به چالش کشیده است، اما به هر حال لیورپول شانس بیشتری نسبت به آنها برای صعود دارد.

 

بعد از برتری لیورپول در جام باشگاه های اروپا برابر رم، در هزاره جدید آنها تنها در یک فصل مقابل هم قرار گرفته اند که در ایتالیا، بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و مرسی سایدی ها موفق شدند در آنفیلد با 2 گل حریف ایتالیایی خود را مغلوب سازند.

 

اما به هر حال نمی توان جالوروسی این فصل را نادیده گرفت. آنها در فصل جاری لیگ قهرمانان در خانه خود حتی یک گل هم دریافت نکرده و چلسی و بارسلونا را با نتیجه 0-3 مغلوب کرده اند. پس با علم به این موضوع که دیدار برگشت نیمه نهایی نیز در رم برگزار می شود، لیورپول باید با  احتیاط به این جدال نگاه کند.

 

شاید مهم ترین بخش دیدار، بازگشت محمد صلاح به شهر رم است. او که در 81 بازی موفق به زدن 34 گل برای جالوروسی شد، بخش زیادی از پیشرفت خود را مدیون رم و لوچانو اسپالتی، سرمربی سابق جالوروسی و فعلی اینتر است.

 

1293693

 

نمایش رم و صعود تا همین مرحله نیز با ستاره هایی دوست داشتنی مانند ده روسی و ادین ژکو قابل تقدیر است اما لیورپول که در ژانویه کوتینیو را نیز از دست داد، شانس بیشتری دارد. فراموش نکنیم سوژه دیگر این دیدار، آلیسون گلر برزیلی رم است که به شدت مورد توجه لیورپول نیز قرار دارد.

 

علیرغم عملکرد خوب هر 2 تیم، بی شک لیورپول شانس بیشتری برای صعود دارد و مرسی سایدی ها آماده نگارش فصل دیگری از افتخار آفرینی در اروپا هستند.

 

منبع: سایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها